×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت الله قربانی

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که جنبه معنوی دارد، تقوا و پرهیزگاری است، گفت: روزه محک تقوی و پرهیزگاری انسان است

به گزارش بامردم، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمیتی(ره) با تبریک حلول ماه مبارک رمضان نمازگزاران را به استفاده هر چه بیشتر از فضای معنوی این ماه دعوت کرد.

وی با اشاره به برتری ماه مبارک رمضان بر همه ماه های سال، گفت:  روزه محک تقوی و پرهیزگاری انسان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که جنبه معنوی دارد، تقوا و پرهیزگاری است، ادامه داد: با روزه تقوا پیشه می کنیم و فرد روزه دار نه تنها باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کند بلکه باید تمام وجودش از گناه و معصیت روزه باشد.

قربانی فلسفه روزه را تفکر و تأمل در انتخاب اعمال دانست و بیان کرد: انسان با تقویت پرهیزگاری و تقوا به مقام الهی می رسد زیرا نخوردن و نیاشامیدن در طی یک ماه تمرینی برای تقوا پیشه کردن است.

وی با اشاره به سالگرد حضرت خدیجه در دهم ماه مبارک رمضان، بیان کرد: حضرت خدیجه (ع) یکی از عوامل پیشرفت پیامبر اکرم (ص) بودند زیرا تمام سرمایه خود را در راه ترویج دین پیامبر (ص) هزینه کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه اظهار کرد: دشمن برای ترویج غرب گرایی و انحطاط جوانان برنامه گسترده ای دارد زیرا موج غرب گرایی را در کشورهای اسلامی شاهد هستیم.

قربانی با اشاره به آمارهایی که عنوان شده بود در گیلان از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، گفت: اینگونه نیست که در گیلان از هر دو ازدواج یکی منجر به طلاق شود و مردم استان را نباید متهم به رشد طلاق کرد.

امام جمعه رشت در ادامه به سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی در بحث اقتصاد مقاومتی وظیفه مهمی بر دوش دارد.

وی با اشاره به قانون شکنی در ارگان‌های بزرگ بین‌المللی، بیان کرد: عربستان در لیست سیاه ناقض حقوق بشر قرار داشت اما پس از دو روز  از لیست خارج شد!

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به محورهای گردشگری در گیلان، گفت: مردم با فرهنگ های مختلف به گیلان سفر می کنند و این خاصیت گردشگری هر منطقه ای است

امام جمعه رشت با اشاره به حواشی که در روزهای اخیر در فضای مجازی استان پیش امد، گفت: دستگاه‌های متولی باید در این موضع وارد شده و  مراقب باشن تا از چهره ولایی گیلان تخریب نشود.

وی در پایان با بیان اینکه مردو زن گیلانی آن هایی هستند که زمین های کشاورزی و شالیزارها تلاش می کنند و عرق می ریزند، خاطرنشان کرد: گیلان ۸ هزار شهید در راه دفاع از آرمان های انقلاب داده است و گیلانیان تربیت‌کنندگان شهدای مدافعان حرم و انقلاب هستند. / کاسپین

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.