×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در پی انتشار عکس آزاده نامداری در سوییس در حال نوشیدن نوشابه ای خاص حواشی فراوانی در فضایی مجازی مطرح شده است که «بامردم» به بررسی آن ها می پردازد.

نوشیدنی آزاده نامداری - بررسی ادعای یک سایت اصولگرا مبنی بر بدون الکل بودن نوشیدنی آزاده نامداری! - آزاده

اختصاصی «بامردم» | یک پایگاه خبری اصولگرا در حالی مدعی بدون الکل بودن نوشیدنی در عکس شده است که بررسی های «بامردم» نشان می دهد با توجه به واضح نبودن تصویر منتشر شده و عدم خوانایی نوشتار های روی آن، این ادعا می تواند اشتباه و یا حتی کذب باشد!

با یک جست و جوی ساده اینترنتی نام شرکت سوئیسی تولید کننده این نوشیدنی  «Feldschlösschen» که در این پایگاه خبری به آن اشاره شده!  با تصاویر گوناگونی از محصولات این شرکت مواجه خواهیم شد که از قضا برخی از این محصولات شکل و شمایل یکسانی دارند!

بررسی های تصویر جنجالی منتشر شده و تطابق آن با جست و جوهای اینترنتی و سایت شرکت مورد نظر نشان می دهد که چند نوع محصول با همان جزئیات شیشه های سبز رنگ، برچسب طلایی و سرمه ای وجود دارد که بر روی برخی از آن ها کلمه «bier» و «bierige» به معنی آبجو و آبجو دار به همراه درصد الکل موجود در آن ها ذکر شده است.

البته ماجرا فقط به همینجا ختم نمی‌شود، این پایگاه خبری در حالی کاربران فضای مجازی را متهم به قضاوت بدون تحقیق کرده است! که تحقیقات ما نشان می دهد در توضیحات منتشر شده در سایت این نوشیدنی در رابطه با همین محصولی که پایگاه خبری اصولگرا از آن به عنوان یک ماءالشعیر بدون الکل نام برده، آمده است: «لذت تضمین شده یک آبجوی بدون الکل!»

نوشیدنی الکلی آزاده نامداری 2 - بررسی ادعای یک سایت اصولگرا مبنی بر بدون الکل بودن نوشیدنی آزاده نامداری! - آزاده

نوشیدنی الکلی آزاده نامداری - بررسی ادعای یک سایت اصولگرا مبنی بر بدون الکل بودن نوشیدنی آزاده نامداری! - آزاده

در رابطه با نوشیدن آبجو در جلد اول دانشنامه امام رضا(ع)، انتشارات بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)  آمده است: بر اساس روایت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در صفحه ۲۵۴ «فقه الرضا»، آبجو (فقاع) همان شراب است و نجس بوده و نوشیدن آن حرام است. همچنین ایشان در روایت دیگری می‌فرمایند: کیفر نوشنده آبجو مانند حدّ شرابخوار است.

آن حضرت روایات بسیاری در این باره دارند، چنانچه می‌فرمایند: نخستین کسی که نوشیدن آبجو را حلال اعلام کرد «یزید» بود و همو در حالی که آبجو می‌نوشید به رأس مقدس امام حسین(ع) جسارت کرد. (من لا یحضره الفقیه، ج۴، ص۴۱۹)

همچنین مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی می گوید: نوشیدنی که از جو گرفته می شود و به آن فقاع می گویند قطعا حرام است و به احتیاط واجب نجس است و این نوشیدنی معمولا سبب مستی نمی شود بلکه موجب نشأه است که میتوان ان را مستی خفیف نامید و ظاهراً منشأ آن پاین بودن نسبت الکل است پس اگر نوشیدنی مورد سوال از ابتدا کاملا خالی از الکل ساخته می شود که به آن فقاع گفته نشود اشکال ندارد در غیر این صورت حرام است هرچند پس از تولید الکل را از ان جدا کنند.

این پایگاه خبری با این وجود با اشاره به متن استفتاء مقام معظم رهبری در مورد نوشیدن ماءالشعیرهای خارجی، با اطمینان نوشیدنی مورد نظر را پاک و حلال دانسته است!

«بامردم» تاکید می کند که بررسی های مورد نظر تنها برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی بوده و با توجه به واضح نبودن تصویر منتشر شده از مجری سرشناس تلوزیون و نا خوانا بودن متون بر روی شیشه نوشیدنی، این پایگاه خبری هیچگونه قضاوتی در رابطه با الکلی بودن و یا نبودن آن نخواهد داشت.

 

  1. بيتا

    لطفا این نوشیدنی را وارد کنید تا ملت به سلامتی شما بنوشند .

  2. نام خود را وارد كنيد...

    و نکته آخر اینکه میزان بدون الکل از نظر این شرکت به کمتر از ۰.۵ گفته می‌شود.
    https://it.wikipedia.org/wiki/Feldschl%C3%B6sschen
    شیشه موجود در عکس‌ها بیشتر به نوع original آن شباهت دارد. (۴.۸٪ الکل)

  3. نام خود را وارد كنيد...

    رفتار ایشون حین حرکت کالسکه خود گویای همه چیز است. نیازی به توضیحات ندارد.

  4. ناشناس

    عالی بود…
    پودر کردین اصولگرا ها رو…

  5. آرمان

    سلام. نمیشه به راحتی قضاوت کرد. نه میشه گفت الکل داشته نه میشه گفت بدون الکل بوده. هم اون خبرگزاری و هم خبرگزاری شما دارید اشتباه میکنید و سوگیری دارید. لطفا وارد لینک سایت تولیدکننده این آبجو شوید:
    http://www.feldschloesschen.com/Produkte/BrandSelector/Pages/BrandHTML.aspx

    دقیقا شکل و شمایل و رنگ شیشه Feldschlösschen Alkoholfrei و Feldschlösschen Original کاملا یکی هست. اولی با الکلی کمتر از ۰.۵ درصد و قید شده بدون الکل روی شیشه که مست کننده و مسکراتی نیست؛ و اون یکی هم که درصدش رو خودتون گزارش دادید که ۴.۸ درصد هست. خودتون هم میفرمایید که نوشته مشخص نیست خب امکان داره یکی از این دو نوع باشه که کاملا قضیه متفاوت میشه. منصفانه و بدون سوگیری قضاوت کنیم

    • تحریریه رسانه خبری تحلیلی بامردم

      سلام و درود ضمن تشکر از توجه شما
      همانطور که در پایان خبر اشاره کردیم هیچ گونه قضاوتی در رابطه با الکلی بودن و یا نبودن آن نخواهیم داشت.

      اما در آبجو بودن نوشیدنی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد

    • ناشناس

      آبجوراواقعانمیتوان قضاوت دقیق کرد،اماعزیزبرادرخداراشکرمن چادری ام این همشیره مومنه محجبه رامن وحمیع خواهران وبرادران کم حجاب کجای دلمان قراردهیم….کاش همین خواهرگلمان آزاده خانم هم میتواتست خودش باشد،حتی درسوییس.بنظرم بازهم خودش نبوده…

  6. ناشناس

    دنیا را آب برد ماها را خواب برم، نفت طلا نقره آهن، همه چیزمان را بردند مغزهایمان را بردند آنوقت ما در این فکریم که فلان کس چادر دارد؟ آبجو خورد یا تخورد!

  7. رضا برنگی

    از نوار گردن شیشه می توان فهمید که آبجوی بدون الکل بوده و با چشم قابل تشخیص است.

  8. رها

    سلام
    ببخشید این خانم محترم کی اصولگرا بودن که اصولگراها بخوان ازشون حمایت کنن؟؟؟؟؟!!!!!!!
    ایشون صریحا موضع سیاسی خودشونو روشن کردن.

  9. رضا

    تبریک میگم امروز کامنت می گذارم
    شما جامعه رسانه ای با فضولی و سرک کشیدن تو زندگی مردم تونستین بکشینش
    حالا راحت بخوابین

  10. ناشناس

    روحش شاد یادش گرامی باد اگر جا یه فضولی تو کار دیگران کمی به احوال تجسس کنیم بهتر است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.