×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

امتحانات دانشگاه آزاد لاهیجان 12 - دستگیری یک دانش‌آموز و ۸ کلاهبردار در پرونده لو رفتن سوالات | سوالات منتشر شده در فضای مجازی جعلی بود -مرضیه وحید دستجردی

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره اظهارات یکی از اعضای کمیسیون مجلس در رابطه با لو رفتن سوالات توضیح داد.

عبدالرسول عمادی؛ رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با رد اظهارات کوچکی‌نژاد؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر تاییدِ لو رفتن سوالات امتحان نهایی، گفت: حرف ایشان کاملا مغایر با مباحثی بود که در کمیته آموزش مجلس مطرح شد. در این جلسه که با حضور مسوولان آموزش و پرورش، پلیس فتا و تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد، لو رفتن سوالات تایید نشد و پلیس فتا تاکید کرد که سوالاتی که در فضای مجازی منتشر شده، جعلی بوده و عوامل سوالات جعلی نیز دستگیر شده‌اند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: آنچه که آقای کوچکی‌نژاد در مصاحبه اخیر خود مطرح کردند، نه مورد تایید کمیسیون آموزش و نه بر مبنای صورتجلسه اخیر در این باره است. این مطلب شخصا عنوان شده و بنده گفته‌های آقای کوچکی نژاد را تکذیب می‌کنم.

عمادی همچنین با اشاره به اینکه ممکن است؛ چند دقیقه قبل در برخی حوزه‌های امتحانی سوالات آن هم به صورت محدود پخش شده باشد، گفت: امتحان در سراسر حوزه‌های امتحانی، ساعت ۸ شروع می‌شود و قطعا داشن آموزان ساعت ۷ و ۴۵ بر روی صندلی‌های خود نشسته‌اند و ممکن است دانش آموزی چند دقیقه قبل از شروع امتحان گوشی همراه خود را سر جلسه برده باشد و عکس آن را در فضای مجازی منتشر کند. ۶ هزار و ۴۰۰ حوزه امتحانی داریم و امکان دارد از اینگونه شیطنت‌ها توسط دانش‌آموزان صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که پخش سوالات در فضای مجازی محدود بوده و دانش‌آموزان فرصت استفاده از سوالات را نداشتند، گفت: در همین رابطه در یکی از استان‌ها یکی از دانش آموزان دستگیر شده، این در حالی است که وقتی نمرات او بررسی شد، تمامی نمرات او زیر ۱۰ بوده است.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: براساس آن چیزی که پلیس فتا در جلسه گفت، حدود ۷-۸ نفر از جاعلان سوالات و کلاهبرداران که سوالات را به افراد فروخته بودند، دستگیر شده‌اند و مالباختگان باید از این افراد شاکی شوند، چرا که حتی در این مورد ما به عنوان آموزش و پرورش مالباخته نیستیم.

عمادی در ارتباط با اینکه گفته می‌شود؛ ممکن است امتحان برخی حوزه‌ها ابطال شود، تاکید کرد که امتحانات هیچ از یک از حوزه‌های امتحانی ابطال نخواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.