×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

به گزارش روزدوشنبه سی ان ان عربی، درگزارش سال ۲۰۱۷ این موسسه ۵۰ فاکتور برای مقایسه ارتش های جهان با یکدیگر به لحاظ قدرت نظامی درنظر گرفته شده است.

ارتش های جهان - رده بندی ارتش های جهان در ۲۰۱۷ + جایگاه ایران - ارتش

همچنین در رده بندی این گزارش که شامل ۱۳۳ ارتش برتر جهان است، پیشرفت های نظامی – تکنولوژیک دولت های کوچک درمقایسه با دولت های بزرگ که پیشرفت نظامی کمتری داشته اند، لحاظ شده است.

در رده بندی این گزارش تنها کمیت سلاح ها و تجهیزات نظامی در نظر گرفته نشده بلکه به تنوع سلاح ها و پیشرفته بودن آنها نیز در هر کشوری نیز توجه شده است تا توازن قدرت نظامی بین تمام کشورها برقرار شود.

دراین گزارش ذخایر اتمی نظامی در نظر گرفته نشده اما سلاح هایی اتمی مجاز لحاظ شده است.

ازجمله فاکتورهایی که در تهیه این گزارش لحاظ شده است موقعیت جغرافیایی و لجستیک، ذخایر طبیعی و صنعتی داخلی درهرکشور و نیز میزان توان به کارگیرنده این سلاح ها از فاکتورهای اصلی به خصوص در کشورهای دارای جمعیت زیاد است.

دراین گزارش نبود توان دریایی در کشورهای غیرساحلی در تقسیم بندی و ارزیابی آنها تاثیر نگذاشته است اما در میان کشورهایی که دارای توان نظامی دریایی هستند یک فاکتور لحاظ شده است.

همچنین درگزارش این موسسه فرماندهی سیاسی و نظامی در کشورها در ارزیابی توان نظامی آنها لحاظ نشده است.

دراین رده بندی آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه، انگلستان، ژاپن، ترکیه، آلمان، مصر به عنوان ده ارتش قدرتمند جهان هستند. در این لیست که شامل ۱۳۳ ارتش قوی جهان است قویترین ارتش های خاورمیانه و آفریقا به ترتیب مصر دهم، اسرائیل پانزدهم ، ایران بیست و یکم ،عربستان بیست و چهارم، الجزایر بیست و پنجم، سوریه چهل وچهارم،مغرب پنجاه وچهارم،عراق پنجاه و نهم، امارات شصتم، یمن شصت و چهارم ،سودان هفتاد و یکم ، اردن هفتاد و دوم، لیبی هفتاد وسوم قرار دارند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.