جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گرانبهاترین پارچه ایرانی را بشناسید
    01 مرداد 1396 - 0:52
    شناسه : 69623
    0

    همزمان با اختتامیه نمایشگاه «دیدار نقش مینا و زر» نخستین نشست هنرهای بومی ایران و جهان برگزار می‌شود. به گزارش «بامردم»، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با همکاری گروه هنر انجمن اندیشه و قلم سلسله نشست هنرهای بومی ایران و جهان را همزمان با اختتامیه نمایشگاه «دیدار نقش مینا و زر», با حضور […]

    پ
    پ

    همزمان با اختتامیه نمایشگاه «دیدار نقش مینا و زر» نخستین نشست هنرهای بومی ایران و جهان برگزار می‌شود.

    1396043119024512011463214 - گرانبهاترین پارچه ایرانی را بشناسید -

    به گزارش «بامردم»، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با همکاری گروه هنر انجمن اندیشه و قلم سلسله نشست هنرهای بومی ایران و جهان را همزمان با اختتامیه نمایشگاه «دیدار نقش مینا و زر», با حضور علی حاجی شیزری – مدیرکل دفتر توسعه آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی کشور و جمعی از اساتید فن و هنرمندان و علاقمندان برگزار می‌کند.

    این نشست با هدف آشنایی با هنر زری‌بافی، پارچه‌ای که اکنون در منسوجات ایرانی، غریب مانده برگزار می‌شود. از آنجا که شناخت هنرهای سنتی و بومی در همه جای دنیا، یکی از مهمترین گذرگاه‌ها برای ارتباط با گذشته و هویت ملی است، با اکران مستند «برادر سیم، خواهر زر» در نظر است تا علاقه‌مندان به هنرهای سنتی ایرانی با هنر زری‌بافی آشنا یی یابند.

    ” زربفت ” که گرانبهاترین پارچه ایرانی است که در میان نساجی سنتی ایران شهرتی عالمگیر دارد، در این نشست با حضور اساتید فن و طراحان پیشکسوت به سوالاتی چون چیستی و کاربرد زری بافی ؛ توجه به هنرهای سنتی و از جمله زری‌بافی و نقش موثر آن در عرصه اقتصادی و هنری ؛ وارد کردن هنرهای سنتی به حیطه مستندسازی، شکل گیری ایده فیلمنامه مستند ” برادر سیم، خواهر زر ” پرداخته می‌شود.

    تسنیم

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.