به گزارش بامردم به نقل از روزنامه الکترونیک عکاظ، شرکت نفت و گاز «برتامینا» در اندونزی به عنوان مجری این مسابقه قرآنی ابراز امیدواری کرده که با این شیوه شهروندان به تلاوت قرآن ترغیب شوند.

در این مسابقه که هر روز در محل نمازخانه‌های واقع در پنج پمپ بنزین‌ جاکارتا برگزار می‌شود، هر راننده موظف به خواندن یک جزء از قرآن خواهد بود.

مویتاواکر، یکی از شهروندان داوطلب برای قرائت قرآن دراین باره گفت: هر روز نیم ساعت زمان برای قرائت یک جزء از قرآن در محل ایستگاه‌های بنزین وقت می‌گذارد و دومین حضور خود را برای جزء‌خوانی قرآن تجربه کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان ماه مبارک رمضان بتواند کل قرآن را ختم کند و افزود: به خوبی می‌دانیم که اجر معنوی این کار بسی ارزشمندتر از جایزه مادی برای آن است.

طی این مسابقه جزء‌خوانی در ازای قرائت هر جزء از قرآن دو لیتر بنزین به راننده داوطلب اهدا می‌شود که تقریبا نصف حجم یک مخزن موتور سیکلت است؛ وسیله‌ای که بیشترین استفاده را برای تردد در خیابان‌های اندونزی دارد.

بر اساس این گزارش، هر شرکت‌کننده قبل از قرائت قرآن در نمازخانه پمپ بنزین یک فرم درخواست را پر و تعیین می‎کند که کدام جزء را برای قرائت انتخاب کرده است؛ هیچ شخصی از مسئولان پمپ بنزین در هنگام قرائت قرآن، بر تلاوت رانندگان نظارت نمی‌کند لذا این مسابقه مبتنی بر اعتماد و صداقت است./ایکنا

انتهای پیام/