چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رونمایی از نخستین پهباد غیرنظامی در رشت
    21 تیر 1396 - 23:48
    شناسه : 65690
    0

    مدیر مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به رونمایی از نخستین پهباد غیرنظامی در رشت،گفت:ساخت این پهپادها با تکیه بر توان داخلی تهیه شده است. کیمیا تنهایی در حاشیه مراسم رونمایی از پهباد غیرنظامی در رشت در گفتگو با ایسنا منطقه گیلان،اظهار کرد:پهپاد یا پرنده […]

    پ
    پ

    مدیر مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به رونمایی از نخستین پهباد غیرنظامی در رشت،گفت:ساخت این پهپادها با تکیه بر توان داخلی تهیه شده است.

    93879 - رونمایی از نخستین پهباد غیرنظامی در رشت -

    کیمیا تنهایی در حاشیه مراسم رونمایی از پهباد غیرنظامی در رشت در گفتگو با ایسنا منطقه گیلان،اظهار کرد:پهپاد یا پرنده هدایت پذیر که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین هم گفته می شود در اصل نوعی«ربات» پرنده است.

    وی تصریح کرد:پهپادها اساساً ربات هایی هستند که از قابلیت پرواز برخور دارند. افراد می توانند به آن ها برنامه دهند و حتی یک الگوی پروازی برای آن ها مشخص کنند. پهپادها می توانند بسته به تجهیزات خود و با کمترین دخالت انسان، کارهای مختلفی را انجام دهند.

    مدیر مرکز آموزش وپژوهش توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه برای نخستین بار رونمایی از پهباد غیرنظامی در کشور به میزبانی گیلان صورت گرفت،افزود:دو پهپاد غیرنظامی خواست گیلان طراحی شده است.

    تنهایی با بیان اینکه در مراسم امروز از هواپیمای بدون سرنشین فراز ۳۰۳،مینی پهپاد دست پرتاب فراز ۱۰۹،پرنده عمود پرواز چهار ملخ فراز ۴۱۰ رونمایی شد،گفت:ساخت این پهپادها با تکیه بر توان داخلی تهیه شده است.

    وی گفت:دوره آموزشی این پهپادها در استان برای دانشجویان مهندسی مکانیک به عنوان مربی و آموزش کودکان بالای ۱۰ ساله به عنوان آینده سازان کشور پیش بینی شده است.

    وی آشنایی با فناوری های روز را از ضرورت های جامعه امروز دانست و اضافه کرد:تکنولوژی،آموزش و استفاده از پهپاد غیرنظامی از جمله برنامه های در دست اجرا خواهد بود.

    تنهایی مبارزه با خشکسالی از طریق بارور کردن ابرها، محافظت حیوانات در برابر شکارچیان، انتقال بسیار سریع دارو، اینترنت رسانی به مناطق محروم و دور از دسترس، انتقال کالاهای مختلف به مناطق محروم و تبلیغات،اطلاع از کوچکترین آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع،   اطلاع از وضعیت طغیان رودخانه ها،بررسی هر گونه تخلف در حوزه شهری، انواع نقشه برداری هوایی و استفاده در سوانح و حوادث غیر مترقبه را از کاربردهای پهپاد غیرنظامی دانست.

    وی امداد رسانی به مناطق غیر قابل دسترس، بررسی وضعیت رشد محصولات کشاورزی، بررسی وضعیت حرکتی دام عشایر، بررسی وضعیت جنگل ها، پژوهش و علوم طبیعی، بررسی وضعیت گرد و خاک، هواشناسی و شناسایی طوفان، بررسی ترافیک جاده های بین شهری، جلوگیری از هر گونه قاچاق،  بررسی صدمات به طبیعت، بررسی لوله های انتقال نفت، بررسی شبکه های انتقال نیرو، خبرنگاری و عکاسی و مسابقات را از دیگر کاربردهای پهپاد غیرنظامی عنوان کرد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.