پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شاگردان لوزانو تسلیم خروس‌ها شدند
    11 خرداد 1395 - 13:42
    شناسه : 6366
    1

    تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست 3 بر صفر مقابل فرانسه ، نخستین باخت خود در مسابقات انتخابی المپیک را متحمل شد. به گزارش خبرگزاری بامردم، تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک را از ساعت 11 و 10 در سالن متروپلتین شهر توکیو مقابل فرانسه آغاز کرد. دیداری […]

    پ
    پ
    photo_2016-05-31_12-19-13
    تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست 3 بر صفر مقابل فرانسه ، نخستین باخت خود در مسابقات انتخابی المپیک را متحمل شد.
    به گزارش خبرگزاری بامردم، تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک را از ساعت 11 و 10 در سالن متروپلتین شهر توکیو مقابل فرانسه آغاز کرد. دیداری که به قضاوت پاول تورچی از برزیل و فرانسیسو از دومنیکن برگزار شد.
    این دیدار که 3 ست به طول انجامید در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود تیم ملی والیبال فرانسه تمام شد.
    فرانسوی‌ها با این پیروزی 7 امتیازی شدند و جای ایران در صدر جدول را تصاحب کردند. تیم ملی والیبال فرانسه با کسب این پیروزی رکورد شکست ناپذیری مقابل والیبالیست‌های  ایران را حفظ کردند.
    **ست اول : ایران 20 – فرانسه 25
     تیم ملی والیبال ایران ست نخست این دیدار را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف (لیبرو)  آغاز کرد.
     در غیاب امیر غفور (به دلیل مصدومیت)، سومین بازیکن امتیازآور مسابقات تا پایان روز دوم به میدان رفت. بازیکنان ایران که پس از 2 پیروزی متوالی و مشاهده شکست تیم ملی فرانسه مقابل لهستان، انگیزه و انرژی زیادی داشتند، 2 امتیاز نخست بازی را به سود خود ثبت کردند اما در ادامه فرانسوی‌ها با دفاع روی تور و سرویس‌های برتر، کار را به تساوی کشانده و پیش افتادند.
    نگاپت ، ستاره تیم ملی فرانسه ، در خط سرویس قرار گرفت باز هم از سرویس امتیاز مستقیم گرفت و موفق شد فرانسه را 12 بر 10 پیش بیاندازد تا لوزانو برای جلوگیری از بیشتر شدن اختلاف درخواست وقت استراحت کند. همین استراحت فنی باعث شد بازیکن فرانسه سرویس را به تور بزند.
    “لگوف” بلند قامت، محمودی را دفاع کرد تا بازی 14-11 به نفع ایران شود. این بازیکن باز هم محمودی را دفاع کرد تا بازی 15-11 شود. در ادامه هم فرانسه امتیاز 16 را گرفت و تیم ها به استراحت فنی دوم رفتند.
    با کسب امتیاز 18 توسط فرانسه و زمانی که اختلاف امتیاز دو تیم به پنج رسید سرمربی ایران باز هم وقت استراحت گرفت. در ادامه تیم ملی ایران در دریافت اول با مشکل مواجه بود و این موضوع منجر شد نتواند اختلاف امتیاز را جبران کند و در نهایت بازنده این ست شد.رست نخست این دیدار با نتیجه 25 بر 20 به سود فرانسوی‌ها به پایان رسید.
    **ست دوم : ایران 18 – فرانسه 25
    تیم ملی والیبال ایران که در ست نخست ایران موفق به انجام حتی یک دفاع مقابل فرانسه هم نشده بود، در ست دوم در تلاش بود نقاط ضعف خود را برطرف کند.
     تیم ملی فرانسه در ست دوم هم مانند ست اول در زدن سرویس کم نقص بود و سه امتیاز از این ناحیه کسب کرد. فرانسوی‌ها با اختلاف 4 پوئن از ایران پیش افتاده بودند.
    دریافت‌های ناقص ممجتبی میرزاجانپور در این ست هم ادامه داشت آن هم در حالی که شاگردان لوران تیلی در ددریافت اول نمایش فوق العاده از خود نشان می‌دانند. مرندی به جای فرهاد ظریف به میدان رفت.
    از طرفی حمزه زرینی جای خود را به میرزاجانپور داد. ایران 18 بر 13 از حریف خود عقب افتاده بود. تعویض‌های لوزانو مفید فایده نبود و باز هم این فرانسوی‌ها بودند که پشت سر هم امتیاز کسب می‌کردند. مدافعان ایران هم همچنان عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دانند.
    پاس‌های سرعتی سعید معروف هم در دقایق پایانی ست دوم کارگشا نبود و حملات ایران از سوی فرانسوی‌ها دفاع می‌شد. به بیرون رفتن سرویس فرانسه منجر شد امتیاز 22 بر 16 شود. در این لحظه لوزانو فرهاد قائمی و مهدی مهدوی را جایگزین سعید معروف و شهرام محمودی کرد.
    اما اشتباهات بازیکنان ایران همچنان ادامه داشت و توپ‌های فرانسه در زمین ایران به امتیاز تبدیل می‌شد و در نهایت تیم ملی ایران در این ست با نتیجه 25 بر 18 شکست خورد.
    **ست سوم : ایران 22- فرانسه 25
    ست سوم دیدار دو تیم ایران و فرانسه در حالی آغاز شد که هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. هر دو تیم در زدن سرویس پر اشتباه بودند و امیتازاتی را با خطا در سرویس به حریف تقدیم می‌کردند.
    دریافت تیم ایران نسبت به دو ست قبل بهتر شده بود. حملات سرعتی ملی‌پوشان بهتر از قبل نتیجه می‌داد و منجر شده بود ایران با دو امتیاز اختلاف از حریفش پیش بیافتد. اشتباه دفاع فرانسه منجر شده امتیاز هشتم به ایران برسد و دو تیم در امتیاز 8 بر 6 راهی اولین وقت استراحت فنی ست سوم این دیدار شوند.
    در ادامه هماهنگی خوب بازیکنان ایران در حمله اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد 4 رساند تا لوران تیلی، سرمربی تیم فرانسه مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.
    پس از وقت استراحت فرانسوی‌ها اشتباهات خود را کاهش دادند و اختلاف امتیاز با ایران را به عدد 2 رساندند. با این حال باز هم این تیم ایران بود که با برتری راهی وقت استراحت فنی دوم شد. اصابت سرویس سعید معروف به تور اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند و پس از آن سرویس هدف دار بازیکن فرانسه را نتیجه را 16 بر 16 به تساوی کشاند.
    دو حمله حساب شده از شاگردان لوزانو بار دیگر ایران را دو امتیاز پیش انداخت اما باز هم فرانسوی‌ها اختلاف امتیاز را جبران کردند و در امتیاز 19 به تساوی رسیدند. امتیاز بیستم هم به فرانسه رسید تا لوزانو این بار تقاضای وقت استراحت کند.
    شهرام محمودی نتیجه را به تساوی 20 بر 20 کشاند. مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شد. امتیاز 21 هم برای تیم فرانسه ثبت شد.  یک وقت استراحت فنی دیگر از سوی ایران درخواست شد تا لوازنو با گوشزد کردن نکات لازم بتواند نتیجه این ست را به سود خود تمام کند. این وقت استراحت تغییری در روند امتیازگیری دو تیم ایجاد نکرد و این تیم فرانسه بود که موفق شد با حساب 25 بر 22 برنده این ست شده و بازی را 3 بر صفر به سود خود تمام کند.
    **عملکرد دو تیم ایران و فرانسه از نگاه آمار:
    ایران صفر - فرانسه 3 / شاگردان لوزانو تسلیم خروس‌ها شدند
    تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های خود در این مسابقات باید به مصاف تیم ملی ژاپن برود و فرانسوی‌ها هم در چهارمین دیدار خود به مصاف استرالیا می‌روند.
    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.