پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شناسایی ۴۵۰ گیاه دارویی در گیلان
    18 خرداد 1395 - 16:53
    شناسه : 6772
    0

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شناسایی ۴۵۰ گونه گیاهان دارویی در این استان خبر داد. به گزارش بامردم، حبیب جهانساز با اشاره به اینکه گیلان به عنوان یکی از قطب‌های دارویی کشور مطرح است، اظهار کرد: یک‌هزار و ۸۲۲ گونه گیاهی در استان شناسایی شده است. وی از شناسایی ۴۵۰ گونه […]

    پ
    پ

    t_28714113940225000146_PhotoA-768x460

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شناسایی ۴۵۰ گونه گیاهان دارویی در این استان خبر داد.

    به گزارش بامردم، حبیب جهانساز با اشاره به اینکه گیلان به عنوان یکی از قطب‌های دارویی کشور مطرح است، اظهار کرد: یک‌هزار و ۸۲۲ گونه گیاهی در استان شناسایی شده است.

    وی از شناسایی ۴۵۰ گونه گیاهان دارویی در گیلان خبر داد و افزود: دو گیاه دارویی در قالب گونه زراعی در استان کشت می‌شود.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان با کشت ۷۰۰ هکتار گل‌گاوزبان رتبه نخست کشت این محصول در کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: صنایع جانبی دارویی در گیلان مغفول واقع شده است.

    جهانساز به بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی گیلان در خارج از استان اشاره کرد و گفت: گیاهان دارویی به صورت فله‌ای از گیلان خارج می‌شود و اگر بتوانیم صنایع عصاره‌گیری را در استان تعریف کنیم بازار آن وجود دارد.

    وی با اشاره به کشت گیاه زعفران در مناطق ییلاقی گیلان، بیان کرد: در مدت دو سال گذشته سالانه ۲۰ تن پیاز زعفران در استان کشت شده است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوزی گیلان، کشت زعفران را سبب رضایتمندی کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: زغفران در ۱۳ هکتار از زمین‌های کوچک در استان کشت می‌شود.

    جهانساز بر زراعت گونه‌های گیاهی در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: می‌توان گونه‌های گیاهی زراعی موجود در استان را تقویت کرد، ضمن اینکه صنایع جانبی باید راه‌اندازی شود.

    فارس

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.