×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

قربانی1

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت جدی از بیماران صعب العلاج از اولویت‌های مجلس دهم خواهد بود.

به گزارش بامردم ، دکتر محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمایت جدی از بیماران صعب العلاج از اولویت‌های مجلس دهم خواهد بود، اظهار کرد: یکی از اقدامات مثبتی که در طرح تحول سلامت ایجاد شد توجه به حوزه‌های مختلف درمان بود که به تبع آن ممکن است ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که یکی از موارد آن کم توجهی به وضعیت بیماران صعب العلاج است.

وی افزود: عدم پوشش بیمه‌ای در برخی حوزه‌های درمان از جمله بیماری‌های صعب‌العلاج نیازمند توجه جدی است که متاسفانه در این موارد ضعف عملکرد دیده می‌شود.

قربانی با بیان اینکه بدون شک در مجلس دهم با جدیت بیشتری به این موضوع ورود خواهیم کرد، گفت: تاکنون طرحی در حمایت از بیماران صعب‌العلاج مطرح نشده البته چنانچه وزارتخانه‌های بهداشت و کار برای حمایت از این بیماران خلاء قانونی احساس می‌کنند، می‌توانند لایحه‌ای به مجلس ارائه کنند زیرا کمیسیون بهداشت این آمادگی را دارد تا موارد حمایتی از بیماران صعب‌العلاج را به زودی در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس بیان کرد: عمده مشکلات بیماران خاص هزینه‌های بالای درمان و تحت پوشش قرار گرفتن داروهای این بیماران است که متاسفانه این افراد را با چالش جدی مواجه ساخته است زیرا در برخی موارد بیماران صعب‌العلاج را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بستری شدن این بیماران در بیمارستان‌ها نیز به معضل جدی تبدیل شده در حالیکه این قشر جامعه، از حاکمیت انتظار دارند تا هزینه‌های درمان‌شان کاهش یابد موضوعی که بدون شک در مجلس آینده پیگیری می‌شود.

ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.