جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شناسایی عاملان انتشار اکاذیب علیه مقامات رسمی در شبکه اجتماعی
    10 تیر 1396 - 21:07
    شناسه : 61992
    0

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی عاملان انتشار اکاذیب و مطالب موهن علیه مقامات رسمی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. به گزارش «بامردم»، سرهنگ «ایرج محمدخانی» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان […]

    پ
    پ

    محمدخانی - شناسایی عاملان انتشار اکاذیب علیه مقامات رسمی در شبکه اجتماعی - انتشار اکاذیب

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی عاملان انتشار اکاذیب و مطالب موهن علیه مقامات رسمی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، سرهنگ «ایرج محمدخانی» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و صومعه سرا به دادخواهی مقامات رسمی ، مبنی بر انتشار اکاذیب و مطالب موهن علیه آنان در شبکه اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
    این مقام انتظامی با بیان اینکه با پی‌جویی فنی و پلیسی، عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و مطالب موهن علیه مقامات رسمی در شبکه اجتماعی شناسایی شدند، تصریح کرد: متهمان ۶ مرد ۳۱، ۳۵ ،۳۶، ۳۸ ، ۴۴ و ۵۵ ساله اهل و ساکن رشت و صومعه سرا و فومن بودند.
    وی با اشاره به اینکه مرتکبان چنین جرایمی در فضای مجازی با نشانه رفتن آبروی مقامات رسمی دست به رفتارهای غیر اخلاقی می زنند، اظهار داشت: پلیس فتا با بهره جستن از توان فنی کارشناسان خود، هوشمندانه، قانونی و قاطع نسبت به شناسایی و تحویل آنها به مراجع قضایی اقدام می نماید.
    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر اینکه فن آوری اطلاعات و ارتباطات ابزار بسیار مفیدی است اما چگونگی استفاده صحیح از این فن آوری هنوز به خوبی در بین کاربران نهادینه نشده خاطرنشان کرد: استفاده ای که برپایه اخلاق ، دانش ، قانون و پژوهش ، استوار نباشد می تواند یک تهدید تلقی شده و خدای ناکرده سرنوشت افراد را نیز تباه کند اما فعالیتی که براساس این چهار عنصر کلیدی انجام پذیرد ، بستر ترقی ، رشد ، بالندگی ، سعادت و سلامت جامعه را فراهم خواهد ساخت .
    سرهنگ محمدخانی با تاکید بر اینکه کاربران در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را باید جدی بگیرند، افزود : کاربران در ارتباط ، انتشار و اشتراک ، تقوای رسانه ای را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir یا شماره ۲۱۸۲۳۴۰ ، گزارش کنند.
    رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای با انگیزه تسویه حساب شخصی و انتقام جویی از دیگران ، اکاذیبی را برخلاف حقیقت در فضای مجازی علیه دیگران انتشار می دهند ، تصریح کرد: مطابق ماده ۱۸ از فصل پنجم – هتک حیثیت و نشر اکاذیب ، قانون جرائم رایانه‌ای ، انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی جرم تلقی و مرتکبین این قبیل از جرایم، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.