جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پرداخت ماهانه بیش از 2 میلیارد ریال یارانه برای معلولین لاهیجان | 912 مورد مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق
    30 تیر 1396 - 21:35
    شناسه : 68773
    0

    رییس اداره بهزیستی لاهیجان گفت: 80 نفر از خیرین به صورت ماهیانه جمعا مبلغ 56 میلیون ریال به عنوان حامی به حساب دانش اموزان و بیماران تحت حمایت بهزیستی واریز می کنند. پروین قادر همزمان با هفته بهزیستی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار «بامردم» اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یک نهاد ماندگار و […]

    پ
    پ

    رییس اداره بهزیستی لاهیجان گفت: 80 نفر از خیرین به صورت ماهیانه جمعا مبلغ 56 میلیون ریال به عنوان حامی به حساب دانش اموزان و بیماران تحت حمایت بهزیستی واریز می کنند.

    پروین قادر همزمان با هفته بهزیستی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار «بامردم» اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یک نهاد ماندگار و تخصصی در تمام زمینه های اجتماعی، جهت رفع محرومیت و توانمندسازی مددجویان فعالیت می کند و ما با تمام توان خود در جهت کاهش محرومیت و توانمندی جامعه هدف و کاهش اسیب های اجتماعی گام بر میداریم.
    وی فعالیت های بهزیستی شهرستان لاهیجان را در چهار حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت های مردمی و اشتغال عنوان کرد و به شرح عملکرد های این اداره در سال گذشته پرداخت.

    قادر 3 - پرداخت ماهانه بیش از 2 میلیارد ریال یارانه برای معلولین لاهیجان | 912 مورد مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق - اورژانس

    رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان در تشریح فعالیت های «حوزه توانبخشی» این اداره، اظهار کرد: در حال حاضر در لاهیجان چهار هزار و 262 معلول شناسایی شده داریم که 930 نفر از این توانخواهان مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

    وی افزود:در سال گذشته به هزار و 288 نفر از معلولین کمک های نقدی همچون هزینه های درمان آرتز و پروتز، لوازم زندگی، مناسب سازی منزل، خودرو، تعمیرات و … اعطا شد و به 916 نفر نیز وسایل کمک توانبخشی همچون تشک مواج، ویلچر، واکر، سمعک و … تحویل گردید.
    قادر تصریح کرد: همچنین برای 300 نفر از معلولینی که در پنج مرکز روزانه کارگاه حرفه اموزی، کارگاه تولیدی و اموزشی و چهار مرکز ویزیت در منزل و آسایشگاه سالمندان حضور دارند ماهیانه 2 میلیارد و 105 میلیون و 880 هزار ریال یارانه پرداخت می شود.

    وی اضافه کرد: 20 سالمند برای مناسب سازی منزل، آموزش و تهیه وسایل مورد نیاز 400 میلیون ریال خدمات دریافت کردند و 44 معلول ضایعه نخاعی نیز علاوه بر مستمری ماهیانه هر ماه به طور مستمر از بهزیستی هزینه پرستاری دریافت می کنند.
    رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان عنوان کرد: همچنین در سال گذشته برنامه غربالگری اتیسم توسط بهزیستی شروع شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

    قادر گفت: در «حوزه فعالیت اجتماعی»، دو هزار و 148 پرونده تشکیل شده که 338 زن سرپرست خانوار مستمری بگیر بهزیستی بوده و به 235 نفر کمک‌های موردی همچون ودیعه مسکن، تعمیرات، درمان و… اعطا و به 53 خانوار دارای فرزندان چند قلو کمک‌های موردی همچون تهیه شیر خشک و … و به 48 کودک امداد بگیر نیز ماهیانه خدمات نقدی ارائه می شود.
    وی افزود: در این حوزه همچنین 212 نفر از بیمه زنان سرپرست خانوار شهری تامین اجتماعی و 202 نفر از بیمه عشایری بهره مند شده اند.
    رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: در بخش کودکان 35 مهد شهری و 24 روستا مهد و یک مرکز رفاه کودک و خانواده زیر نظر بهزیستی جهت ارائه خدمت به جامعه فعالیت دارند که 245 کودک در این مرکز نگهداری و آموزش می بینند.
    وی اضافه کرد: تعداد 55 کودک نیازمند به صورت نیمه رایگان و 10 کودک به صورت کاملا رایگان در مهدها پذیرش شده اند و همچنین هزینه یک وعده غذای گرم به ده روستا مهد بابت 9 ماه سال تحصیلی 95_96 پرداخت شد.
    قادر اظهار داشت: بهزیستی شهرستان لاهیجان در سال 95 برای تجهیز 8 روستا مهد مبلغ 160 میلیون ریال به صورت بلا عوض پرداخت کرده است.

    وی در تشریح خدمات مرکز اورژانس اجتماعی (۱۲۳) عنوان کرد: این مرکز برای پاسخگوی به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات آنها برنامه هایی تدوین و اجرا می کند.
    قادر افزود: ویژگی های مهم این مرکز خدمات اجتماعی متنوع، تخصصی، به موقع و در دسترس است که محدود به مکان و زمان نمی باشد، اورژانس اجتماعی در زمینه های دختران فراری، کودکان و همسران آزار دیده، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابانی، سالمندان و معلولین آسیب دیده، خودکشی، زوجین متقاضی طلاق و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، خدمات تخصصی مددکاری، روانشناسی، پزشکی و… ارائه می کند، همچنین حضور در مناطق آسیب زا به منظور شناسایی و ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز، راهنمایی و ارجاع تخصصی، اطلاع رسانی خدمات به آحاد مردم نیز از سایر فعالیت های اورژانس اجتماعی می باشد.

    رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان آمار یکساله اورژانس اجتماعی این شهرستان را در مداخله در بحران ۱۶۷ مورد، در خدمات سیار ۷۶۱ مورد، در خط تلفن (۱۲۳) ۱۲۹۸ مورد و در مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق ۹۱۲ نفر اعلام کرد.

    قادر 1 - پرداخت ماهانه بیش از 2 میلیارد ریال یارانه برای معلولین لاهیجان | 912 مورد مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق - اورژانس

    قادر در ادامه به تشریح عملکرد بهزیستی شهرستان لاهیجان در «حوزه پیشگیری با هدف پیشگیری از معلولیت های جدید و افزایش آگاهی جامعه پرداخت» و افزود: در بخش تنبلی چشم تعداد چهار هزار و 870 کودک ۳-۶ سال مورد بررسی قرار گرفتند که ۶۶۶ کودک به متخصص ارجاع شدند.

    وی اضافه کرد: در بحث غربالگری شنوایی شیرخواران و نوزادان، در دو بیمارستان شفا و 22 آبان جمعاً دو هزار و 294 نوزاد پایش شدند و همچنین برای ۲۲۲ نفر مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج انجام شد و با توجه به بررسی های انجام شده هزینه ی آزمایشات ژنتیک ۱۸ نفر از زوجین پرداخت گردید.

    رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای گروه های هدف در سطح شهرستان، عنوان کرد: در چهار مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) هزار و 271 بیمار پذیرش شدند و تعداد ۵۶۷ نفر در ۵ مرکز سرپایی وابستگی به مواد تحت درمان قرار گرفتند و همچنین تعداد هزار و 658 نفر از۶ مرکز مشاوره زیر نظر بهزیستی خدمات دریافت کردند.

    قادر مهمترین برنامه «حوزه مشارکت های مردمی و اشتغال» را ساخت مسکن و اشتغال برای گروه هدف دانست و تصریح کرد: در سال ۹۵، ۷۸ نفر از تسهیلات خوداشتغالی و ۱۳ نفر از کمک های بلاعوض برنامه ی توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) جهت اشتغال خانگی بهره مند شدند و به ۶ نفر از فرزندان امداد بگیر نیز سرمایه کار بصورت بلاعوض پرداخت شد.

    وی افزود: در ساخت مسکن نیز ۱۵۹ پرونده تشکیل شد که برای ۳۵ نفر با نقشه تیپ بهزیستی پروانه ساخت دریافت شد که علارقم مصوبه دولت مبنی بر وام های زنجیره ای برای مدد جویان هنوز پرداخت وام های فوق انجام  نشده و فقط ۸ نفر از مددجویان که ضامن کارمند داشتند موفق به دریافت وام شدند و شروع به ساخت مسکن کردند.

    رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه «در سال 95 تعداد ۸ مسکن با کمک این اداره ساخته شد و ۱۰ مسکن دیگر در مرحله پایان کار می باشند»، تاکید کرد:  بهزیستی به افراد تحت حمایت جهت ساخت یا خرید مسکن مبلغ ۴۰ الی ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض می کند.

    قادر با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده توسط بهزیستی، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ این اداره با برگزاری کنسرت موسیقی و مسابقه بسکتال توانست علاوه بر شناساندن اهداف بهزیستی، کمک های خیرین را نیز جهت کمک به افراد نیازمند جذب کند.

    وی از جمع آوری مبلغ 222 میلیون و 450 هزار ریال فطریه در ماه رمضان 95 خبر داد و افزود:  این مبالغ به حساب 145 نفر از نیازمندان واریز شد و همچنین 81 میلیون و 500 هزار ریال کمک غیر نقدی دریافت شد که بین نیازمندان توزیع گردید.

    رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان در پایان عنوان کرد: 80 نفر از خیرین به صورت ماهیانه جمعا مبلغ 56 میلیون ریال به عنوان حامی به حساب دانش اموزان و بیماران تحت حمایت بهزیستی واریز می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.