×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

54fb7cdd180da

پس از لغو کنسرت و ممانعت از برگزاری برنامه شهرام ناظری در نوبتی دیگر در شهر نیشابور که به خواست دادستان این شهر صورت گرفته است، هیأت مدیره خانه موسیقی نامه‌ای به وزارت ارشاد ارسال کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری بامردم و به نقل از سایت خانه موسیقی، در بخش هایی از این نامه چنین آمده است:

علی رغم تاکید مقامات بلند پایه نظام به رعایت قانون و تاکید آقای دکتر روحانی در رعایت حقوق شهروندی و پایبندی به میثاق ملی ملت بزرگ ایران که همانا قانون اساسی و حفظ حقوق انسانی و کرامت شهروندان و همه هموطنان از سوی متولیان و مسئولان مختلف است متاسفانه هر روز شاهد برخوردهای غیرقانونی و تضییع علنی حقوق حقه هموطنان و بویژه هنرمندان شریف این ملک و مملکت هستیم.

جناب آقای وزیر

پس از لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور که متعاقب آن خانه موسیقی نامه‌ای سرگشاده به ریاست قوه قضاییه نوشت اخیر با نوعی لجبازی، باز شاهد ممانعت از برگزاری کنسرت شهرام ناظری و فرزندشان (حافظ ناظری) در این شهر فرهنگی هستیم که بسیار مایه تاسف و شرم‌آور است.

در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به جایگاه بلند این استاد آواز و خدمات و تاثیرات عمیق و ماندگار ایشان در عرصه فرهنگ و هنر ملی ایران از جمله سرودهای تاثیر گذار و انقلابی این هنرمند متعهد نوشته شده است: شهرام ناظری نزدیک به نیم قرن است که علی رغم همه تنگناها و مضایق موجود بر سر راه فعالیت هنر موسیقی در ایران حضور داشته و در اعتلای این هنر آسمانی کوشیده است و در دهه‌های اخیر با ارائه آثار ارزشمند و ماندگار که غالبا پیوندهای عمیق با ادبیات کهن و جاودان ما دارند توانسته است خدمات بی‌نظیر و درخشانی در معرفی فرهنگ و هنر ملی ایران به جهانیان داشته باشد و جای بسی تاسف است که به‌جای استقبال از اجرای برنامه‌های فاخر ایشان برخی با بی‌تدبیری و بی‌قانونی سد راه این استاد برجسته شده‌اند.

در پایان این نامه با اشاره به ده‌ها لغو کنسرت در شش ماه اخیر، هیأت مدیره خانه موسیقی یک بار دیگر از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده است تا این وزارتخانه با تمام ظرفیت نسبت به اجرای دقیق قانون و احقاق حقوق شهروندی همه هنرمندان اقدام کند.

ماه گذشته و در پی لغو کنسرت کیهان کلهر(نوازنده برجسته کمانچه) در شهر نیشابور، خانه موسیقی یک نامه اعتراضی برای احقاق حقوق هنرمندان و جلوگیری از این رویه غیرقانونی به رئیس قوه قضایdه ارسال کرده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.