×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

باید تهدید تهران را بسیار جدی بگیریم و حملات موشکی گسترده این کشور به یک ناو جنگی اصلی آمریکا، کاخ سفید را فلج می‌کند .
 JamNewsImage07491628

به گزارش بامردم، یو اس نیوز اند ورلد ریپورت (U.S.News & World Report) یکی از مجله‌های خبری-تحلیلی ایالات متحده است که در واشنگتن دی‌سی چاپ می‌شود.

این مجله در گزارشی زیر عنوان “چگونه ایران می تواند پیروز بن‌بست تنگه هرمز باشد” به بررسی قدرت نظامی ایران دربرابر آمریکا و متحدان منطقه‌ایش پرداخته است.

در ابتدای یاداشت یو اس نیوز اند ورلد ریپورت آمده است: متاسفانه واقعیت این است که باید تهدید ایران به بستن تنگه هرمز که بارها توسط مقامات این کشور مطرح شده را بسیار جدی تر از آن بگیریم که در ابتدا انتظار داشتیم.

همین ماه گذشته [میلادی] بود که ژنرال “حسین سلامی” معاون سپاه پاسداران ایران گفت اگر آمریکا ما را تهدید کند، نیروهای ایرانی تنگه هرمز را خواهند بست.

وی تاکید کرد: اگر آمریکایی ها و متحدان منطقه ای آن ها بخواهند از تنگه هرمز عبور کرده و ما را تهدید کند، اجازه هیچگونه ورودی به این تنگه را نخواهیم داد.

اظهارات ژنرال سلامی چند روز پس از آن بیان شد که آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران، از حضور آمریکا در خلیج فارس انتقاد کرده بود.

یو اس نیوز ضمن بیان اینکه “سخنان معاون سپاه پاسداران، آخرین مورد از تهدیدات صریح یا ضمنی ایران درباره تنگه هرمز بود” می افزاید: در خلال رزمایش دریایی “پیامبر اعظم ۹” در فوریه ۲۰۱۵، یک ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی توسط ایران هدف موشک قرار گرفته و منفجر شد.

در آن زمان، دریادار “علی فدوی” فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناوهای هواپیمابر آمریکایی انبارهای بسیار بزرگی از مهمات بوده و دربردارنده موشک ها، راکت ها، اژدرها و بسیاری از مهمات دیگر هستند.

پس از آن، در ماه دسامبر گذشته بود که ایران یک آزمایش موشکی را در کنار کشتی های نظامی آمریکایی و کشتی های تجاری نزدیک به تنگه هرمز انجام داد.

در ماه ژانویه نیز به یک کشتی جنگی آمریکا هشدار داده شد که به محدوده مانور موشکی ایران در منطقه نزدیک نشود.

براساس این گزارش، ایران همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین را بالای ناو هواپیمابر آمریکا به پرواز درآورده و اعلام کرد، “پهپاد انتحاری” خود را که می تواند در حمله به کشتی های جنگی ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد، آزمایش کرده است.

این مجله آمریکایی، “ضعف مشهود در دولت اوباما” و “توافق هسته ای” را موجب شجاع‌تر شدن ایران دانسته است.

یو اس نیوز نوشت: کشتی هایی که از تنگه هرمز عبور می کنند، حامل یک سوم نفت جهان هستند که از طریق دریا معامله می شود، بنابراین کاملا ممکن است که تهدیدهای ایران برای تاثیرگذاری بر قیمت نفت و افزایش آن باشد. هرچند به احتمال قوی‌تر، ایران به دنبال استراتژی بلند مدت خود مبنی بر بیرون راندن آمریکا از منطقه است.

درادامه این گزارش می خوانیم: شاید ایران درحال حاضر توانایی نظامی برای بستن تنگه هرمز را نداشته باشد، اما تهران به اندازه کافی قدرت دارد که بتواند به بحرانی جدی دامن زده و به تصویر موجود از تسلط نیروی دریایی آمریکا آسیب بزند.

یو اس نیوز افزود: در رزمایش “چالش هزاره ۲۰۰۲” که توسط آمریکا اجرا شد، آمریکا ضربات سنگین از جمله از دست دادن یک ناو هواپیمابر و ده رزمناو را تمرین کرد.

در سناریوی رزمایش چالش هزاره ۲۰۰۲، ایران با شلیک تعداد قابل توجهی موشک به تهاجم نظامی آمریکا پاسخ می‌داد که باعث بر هم خوردن آرایش نظامی نیروهای آمریکایی و نابودی ۱۶ ناو آمریکایی، شامل یک ناو هواپیمابر، ده رزمناو و ۵ کشتی آمفی بی می‌شد. برآورد‌هایی که پس از این رزمایش به عمل آمد نشان داد که در صورت وقوع این سناریو به صورت واقعی، بیش از ۲۰ هزار نظامی آمریکایی در روز اول جنگ با ایران کشته خواهند شد.

پس از این رزمایش، توانایی های آمریکا در منطقه خلیج [فارس] رو به کاستی گذاشته و نیروی دریایی ایالات متحده با فشارهای روزافزون از سوی روسیه و چین مواجه شده است.

این مجله آمریکایی در ادامه آورده است: علاوه بر ضعف پتانسیل نظامی آمریکا، موضوع دیگر این است که آیا کاخ سفید واکنشی قوی به بحران تنگه هرمز نشان خواهد داد یا خیر. یک رئیس جمهور بدون اعتماد به نفس [مانند اوباما] تلاش خواهد کرد حکومت ایران که در موضع تهاجم است را دلخور نکند و احتمالا تعهد لازم برای واکنش فوری به بحران را از خود نشان نخواهد داد.

رهبری از پشت پرده نیز جواب نمی دهد چراکه کاخ سفید، متحدان سنی ما در منطقه را از خود رانده و آنها قابلیت نظامی لازم برای به چالش کشیدن ایران را ندارند حتی اگر مطمئن باشند که ما از آن ها حمایت می کنیم.

در پایان این یادداشت می خوانیم: حملات موشکی ایران یا تهاجم گسترده این کشور به یک کشتی جنگی اصلی آمریکا می تواند کاخ سفید گریزان از ریسک و خطر را فلج کند و موجب خزیدن دیپلمات ها به ژنو جهت یافتن راه حلی دیپلماتیک برای بحران شود.

s - حمله موشکی ایران آمریکا را فلج می‌کند/ تهدید تهران جدی است -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.