×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امام جمعه موقت شهرستان لاهیجان گفت: بحث ۲۴ میلیون و ۱۶ میلیون باید حذف شود و این تقاضای مردم است و نباید کسی سنگ اندازی کند و باید باب انتقاد باز باشد و ادبیات ها اصلاح شود.

حجت السلام رهنورد - بحث 24 میلیون و 16 میلیون باید حذف شود | نباید کسی سنگ اندازی کند | توضیحات درباره تعلل در معرفی امام جمعه جدید لاهیجان - 24 میلیون

اختصاصی «بامردم»، حجت الاسلام نعمت الله رهنورد در خطبه های این هفته نماز جمعه لاهیجان ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: کرامت و کریم از لحاظ معنایی به معنای شرافت و اصالت است که در مقابل آن لئیم به معنای پست و فرومایه قرار دارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن، افزود: بدترین انسان ها نیز ذاتا کریم هستند اما در طول زندگی لئیم یعنی خراب و پست می شوند، به همه کرامت داده شده است، اما برخی نمی بینند و نمی فهمند و گوش و چشم خود را بسته اند.

امام جمعه موقت شهرستان لاهیجان با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت، خاطرنشان کرد: در گذشته حکومت های طاقوتی توحید را جور دیگری عرضه می کردند، اگر ولایت نباشد توحید یک شکل و معنای دیگری پیدا می کند، ولایت باید توحید و جایگاه توحیدی را تعریف کند.

وی افزود: دیدید که شعار به این زیبایی «لا اله الا الله محمد رسول الله» بر روی پرچم داعش نقش بسته است، آن پیغمبر و خدایی که آن ها دارند معرفی می کنند نه پیغمبر ما است و نه خدای ما، ما به این پیغمبر و خدایی که آمریکایی ها و فرزندانشان داعش و اسرائیلی ها معرفی می کند کافر هستیم.

حجت الاسلام رهنورد اضافه کرد: اگر ولایت نباشد پرچم داعش به نام پرچم توحید بر بام دنیا بلند می شود.

امام جمعه موقت شهرستان لاهیجان با اشاره به مناسبت های پیش رو در هفته آینده، گفت: شنبه سالروز بمباران اتمی هیروشیما است، چند سال پیش در جمعی بودیم و یکی از آقایان صحبت می کرد و گفته بود که بایستی به سمت ژاپنی شدن و آلمانی شدن برویم، یعنی در برهه های بد، مثل ژاپنی ها و آلمانی ها که امروز پرچم سفید به دستشان گرفته اند و اجازه حرف زدن مقابل امریکایی ها را ندارند، فقط به فکر پیشرفت اقتصادی باشیم، در آن جلسه عده ای برایش دست زدند!

وی افزود: شهدای ما اجازه نمی دهند که ما به سمت ژاپنی شدن پیش برویم، ما پیشرفت، ساختمان ها و کارخانجاتمان زمانی ارزش دارد که بر محور ولایت باشد، نمی شود که پیشرفت داشته باشیم و ولایت را از ما بگیرند! ساختمان هایی را داشته باشیم که تهی بشود از ولایت، این چه به کار ما می آید این کجای گفتمان و مکتب امام است.

رهنورد تاکید کرد: مسئولین باید حواسشان جمع باشد که آمریکایی ها این چنین هستند، برایشان مهم نیست که دکمه ای را فشار بدهند و ۱۰۰ هزار آدم را با یک بمب اتمی از بین ببرند و یا عامدانه و دانسته دکمه ای را فشار دهند و یک هواپیمای مسافربری را بزنند، دشمن ما اینگونه است.

وی با اشاره به سالروز شهادت خلبان شهید عباس بابایی در روز یکشنبه آینده، گفت: شهیدان ما قهرمانند و در قلب تاریخ می درخشند و قلب تاریخ را پمپاژ می کنند، شهیدان نام آوران ما هستند.

امام جمعه موقت شهرستان لاهیجان یادآور شد: روز دوشنبه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی را در پیش داریم و این باید پررنگ تر شود،  توقع ما و توقع امام از دانشگاه و دانشگاهیان یک چیز دیگری است، دانشگاه اگر اصلاح شود مملکت اصلاح می شود، متاسفانه هم کتاب های دانشگاهی و هم آدم هایی که در دانشگاه کار می کنند باید جهاد در آن ها صورت بگیرد چه در دانشگاه های دولتی و چه غیر دولتی.

حجت الاسلام رهنورد با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار به تببین جایگاه قلم از دیدگاه قرآن پرداخت و اظهار داشت: درود خدا بر همه کسانی که قلمشان خوب می نویسد و خبر را درست منعکس می کنند و هوا و هوس در آن نیست و درود بر همه خبرنگارانی که برای انقلاب قلم می زنند تا انقلاب را در تاریخ حفظ کنند.

وی در رابطه با برگزاری مراسم تنفیذ در روز گذشته، تصریج کرد: مقام معظم رهبری دیروز حکم ریاست جمهوی و رای مردم و انتخابات را تنفیذ کردند و این معنایش این است که جناب آقای رئیس جمهور دکتر روحانی رییس جمهور ۲۴ میلیون نیستند، این ادبیات ها را من که نمی فهمم و قرار نیست که بفهمیم این ها برای ما خیلی سنگین است.

امام جمعه موقت شهرستان لاهیجان گفت: از همین جایگاه مقدس و در این روز مبارک برای رییس جمهور محترم دعا می کنیم انشالله خداوند توفیقاتشان را روز افزون کند، آقای روحانی نه تنها از جمعیت هشتاد میلیونی بلکه باید از ۱۰۰ ها میلیون انسان های مظلوم دنیا نیز دفاع کنند، بحث ۲۴ میلیون و ۱۶ میلیون نیز باید حذف شود و این تقاضای مردم است و نباید کسی سنگ اندازی کند و باید باب انتقاد باز باشد و ادبیات ها اصلاح شود.

حجت الاسلام رهنورد در رابطه با تعلل در معرفی امام جمعه جدید لاهیجان، اذعان کرد: امامت جمعه شهرستان خودش قطبی است که سوالی در رابطه با تعلل در معرفی آن برای مردم پیش آمده، مردم ما مردم با حوصله ای هستند امروز که می دانستند امام جمعه موقت می آید اما صفوف نماز جمعه را پر نگاه داشتند.

وی افزود: در خصوص تعلل در معرفی امام جمعه شهرستان لاهیجان که سکان دار فرهنگ و دینداری است، اگر این تعلل از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می بود که اینطور نیست، خیلی بد می شد، اگر این تعلل از طرفی دیگر است ۲ حالت دارد، این جلوگیری از معرفی یا بر اساس عقلانیت است یا بر اساس هوا و هوس و از این دو حال خارج نیست.

امام جمعه موقت شهرستان لاهیجان اضافه کرد: اگر این تعلل بر اساس عقلانیت باشد که انشالله خداوند بهشان اجر بدهد، اگر بر اساس هوا و هوس و شهوت و خواهش های نفسانی باشد باید پاسخگو باشند، مردم تا اندازه ای تامل می کنند، نمی فهمم این یعنی چه که اگر این یکی بیاید یا آن یکی بیاید موافقین و مخالفین ما زیاد یا کم می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.