پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برگزاری نخستین تور تفریحی خبرنگاران آستارا در دهکده گردشگری حیران
    20 مرداد 1396 - 14:10
    شناسه : 75708
    0

    به مناسبت روز خبرنگار، برای نخستین بار تور تفریحی و گردشگری خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه فعال در شهرستان مرزی بندر آستارا به همراه خانواده هایشان در دهکده گردشگری تله کابین حیران برگزار شد. به گزارش «بامردم»، «دکتریونس رنجکش کیسمی» در مراسم اختتامیه این تور گردشگری که در سالن اجتماعات هتل بین المللی پارلا […]

    پ
    پ

    به مناسبت روز خبرنگار، برای نخستین بار تور تفریحی و گردشگری خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه فعال در شهرستان مرزی بندر آستارا به همراه خانواده هایشان در دهکده گردشگری تله کابین حیران برگزار شد.

    تورگردشگری آستارا - برگزاری نخستین تور تفریحی خبرنگاران آستارا در دهکده گردشگری حیران - آستارا

    به گزارش «بامردم»، «دکتریونس رنجکش کیسمی» در مراسم اختتامیه این تور گردشگری که در سالن اجتماعات هتل بین المللی پارلا در منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل حضور رسانه ها و فراگیر شدن فعالیت رسانه ای، امروز جامعه در اتاقی شیشه ای قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه این مهم از آن جهت قابل اهمیت است که کلیه رفتارهای افراد جامعه از مدیران گرفته تا مردم عادی زیر نظر رصد رسانه ای قرار دارد که می تواند نقش مهمی در نظارت و کنترل جامعه داشته باشد، ادامه داد: در راستای اهمیت کار رسانه و رسالت خبرنگاران در انعکاس رویدادها و تجزیه و تحلیل وقایع، شاهد شفافیت بخشی به امور و درگیر شدن افکار عمومی با موضوعات مختلف حوزه های عمومی و مدیریتی هستیم.

    وی با تأکید بر اینکه امروزه نمی توان به دلیل در دسترس بودن ابزار های اطلاع رسانی، پنهان کاری کرد، خاطر نشان کرد: این اتفاق در کمتر اموری امکان پذیر است، زیرا هر شهروند جامعه امروز خود یک شهروند رسانه است و انعکاس دهنده رویدادهای جامعه حتی به روش ساده می باشد.

    فرماندار آستارا با اشاره به اینکه با عمومی شدن فضای رسانه ای و حضور شهروندان در این فضا باید تلاش شود تا آموزه های مهارتی خبرنگاران بیشتر شود، تصریح کرد: برگزاری دوره های مختلف حرفه ای برای آموزش دست اندرکاران رسانه ای یک ضرورت است.

    وی اضافه کرد: هر میزان خبرنگاران و اصحاب رسانه، دارای آموزش و دانش روز و قدرت بالای تحلیل باشند به همان میزان خواهند توانست در جریان سازی های مؤثر رسانه ای در مسیر توسعه یاری برنامه ریزان و مدیران باشند.

    فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود، رسانه ها را دارای قدرت تغییر و تحول در جامعه دانست و گفت: باید از این ظرفیت با برنامه ریزی استفاده کرد.

    وی عنوان کرد: مردم و رسانه ها می توانند در کنار یکدیگر موجب توان افزایی دستگاه های اجرایی و مدیران در پیشبرد اهداف توسعه در کشور شوند و دولت تدبیر و امید نیز اعتقاد راسخ به این همراهی ها دارد.

    وی ضمن تقدیر و تشکر از رسانه های محلی آستارا و خبرنگاران این رسانه ها در شهرستان، تصریح کرد: خوشبختانه در این شهرستان شاهد حضور رسانه های فعال و پویا هستیم و شاید در کمتر شهرستانی بتوان شاهد ۱۰ نشریه محلی در کنار نمایندگی خبرگزاری های سراسری و سایت های متنوع خبری در کنار شبکه های اجتماعی بود.

    رنجکش در پایان وجود این حجم از رسانه ها را فرصتی برای مدیران جهت کمک به توسعه شهرستان برشمرد و با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، افزود: رسانه های فعال در آستارا برای پیشبرد اهداف توسعه ای در این شهرستان با انعکاس واقعیت ها بیش از پیش یاری کنند.

    به گزارش ایسنا، تور گردشگری خبرنگاران با محوریت فرمانداری آستارا و با مشارکت برخی از دستگاه های اجرایی این شهر از قبیل اداره کل گمرک و شهرداری های آستارا و لوندویل برگزار شد.

    در این مراسم بیش از ۷۰ نفر خبرنگار و فعال رسانه ای به همراه خانواده هایشان در یک تور تفریحی حضور یافتند و ضمن استفاده از امکانات تفریحی موجود در دهکده گردشگری تله کابین حیران شهرستان مرزی بندر آستارا، در سالن اجتماعات هتل بین المللی پارلا در این منطقه، از برنامه شاد و متنوعی را برای اولین بار در مراسم بزرگداشت “روز خبرنگار” تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.

    در ادامه این برنامه که با حضور هنرمندان نام آشنای آستارا برگزار شد از سوی فرماندار آستارا به هر یک از خبرنگاران و فعالان رسانه ای آستارا لوح سپاس به همراه هدایایی اهدا شد.

    یکی از جلوه های ویژه این مراسم اهدای لوح تقدیر و تبریک روز خبرنگار از سوی خبرنگاران آستارا به “دکتریونس رنجکش کیسمی” فرماندار این شهرستان بود که خود از خبرنگاران و مدیران رسانه ای کشور می باشد.

    ایسنا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.