پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اکران «تابو» با حضور الناز شاکردوست در رشت
    04 خرداد 1395 - 14:01
    شناسه : 5819
    0

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از اکران فیلم سینمایی «تابو» ویژه گروه هنر و تجربه با حضور کارگردان و جمعی از عوامل فیلم در این شهر خبر داد. به گزارش بامردم ، محمد حسن پور با اشاره به جلسه اخیر خود با سینماداران شهر رشت، گفت: در این جلسه که با حضور رییس […]

    پ
    پ

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از اکران فیلم سینمایی «تابو» ویژه گروه هنر و تجربه با حضور کارگردان و جمعی از عوامل فیلم در این شهر خبر داد.

    به گزارش بامردم ، محمد حسن پور با اشاره به جلسه اخیر خود با سینماداران شهر رشت، گفت: در این جلسه که با حضور رییس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و نمایندگان سینماهای ٢٢ بهمن، میرزاکوچک و سپیدرود رشت برگزار شد، مشکلات و موانع پیش راو این سینماها بررسی شد.

    71843 635996839245528925 m - اکران «تابو» با حضور الناز شاکردوست در رشت -

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه، نداشتن توجیه اقتصادی سینماداری در دهه های اخیر برای مالکان سینما، بزرگترین مشکل مطروحه حاضران در این جلسه بود؛ اظهار کرد: عشق به هنر هفتم سینماداران و عوامل اجرایی سه سینمای دایر شهر رشت باعث تعطیل نشدن آنها بوده است.

    او با اشاره به رونق اخیر فروش فیلم در سینماها، ادامه داد: البته بازار فروش فیلم در یک سال اخیر و باوژه نوروز امسال موجب رضایت نسبی سینماداران شده است.

    حسن پور با بیان برخی از مشکلات سینماهای رشت، گفت: مشکل خروجی و نداشتن تهاوه مناسب سینما ٢٢ بهمن، مشکل نور سینما میرزاکوچک و گیشه سینما سپیدرود از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح و قرار شد با هماهنگی و پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفع اشکال شود.

    او با اشاره به فعال بودن سه سینما با ۴ سالن در شهر رشت، افزود: از این پس مجوز اکران دو فیلم در یک بازه زمانی برای یک سالن سینما صادر نخواهد شد و سینمادار باید پس از اتمام مهلت مقرر یک فیلم، فیلم بعدی را اکران کند.

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت در ادامه با اعلام آمادگی این اداره برای اکران فیلم های گروه هنر و تجربه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص)، اظهار کرد: فیلم سینمایی تابو با حضور کارگردان و جمعی از عوامل فیلم، پایان این هفته در رشت اکران می شود.

    حسن پور تصریح کرد: این فیلم، ساعت ٧ عصر روز جمعه ٧ خرداد ٩۵ در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت اکران و پس از آن جلسه نقد و بررسی فیلم برگزار می شود.

    تابو فیلمی به نویسندگیو کارگردانی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۳ است که اسفند ۹۴ در سینماهای گروه هنر و تجربه کشور اکران شده است.

    الناز شاکردوست، جمال اجلالی، محمدهادی دیباجی، جمشید جهان‌زاده، بیژن افشار، نورالدین اعلمی و علی محمدی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    در خلاصه داستان تابو آمده است: سالار یکی از ملاکین بانفوذ منطقهٔ هزارجریب، در آرزوی فرزند تصمیم می‌گیرد برای چهارمین بار ازدواج کند. آق‌عمو که معتاد به مواد مخدر است و در گاوداری صالح مشغول به کار است، می‌پذیرد در ازای پرداخت بدهی‌ای که به صالح دارد، دخترش را به عقد برادرش سالار در بیاورد. بهار که از قبل دل در گراو کسری داشته، در مقابل این پیشنهاد به شدت مخالفت می‌کند.

    حسین علیزاده، موسیقی؛ نادر معصومی، فیلمبرداری و حسن حسندوست، تدوین این فیلم ١٠٨ دقیقه ای را برعهده داشتند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.