شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پدیده‌ای به نام پیتزای 5 هزار تومانی | هرگز پیتزای ارزان قیمت نخرید!
    07 مرداد 1396 - 21:58
    شناسه : 71809
    0

    کارشناسان تغذیه در خصوص مواد به کار رفته در برخی از پیتزاها هشدار داده اند اما حالا پیتزای 5 هزارتومانی دغدغه جدی دوستداران سلامت شده است. به گزارش «بامردم»، محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با ابراز نگرانی  از گسترش پیتزا های ارزان قیمت 5 هزار تومانی در جامعه گفت: در پخت پیتزای […]

    پ
    پ

    کارشناسان تغذیه در خصوص مواد به کار رفته در برخی از پیتزاها هشدار داده اند اما حالا پیتزای 5 هزارتومانی دغدغه جدی دوستداران سلامت شده است.

    - پدیده‌ای به نام پیتزای 5 هزار تومانی | هرگز پیتزای ارزان قیمت نخرید! -

    به گزارش «بامردم»، محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با ابراز نگرانی  از گسترش پیتزا های ارزان قیمت 5 هزار تومانی در جامعه گفت: در پخت پیتزای 5 هزار تومانی از مواد مرغوب استفاده نمی شود و همین موضوع می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جدی  برای  افراد شود.

    عزیزی در خصوص عوارض مصرف فست‌فود ابراز داشت: مشکلات گوارشی، کبد چرب، بیماری های  قلبی و عروقی، اضافه وزن، فشار خون و خطر ابتلا به دیابت از جمله خطرات احتمالی مصرف پیتزا و ساندویچ است.حالا در این میان وقتی افراد پیتزاهای ارزان‌ قیمت 5 هزار تومانی با مواد نامرغوب و با کیفیت پایین استفاده کنند به طور حتم باید بیش از پیش در انتظار انواع بیماری ها باشند.

    وی بیان کرد: پیتزاهای کوچک و با قیمت کم بیشتر کارخانه‌ای بوده و در مکانی دیگر آماده و تنها در مغازه ها آن‌ها را داغ  کرده و تحویل مردم می‌دهند؛ هنگام آماده سازی برخی از این پیتزاهای از پیش تهیه شده ممکن است مسائل بهداشتی رعایت نشده باشند و همین امر تهدید بزرگی برای سلامت بهداشت مردم تلقی می‌شود.

    عزیزی عنوان کرد: پیتزاهای ارزان قیمت 5 هزار تومانی  بیشتر از پنیر، خمیر و سوسیس و کالباس با کیفیت بسیار پایین تهیه می‌شوند و در این مواد غذایی گوشت جایگاهی ندارد و همین مسئله باعث کاهش کیفیت این ماده غذایی در بین سایر فست فودها شده است .

    وی تاکید کرد: پیتزاهای ارزان قیمت دارای چربی و نمک بالایی هستند و این فست فودهای با قیمت پایین باعث بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی، قلب و عروق و افزایش کلسترول بد خون و حتی فشار خون در بین مصرف کنندگان می‌شود، به همین منظور افراد باید از خوردن پیتزا‌های ارزان قیمت 5 هزار تومانی پرهیز کنید.

    منبع: باشگاه خبرنگاران

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.