جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایران 3 – کانادا 2 / بازگشت رویایی شاگردان لوزانو در ماراتن
    09 خرداد 1395 - 7:22
    شناسه : 6223
    0

    تیم ملی والیبال ایران موفق شد دومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک را با پیروزی 3 بر 2 پشت سر بگذارد. به گزارش خبرگزاری بامردم، تیم‌های ملی والیبال ایران و کانادا آغاز کننده روز دوم رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک 2016 ریو بودند. دیدار این دو تیم از ساعت 5 و 40 به وقت ایران […]

    پ
    پ
    4597384_479
    تیم ملی والیبال ایران موفق شد دومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک را با پیروزی 3 بر 2 پشت سر بگذارد.
    به گزارش خبرگزاری بامردم، تیم‌های ملی والیبال ایران و کانادا آغاز کننده روز دوم رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک 2016 ریو بودند. دیدار این دو تیم از ساعت 5 و 40 به وقت ایران آغاز شد. دیداری که قضاوت آن بر عهده داورانی از دو کشور بلژیک و روسیه بود. آرتور گیاکومو از کشور بلژیک داور اول این دیدار بود و آندری زنوویچ روسی او را در امر قضاوت یاری می‌کرد.
    این مسابقه حساس که پنج ست به طول انجامید در نهایت و در حالی که دو ست نخست آن به سود کانادایی‌ها رقم خورده بود در نهایت با پیروزی 3 بر 2 شاگردان رائول لوزانو به پایان رسید.
    **ست اول: ایران 27 – کانادا 29
    تیم ملی والیبال ایران ست نخست این دیدار را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، عادل غلامی، فرهاد ظریف ، امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور آغاز کرد.
    کانادایی‌ها نیز تیلور ساندر، جان گاردین پرین،نیکلاس هوگ، جاستین داف، گاوین اشمیت،گراهام ویگراس و کمرون بان را در ترکیب ابتدایی خود داشتند.
    در ابتدای ست نخست این دیدار برتری با کانادایی‌ها بود اما در اواسط این ست و پس از وقت استراحت فنی دوم شاگردان لوزانو موفق شدند به بهره‌مندی از اشتباه حریف خود نتیجه را ابتدا به تساوی کشانده و سپس از حریف خود پیش بیفتند.
    در اواخر این ست باز هم نتیجه به تساوی کشیده شد و لوزانو حمزه زرینی را جایگزین میلاد عبادی‌پور کرد. همچنین مهدی مهدوی و آرمین تشکری هم در اواخر این ست جانشین سعید معروف و سید محمد موسوی شدند. این ست مسابقه در امتیازات پایانی به یک ماراتن تبدیل شد و در نهایت این تیم کانادا بود که توانست با نتیجه 29 بر 27 برنده این ست شود.

    **ست دوم : ایران 19 – کانادا 25

    ست دوم ایران در حالی آغاز شد که سعید معروف و سید محمد موسوی به ترکیب اصلی تیم ملی ایران بازگشته بودند. برتری در اوایل ست دوم این دیدار با تیم ملی کانادا بود.

    بازیکنان ایران در این ست در خط سرویس با اشتباهاتی مواجه بودند و چند ست را به تور زدند. در آن طرف میدان اما کانادایی‌ها سرویس‌های خوبی می‌زدند. دو تیم در امتیاز 8 بر 4 به سود کانادا راهی وقت استراحت فنی اول شدند.

    در ادامه کانادا همچنان برتری خود را حفظ کرد تا جایی که لوزانو مجبور شد در امتیاز 11 بر 6 تقاضای وقت استراحت کرده و نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند. حمزه زرینی در چند صحنه توانست حملات خوبی از خود ارائه دهد و در دفاع روی تور هم نسبتا موفق عمل کرد. با این حال تیم کانادا همچنان 13 بر 9 از حریف پیش بود.

     لوزانو دست به یک دو تعویضه زد و مهدی مهدوی را جایگزین سعید معروف و شهرام محمودی را جانشین امیر غفور کرد. امتیاز چهاردهم هم به تیم کانادا رسید. دفاع خوب بازیکن کانادا روی دستان حمزه زرینی امتیاز پانزدهم را هم به تیم کانادا داد. در ادامه دو تیم در امتیاز 16 بر 10 به وقت استراحت فنی دوم رفتند. لوزانو در تلاش بود اشکالات تیمش را با بیان نقطه نظرات رفع کند، اما این تیم کانادا بود که یکی پس از دیگری کسب امتیاز کرده و اختلاف امتیاز خوبی با ایران ایجاد کرده بود.

    سه امتیاز پیاپی برای ملی‌پوشان ایران بدست آمد تا سرمربی کانادا مجبور به  گرفتن وقت استراحت شود. سرویس‌های خوب سید محمد موسوی چهاردهمین و پانزدهمین امتیاز را هم برای تیم ملی ایران به ارمغان آورد. بار دیگر گلین هوگ تقاضای وقت استراحت کرد.

     سرویس بعدی سید محمد موسوی به تور اصابت کرد تا امتیاز نوزدهم برای کانادا بدست بیاید. معروف و غفور به میدان بازگشتند. پس از بدست آمدن امتیاز بیستم برای کانادا فرهاد قائمی بلافاصله روی یک حمله سرعتی امتیاز هفدهم را برای ایران کسب کرد.

    هوگ یک تعویض در ترکیب تیمش ایجاد کرد. کانکولت به محض ورود برای تیمش کسب امتیاز کرد. در ادامه خطای تور بازیکنان ایران امتیاز 23 را در جدول امتیازات کانادا ثبت کرد. امیر غفور توپ را از بین سه مدافع حریف عبور داد و امتیاز 18 ایران را بدست آورد. نتیجه 23 بر 18 بع سود کانادا بود. خطای دوبل کانادا امتیاز را 23 بر 19 کرد. با این حال این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 19 به سود کانادا تمام شد.

    **ست سوم: ایران 25 – کانادا 20

    شاگردان رائول لوزانو در حالی راهی ست سوم شدند که به خوبی می‌دانستند در صورت تکرار اشتباهات دو ست نخست و واگذار کردن ست سوم بازنده این دیدار خواهند بود.

    سیدمحمد موسوی در اوایل ست سوم درخشش خوبی داشت هر چند یک سرویس را به تور زد اما امتیازات خوبی برای تیم ایران بدست آورد. تیم ملی ایران با نتیجه 6 بر 4 از حریف پیش بود. کانادا بر خلاف دو ست قبلی در اوایل ست سوم در زدن سرویس بسیار پر اشتباه بود و چندین امتیاز را با خطا در این ناحیه به حریف واگذار کرده بود.

    دفاع خوب عادل غلامی امتیاز هشتم را برای ایران به ارمغان آورد و منجر شد دو تیم در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول ست سوم شدند. مهدی مرندی در این ست جانشین فرهاد ظریف شده بود.ملی‌پوشان ایران با سه امتیاز اختلاف از حریف خود پیش افتاده بودند. گلن هوگ در امتیاز 13 بر 10 به سود ایران تقاضای وقت استراحت کرد.

     امیر غفور در ست سوم درخشش خوبی داشت و امتیازهای خوبی برای ایران کسب می‌کرد.اشتباه داف در دفاع روی تور و فرصت طلبی میلاد عبادی‌پور امتیاز 15 را برای ایران بدست آورد. اختلاف پوئن دو تیم همچنان همان سه امتیاز بود. در ادامه کار خوب سید محمد موسوی در دفاع روی تور دو امتیاز پیاپی به جدول امتیازات ایران افزود و سرمربی تیم ملی کانادا را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد.

     بازیکنان بلندزن تیم کانادا در این ست نمایش پراشتباهی داشتند. کسب امتیاز نوزدهم برای ایران سبب شد هوگ دست به تعویض بزند، اما این تعویض فایده چندانی برای کانادایی‌ها نداشت و ایران با هفت امتیاز اختلاف از حریفش پیش افتاده بود. نتیجه بازی 13 بر 20 به نفع یاران لوزانو بود. دو دفاع خوب از کانادایی‌ها روی دستان میلاد عبادی‌پور اختلاف امتیاز را به عدد 5 رساند.

    باز هم مهدی مهدوی و شهرام محمودی جایگزین معروف و غفور شدند. شهرام محمودی امتیاز 22 را برای ایران کسب کرد و در ادامه شاگردان رائول لوزانو موفق شدند 25 بر 20 برنده این ست شوند.

    **ست چهارم : ایران 25 – کانادا 21

    ست چهارم این دیدار کاملا پایاپای آغاز شد. هر دو تیم به دنبال برتری بودند و تلاش می‌کردند درصد اشتباهات خود را کاهش دهند. فرهاد قائمی از ابتدای ست چهارم در ترکیب تیم ملی حضور داشت و با سرویس‌های خوب خود دو امتیاز برای ایران بدست آورد. در حالی که دو تیم در امتیاز 10 مساوی بودند اما ایران دو امتیاز بدست آورد و 12 بر 10 پیش افتاد.

    امتیازی که سرمربی کانادا را مجاب به گرفتن وقت استراحت کرد. ملی‌پوشان ایران اختلاف امتیاز خود با کانادا حفظ کردند و در امتیاز 16 بر 13 راهی دومین وقت استراحت فنی این ست شدند. تشکری به جای سید محمد موسوی به میدان آمد.

     امتیاز هجدم در حالی برای ایران ثبت شد که اختلاف پوئن به عدد چهار رسیده بود. امیر غفور با زدن یک آبشار از منطقه 2 زمین نوزدهمین امتیاز را هم برای ایران کسب کرد. نقشه های متنوع سعید معروف دفاع روی تور کانادا را کاملا به هم ریخته بود به طوری که در یک رالی از هر 3 منطقه تور استفاده کرد و کانادایی‌ها حسابی گیج شده بودند.

    نتیجه دیدار 19 بر 17 به سود ایران بود که لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. امتیاز بیستم را فرهاد قائمی از منطقه 2 با دست چپ و از کنار دست مدافعین بدست آورد. نتیجه بازی 22 بر 18 به سود ایران بود و هوگ تقاضای وقت استراحت کرد. آبشار خوب امیر غفور امتیاز 23 را هم برای ایران ثبت کرد. سرمربی کانادا دست به تعویض زد. میلاد عبادی پور در ست چهارم نمایش خوبی داشت. بازیکنی که هم در دریافت و هم در اسپک کم اشتباه بود. تیم ملی والیبال ایران در نهایت این ست را 25 بر 21 به سود خود تمام کرد تا دیدار به ست پنجم کشیده شود.

    **ست پنجم : ایران 16 – کانادا 14

    ملی‌پوشان والیبال ایران ست پنجم را بهتر از حریف خود آغاز کردند و کاملا مشخص بود روحیه بهتری نسبت به کانادا دارند. بازیکنان کانادا تمرکز خود را از دست داده بودند و در همان پنج امتیاز ابتدایی ست پنجم سه امتیاز را در خط سرویس از دست دارند.

    آغاز خوب ایران در ست سرنوشت‌ساز این دیدار منجر شد تا هوگ تقاضای وقت استراحت کرده و بازیکنانش را توجیه کند.در حالی که ایران 8 بر 6 از حریف پیش بود امتیاز هفتم را کانادا به نام خود ثبت کرد و پس از آن با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران دو امتیاز دیگر را هم از آن خود کرد. اتفاقی که اینبار لوزانو را مجاب به گرفتن وقت استراحت کرد.

     امتیاز نهم را عادل غلامی با یک آبشار خوب روی حمله‌ای سرعتی برای ایران بدست آورد. امتیاز دهم روی سرویس خوب فرهاد قائمی برای ایران ثبت شد تا هوگ باز هم تقاضای وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت باز هم برتری با بازیکنان ایران بود. این ست سرنوشت ساز در پایان با نتیجه 16 بر 14 به سود ایران تمام شد تا ایران برنده این ست و این بازی شود.

    تیم ملی والیبال ایران در سومین روز مسابقات پس فردا و از ساعت 11 و 10 به وقت ایران به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه خواهد رفت. کانادایی‌ها هم باید در روز سوم مسابقات با استرالیا دیدار کنند.

    رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک با حضور 8 تیم از هشتم خرداد در کشور ژاپن آغاز شده است و تا 16 خرداد ادامه خواهد داشت. باشگاه خبرنگاران

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.