پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نحوه پرداخت ۳۱۰ هزار تومان ماهیانه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گیلان | شرایط واحدهای پذیرنده کارورزان چگونه است؟
    18 خرداد 1396 - 23:08
    شناسه : 57214
    0

    اجرای طرحی با عنوان  اشتغال و کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از جمله وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در ایام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود. از چند روز قبل ثبت‌نام از کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه در سراسر ایران آغازشده است. اما جزئیات اجرای این طرح در گیلان چگونه است. اهداف طرح اشتعال و کارورزی مازیار صیادی مشاور مدیرکل تعاون، […]

    پ
    پ

    - نحوه پرداخت ۳۱۰ هزار تومان ماهیانه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گیلان | شرایط واحدهای پذیرنده کارورزان چگونه است؟ -

    اجرای طرحی با عنوان  اشتغال و کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از جمله وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در ایام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

    از چند روز قبل ثبت‌نام از کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه در سراسر ایران آغازشده است. اما جزئیات اجرای این طرح در گیلان چگونه است.

    اهداف طرح اشتعال و کارورزی

    مازیار صیادی مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در خصوص طرح اشتعال و کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به گیل نگاه گفت: از جمله اهداف این طرح افزایش و قابلیت جذب و اشتغال فارغ‌التحصیلان  دانشگاهی و فراهم ساختن انتقال دانش از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار و نیز ارتقا اخلاق صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان است.

    سن و مدرک تحصیلی افراد واجد شرایط طرح کارورزی

    مجری و مبتکر طرح یکپارچه بیمه شغلی و مشاغل خانگی در گیلان در خصوص احراز شرایط افراد برای پذیرش در این طرح به گیل نگاه توضیح داد: حداکثر سن در نظر گرفته‌شده برای صاحبان مدرک تحصیلی کاردانی ۲۳ سال و کارشناسی ۲۵ سال و کارشناسی ارشد ۲۸ سال و برای دکتری ۳۲ سال در نظر گرفته‌شده است که برای افراد ذکور بعد از سپری شدن دوره خدمت نظام‌وظیفه ۲ سال به این مدت اضافه می‌شود.

    صیادی افزود:افرادی واجد حضور در طرح کارورزی می‌شوند که کمتر از ۳ سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی‌شان سپری‌شده باشد و سابقه شرکت در دوره کارورزی  را نداشته باشند.

    به گفته او همچنین داشتن پایان خدمت برای کارورزان مرد الزامی است.

    مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اضافه کرد باید حداقل سه ماه از ثبت‌نام متقاضیان کارورزی در مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌ها سپری‌شده باشد.

    صیادی همچنین گفت:کارورزان باید در پایان دوره از طریق سازمان آموزش فنی حرفه‌ای در آزمون شرکت کرده و گواهینامه اخذ کنند.

    چه افرادی نمی‌توانند کارورز باشند؟

    مجری و مبتکر طرح یکپارچه بیمه شغلی و مشاغل خانگی در گیلان در ادامه با ذکر این توضیح که چه افرادی در زمره این طرح نیستند توضیح داد: دانشجویان حین تحصیل مشمول طرح نیستند ونیز موظفین به گذراندن طرح کارورزی در رشته‌های علوم پزشکی و متعهدین به اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و بورسیه کلیه دستگاه‌ها از دامنه پوشش طرح خارج  هستند.

    صیادی اضافه کرد: فارغ‌التحصیلانی که به مدت ۳ماه یا بیشتر سوابق بیمه‌ای ( تامین اجتماعی یا خدمات کشوری ) دارند از مشمول  این طرح خارج هستند.

      شرایط واحدهای پذیرنده کارورزان چگونه است؟

    مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در خصوص شرایط واحدهای پذیرنده کارورزان هم گفت: واحدهای پذیرنده کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه‌های اجرایی باشند و دارای پروانه کسب باشند که حداقل یک سال از مدت آن سپری‌شده باشد.

    صیادی تاکید کرد:دولت در راستای حمایت از حقوق کارگران،اجازه داده است واحدهای پذیرنده به ازای هر سه نفر شاغل بیمه‌شده صرفا یک نفر کارورز را پذیرش کنند.

    او درعین‌حال گفت:فقط واحدهای پذیرنده که از جهاد کشاورزی مجوز گرفته‌اند مجاز هستند به ازای هر دو نفر بیمه‌شده یک نفر کارورز را جذب کنند.

    به گفته او مدت دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و کارورز ملزم است ماهانه ۱۰۰ ساعت و روزانه حداقل ۴ ساعت و حداکثر ۸ ساعت  در واحد پذیرنده آموزش عملی کسب کند.

     هزینه بیمه کارورزان بر عهده کیست؟

    مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در خصوص حمایت‌های طرح هم به گیل نگاه گفت: کلیه کارورزان در واحدهای پذیرنده توسط یکی از شرکت‌های بیمه‌گر بیمه مسئولیت مدنی (بیمه حوادث) می‌شوند و هزینه بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و در این راستا مسئولیتی برای واحد پذیرنده نخواهد داشت.

    صیادی در ادامه به تشریح میزان حقوق و مزایای دریافتی کارورزان پرداخت و گفت: ماهانه حدود  ۳۱۰ هزار تومان به کلیه کارورزان توسط وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی بعد از موفقیت در آزمون به کارورزان لیسانس  و بالاتر پرداخت می‌شود.

     مزایای طرح برای واحدهای پذیرنده کارورز

    او در خصوص مزایای طرح برای واحدهای پذیرنده هم گفت: در صورت پذیرش کارورزان توسط واحدهای پذیرنده در مقطع کارشناسی و بالاتر از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره‌مند می‌شوند.

    مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در پایان  تاکید کرد: طرح کارورزی هیچ‌گونه حقی برای کارورزان و تعهد  برای واحد پذیرنده کارورز جهت استخدام موقت  یا دائمی و مشمولیت قوانین کار و تامین اجتماعی ایجاد نمی‌کنند اما بعد از طی دوره کارورزی و دریافت مدرک مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای دولت تسهیلات ۱۰میلیون تومانی با سود اندک را به کارورزان می‌پردازد تا مقدمات ایجاد شغلی که مهارت لازم را در آن به دست آورده‌اند برایشان فراهم شود.

    مشمولان طرح به کجا مراجعه کنند؟

    علاقه‌مندان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر سامانه کارورزی (اینجا کلیک کنید) و یا به کانال تلگرامی(mohandesmaziarsayadi@) مراجعه کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشمول طرح می‌توانند برای مشاوره در دفتر مشاوره شغلی و کارآفرینی توسعه و عمران جام مارلیک که انحصاراً مسئولیت و عاملیت اجرای طرح فوق را در گیلان دارد حضور پیدا کنند. دفتر این شرکت در رشت – بلوار شهید قلی پور- جنب نمایشگاه هادی پور- کوچه چهارم- فرعی دوم قرار دارد.همچنین مشمولان می‌توانند برای پاسخ به سؤالات احتمالی دیگر با شماره تلفن ۳۳۵۸۳۸۳۱ تماس بگیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.