×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

جابر زمانی - روز قدس؛ فرصت‌ها و فرصت سوزی‌ها - استکبار

بر اساس آموزه ها و تعاریف دینی حتی برای کارهای صواب و مقدس نیز حق نداریم از وسایل نامقدس و توهین و افترا بهره ببریم . اصلا توهین و دشنام هیچ جایگاهی در دین اسلام ندارد، دین ما دین کرامت و اخلاق مداریست.

«بامردم» | جابر زمانی جلیسه*: روز قدس که حقیقتا امام خمینی(ره) آن را به نیکی به یادگار گذاشتن ، و از آن به روز (احیای اسلام ناب محمدی) یاد کردند. اما آنچه که هویداست این روز به یک روز استکبار ستیزی و ضد اشغالگری تبدیل شده است،که نه تنها فقط مسلمین بلکه تمام آزاد مردان جهان و ادیان و مذاهب از سنی و شیعه و یهود و نصارا و حتی برخی از خاخام های با وجدان یهودی… فارغ از هر دین و مذهبی یکصدا فریاد آزادی و ضد اشغالگری سر میدهند و گزاف نیست،بگوئیم چنین روزی را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم… و باید در پاسداشت آن بسیار کوشا باشیم و این همبستگی و مداومت بی شک بر اساس سنت الهی و خواست مردمی «ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم…» دیر یا زود با آزادی سرزمین قدس شریف به ثمر خواهد نشست، اما نکته مهم اینجاست که دشمنان در طول این حدود چهار دهه ی اخیر تمامی تلاشهای خود (نمونه آن تهدید صدام در زمان جنگ به حمله موشکی به راهپیمایی قدس آن سالها) را صورت دادند،تا بتوانند بلکه خللی در این حماسه بی نظیر جهانی ایجاد کنند! که زهی خیال باطل …

همواره این کلام گوهر بار امام (ره) را از دوران کودکی به خاطر دارم که فرموده بودند(هیچ هوا پیمای جنگی ما را تهدید نمیکند، آنچه که ما را تهدید میکند خدای ناکرده اختلافات درونی ماست ….) که متاسفانه در این روز، با آن اهمیتی که اجمالا به آن پرداختیم،عده ای قلیل بقول آیت ا… زنجانی (مواجب بگیر) چگونه آب به آسیاب دشمن ریختند و رجال محترم دولت قانونی و منتخب ۲۴ میلیونی را با توهین و افترا همراهی کردند، که این گونه رفتارها و عملکردها واقعاً دل هر انسان آزاد اندیش و مومنی را می آزارد. این قبیل رفتارهای ناصواب، بر خلاف انتظار مرتکبینش (نه اینکه از محبوبیت رئیس جمهور نکاست بلکه با حمایتهای بی نظیر افکار عمومی و خواص و آن روحیه ی مصممی که همواره از آقای دکتر روحانی طی این سالها سراغ داریم ، استوارتر و محبوب تر خواهد بود)به نظر نگارنده ، این قبیل رفتارها از سوی برخی هنجارشکنان جز خوراک خبری برای خبرگزاریهای معاند بیگانه و خدشه دار کردن وحدت ملی و آرمان نظام و سرزمین فلسطین، عاید دیگری نخواهد داشت.
بر اساس آموزه ها و تعاریف دینی حتی برای کارهای صواب و مقدس نیز حق نداریم از وسایل نامقدس و توهین و افترا بهره ببریم . اصلا توهین و دشنام هیچ جایگاهی در دین اسلام ندارد، دین ما دین کرامت و اخلاق مداریست. آنچه زینت خاص پیامبر (ص) بود ،«خلق عظیم » او بود. اما مخلص کلام آنجاست که این قبیل رفتارها که اخیرا به تریبونهای مهم و مقدس نیر کشیده شد، به نوعی بدعت نامبارکی)در جامعه بوجود می آورد، و اسباب خرسندی دشمنان قسم خورده انقلاب خواهد شد، که گوشه ای از آن در یکی از نشریه مهم اسرائیلی اینگونه منعکس شد: «در طول عمر انقلاب تا بدین اندازه هیچگاه شکاف در نیروهای انقلابی ایران دیده نشده بود و باید اسرائیل از این فرصت جهت ضربه زدن به نظام ایران نهایت بهره را ببرد …»
اما جان کلام اینجاست، که رهبر معظم و هوشیار انقلاب طی خطبه ای کوتاه که مانند گذشته بسیار شجاعانه و حکیمانه ایراد شد، فرمودند«آتش به اختیار بودن، به معنای بی قانونی و فحاشی نیست»، و باید هر نوع انتقادی در چارچوب قانون و ادب صورت گیرد و ضمن تقبیح کردن این عمل زشت، برخی افراد خودسر در توهین به مسوئلین نظام، این قبیل رفتارها را برای نظام هزینه بردار توصیف کردند .درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب ضمن راهگشایی برای نیروهای مومن و صادق انقلاب(اعم از چپ – راست – معتدل) ، تمامی تحلیلها و رویاهای خباثت اندیش معاندین و صهیونیست جهانی را نقش بر آب کرد.
سر خم می سلامت ، شکند اگر سبویی …

*(مشاور فرماندار سیاهکل )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.