×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری رشت واقع است و فاصلهٔ آن تا شهر لاهیجان ۷ کیلومتر است. همچنین از شمال به بندر کیاشهر و به فاصلهٔ ۱۷ کیلومتری قراردارد. این شهر علاوه بر موقعیت جغرافیایی مناسب خاک بسیار حاصل‌خیزی نسبت به شهرهای مختلف گیلان دارد. به دلیل داشتن رود خانهٔ سفیدرود در دل خود. زیرا این رودخانهٔ با ارزش، آبرفت‌های خوبی را با خود می‌آورد به همین دلیل باغ‌های کشاورزی در کنارهٔ سفیدرود در این شهر به وفور دیده می‌شود.

در ادامه می‌توانید گفت و گوی صمیمانه پایگاه خبری تحلیلی بامردم با رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه مطالعه فرمایید.

گفت و گو با رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه 5 - باید فرهنگ جذب سرمایه گذار را در خود تقویت کنیم|مراجعات مردمی به ادارات و فرمانداری به حداقل رسیده است|مشارکت مردم آستانه اشرفیه در انتخابات 96 بی سابقه بود - آستانه
رحیم حیدری شخصیت سیاسی، فعال و مهربانی که همه او را با لبخند بر روی لب هایش می شناسند، فرماندار دولت تدبیر و امیدی که با ورودش به شهرستان آستانه اشرفیه تدبیر و امید را بیش از گذشته سرلوحه امور قرار داده است.
او که از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس می نیز می باشد پیش از اینکه به شهرستان آستانه اشرفیه بیاید و فرماندار این شهرستان شود مسئولیت هایی همچون مدیر مرکز نشر دانشگاه گیلان، مدیر هماهنگی امور آموزشی دانشگاه گیلان و فرماندار سیاهکل، را بر عهده داشت و در کارنامه و رزومه وی عنوان کارمند نمونه وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز دیده می شود.

فرماندار آستانه اشرفیه خدمت به مردم را وظیفه و علاقه خود می داند، او در گفت و گویی صمیمانه با خبرنگار «بامردم» می گوید: ما باید قدردان فرصت ها باشیم و با جان و دل به مردم خدمت کنیم باید بدانیم اگر انقلابی نمی‌شد شاید هیچ کدام از ما فرصت خدمت به مردم را پیدا نمی کردیم.

وی افزود: زمانی که قرار بود بنده از دانشگاه به فرمانداری منتقل شوم این دغدغه را داشتم که نکند خدای ناکرده نتوانم آنطور که باید در سمت جدید مفید واقع شوم، به نظر بنده این دغدغه مقدسی است چرا که برخی از افراد برای انتصاب در سمتی حتی به اشخاص و افرادی مراجعه می کنند، به نظر من قبل از قرار گیری و انتصاب در جایگاه باید فکر کرد و این دغدغه را داشت که ایا می توان در این راه مفید واقع شد و به مردم خدمت کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: زمانی که در اولین سمت اجرائی در وزارت کشور به فرمانداری سیاهکل رفتم، متوجه شدم که جا برای کار بسیار زیاد است موضوعاتی وجود داشت که از آن ها غفلت شده بود و یا به صورت روزمرگی درآمده بودند که جای کار بسیاری وجود داشت، به همین خاطر از طرفی ناراحت بودم که چرا از ظرفیت های شهرستان برای خدمت به مردم استفاده نشده است و از طرفی خوشحال بودم که این فرصت برایم پیش آمده تا بتوانم به شهرستان و به مردم خدمت کنم.

گفت و گو با رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه 1 - باید فرهنگ جذب سرمایه گذار را در خود تقویت کنیم|مراجعات مردمی به ادارات و فرمانداری به حداقل رسیده است|مشارکت مردم آستانه اشرفیه در انتخابات 96 بی سابقه بود - آستانه
*درسیاهکل تلاش کردیم پیوند میان حاکمیت و مردم را قوی تر کنیم | توانستیم اهدافی را که دنبال می کردیم اجرائی کنیم

وی گفت: سیاهکل مردمان بسیار خوبی دارد ولی به خاطر برخی از مسائل همچون جمع شدن برخی اعضای سازمان چریک های فدایی خلق پیش از انقلاب در این شهرستان که ارتباطی به مردم متدین منطقه نداشت، مورد محرومیت قرار گرفته بود . حسب وظیفه تلاش کردیم تا پیوند میان حاکمیت و مردم را قوی تر کرده و ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

فرماندار آستانه اشرفیه افزود: حاصل تلاش هایمان این بود که فضایی بسیار خوب در سیاهکل ایجاد شد که بتوانیم در محل فرمانداری میان مردم و مسئولین جلسات مختلفی را برگزار می کردیم تا با هم به گفت و گو بپردازند و مطالبات خود را مطرح کنند، به لطف خدا در سیاهکل توانستیم تا حدی اهدافی را که دنبال می کردیم اجرائی کنیم و پس از آن بنا به دلایلی از ما خواسته شد تا برای خدمت به شهرستان آستانه اشرفیه بیاییم، در آن موقع مردم سیاهکل واقعا به بنده لطف داشتند و با امضای طومار و شیوه هایی دیگر و … می خواستند که در آن شهرستان بمانم و بنده از مردم خواهش کردم که به تصمیم حاکمیت احترام بگذارند که مردم نیز با درک این موضوع به این تصمیم احترام گذاشته و به درخواست بنده عمل کردند.

*باید فرهنگ جذب سرمایه گذار را در خود تقویت کنیم
نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه عنوان کرد: پس از آن که به آستانه آمدم با بررسی و برنامه ریزی دقیق ظرفیت های شهرستان را شناسایی کردیم، آستانه اشرفیه جای پیشرفت بسیاری دارد و موضوعات برای خدمت و انجام کار بسیار زیاد است، برای توسعه شهرستان باید فرهنگ جذب سرمایه گذار را در خود تقویت کنیم، اگر از ظرفیت های حاشیه رودخانه ای شهرستان برای پروژه های گردشگری استفاده شود می تواند بسیار به رشد و توسعه شهرستان و جذب گردشگر کمک کند اما متاسفانه نگاه های اشتباهی وجود دارد که فلانی طرفدار این و فلانی طرفدار آن است! اگر این طرفداری ها از لحاظ سبک فکری و سیاسی باشد قابل ارزش گذاری است اما اینطور نیست و افراد و اشخاص مد نظر هستند.

حیدری تصریح کرد: به یاد می آورم که ورود بنده به شهرستان آستانه‌اشرفیه با انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان شده بود و خیلی ها می گفتند ممکن است در برگزاری انتخابات روزهای خوبی را سپری نکنیم، با بررسی های ما مشخص شد که انسجام لازم میان مجموعه فرمانداری و افراد برقرار نیست ، سعی شد با برگزاری جلساتی صادقانه و صمیمی اتحاد و آرامش میان مجموعه فرمانداری افزایش یابد، این همدلی و اتحاد به کل سطح شهرستان منتقل شد و الحمدلله توانستیم فضای بسیار آرامی را برای برگزاری انتخابات فراهم کرده و از آرای مردم صیانت و حفاظت کنیم و پس از برگزاری انتخابات نیز هیچ اعتراضی وجود نداشت و فضای شهر از برگزاری یک انتخابات خوب و سالم به لطف اقدامات موثر فرمانداری خبر می‌داد و البته در این میان زحمات اعضای شورای تامین و البته مشارکت و همکاری مردم بسیار موثر بود.

وی گفت: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، سعی کردیم در شهرستان برنامه ریزی هایی را برای دستیابی به اقتصادی پویا و مقاوم دنبال کنیم، چرا که با توجه به اینکه ما درگیر یک جنگ تمام عیار سیاسی و اقتصادی با استکبار جهانی هستیم، اگر اقتصادمان مقاوم نباشد به راحتی تحت تاثیر تحریم های ظالمانه و … قرار می گیرد.

فرماندار آستانه اظهار داشت: در بخش کشاورزی که مهمترین الویت توسعه و پیشرفت شهرستان می باشد، با توجه به تنش آبی و درگیر بودن با خشکسالی در سال های اخیر و با توجه به اینکه شهرستان از لحاظ آبیاری پایین آبخور است و در واقع اضافه آب سایر شهرستان ها به مزارع آستانه اشرفیه می رسد با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم و توانستیم با همکاری بخشداری ها، دهیاری ها، سازمان آب منطقه ای ، جهاد کشاورزی و همکاری مردم انهاری که بعضا تا ۲۰ سال لایروبی نشده بودند را لایروبی کنیم و به این خاطر سال گذشته هیچ مشکل کم آبی نداشتیم و در سال جاری نیز تا کنون هیچ مراجعه ای به ادارات در رابطه با مشکل کم ابی نشده است و انشالله مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.
وی افزود: در حوزه کشاورزی در بحث بادام زمینی، پرورش کرم ابریشم و مواردی دیگر نیز برنامه ریزی ها و اقدامات مثمر ثمری انجام شده است که همه این اقدامات به بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان و و کشاورزان کمک می کند.

حیدری تصریح کرد: در حوضه صنعت، در گذشته کارگاه ها و واحد های صنعتی آستانه اشرفیه همچون بسیاری از واحد های صنعتی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه آسیب دیده بودند و ما برای رفع این آسیب ها با تشکیل کمیته ای مرکب از ادارات صنعت، معدن و تجارت، اداره کار و تامین اجتماعی و ادارات خدمات رسان و … توانستیم بسیاری از مشکلات این حوزه را به طور کامل حل کنیم.

گفت و گو با رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه 4 - باید فرهنگ جذب سرمایه گذار را در خود تقویت کنیم|مراجعات مردمی به ادارات و فرمانداری به حداقل رسیده است|مشارکت مردم آستانه اشرفیه در انتخابات 96 بی سابقه بود - آستانه
*واحد های نیمه راکد صنعتی را به حالت فعال تبدیل کردیم
وی اضافه کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده و با اعطا ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی، واحد های نیمه راکد را به حالت فعال تبدیل کردیم و این برنامه را در سال جاری برای تبدیل واحد های غیر فعال به نیمه فعال و در نهایت فعال دنبال خواهیم کرد.

فرماندار آستانه اشرفیه عنوان کرد: در زمینه گردشگری نیز مطالعات طرح های اقتصادی برای برای اعطا به سرمایه گذاران انجام شده است تا با ورود سرمایه گذاران و ساخت زیرساخت های لازم به جذب گردشگری و توسعه و پیشرفت اقتصاد شهرستان آستانه اشرفیه کمک کند که به زودی اخبار خوبی را در این رابطه در رسانه ها و جراید منعکس خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: همچنین با وجود ساحل کیاشهر با استفاده از پرورش ماهیان خاویاری و همچنین از لحاظ گردشگری می توان از این نعمت خدادادی نیز برای توسعه شهرستان بهره برد، فعالیت های خوبی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در قفس انجام شده است و در دست اقدام است، در بحث گردشگری نیز چهار طرح سالم سازی در شهرستان وجود دارد که سه طرح در اختیار سپاه پاسداران و یک طرح نیز در اختیار شهرداری کیاشهر می باشد، سال گذشته پیشنهادی دادیم مبنی بر سپردن اداره سواحل هر روستا به دهیاران و شوراهای آن روستا، که به لطف خدا این پیشنهاد در ابتدا استانی و سپس امسال کشوری شده است، این پیشنهاد باعث جذب گردشگر بیشتر و رونق اقتصادی بیشتر منطقه می شود.

*مراجعات مردمی به ادارات و فرمانداری به حداقل رسیده است | درب فرمانداری در تمام روزهای هفته بر روی مردم باز است

حیدری در ادامه با بیان اینکه بسیاری مراجعات مردم به ادارات و فرمانداری در روزهای ملاقات عمومی را بیانگر فعالیت خوب می دانند، تصریح کرد: بنده به این اعتقاد ندارم، در هفته های اولی که بنده به شهرستان آمدم با تراکم مراجعه مردم رو به رو بودیم که بنده این را نشانه بیماری در سیستم می دانم، به همین خاطر با ادارات شهرستان جلساتی برگزار شد و با پی گیری ها و اقدامات انجام شده و با پاسخگویی مناسب ادارات و نهادها به متقاضیان در حال حاظر این مراجعات به حداقل خود رسیده است و گاها در روزهای سه شنبه حتی ۲ ملاقات کننده نیز نداریم، ضمن این که در تمامی روزهای هفته فرمانداری برای مراجعه مردم برای دریافت مشکلات باز می باشد.

گفت و گو با رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه 2 - باید فرهنگ جذب سرمایه گذار را در خود تقویت کنیم|مراجعات مردمی به ادارات و فرمانداری به حداقل رسیده است|مشارکت مردم آستانه اشرفیه در انتخابات 96 بی سابقه بود - آستانه
*مشارکت مردم آستانه اشرفیه در انتخابات ۹۶ بی سابقه بود | مشارکت ۹۴ درصدی مردم آستانه در انتخابات ۹۶
وی افزود: این مسئله در زمان حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت سال جاری به وضوح خودش را نمایان کرد، امسال در شهرستان آستانه اشرفیه ۹۴.۱ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند که بعد از انقلاب این حضور حماسی مردم بی سابقه است و بخشی از این حضور به رضایت مردم از خدمات دولت و نظام بر می گردد، مردم اگر از خدمات نظام و دولت رضایت داشته باشند در امور مشارکت می کنند و به اصلاح به جریان انتخابات رای اعتماد خواهند داد.
فرماندار آستانه اشرفیه گفت: به لطف خدا با برنامه ریزی های انجام شده و همچنینی هوشیاری و تلاش های شورای تامین و ارتباط و اعتماد مردم به مجموعه فرمانداری انتخابات بسیار خوبی را در شهرستان برگزار کردیم و مردم راضی بودند و گواه این رضایت، عدم مراجعه و اعتراض افراد و کاندیدا بعد از برگزاری انتخابات است.
حیدری با بیان اینکه تمامی سخنرانی های درخواست شده در شهرستان در زمان انتخابات برگزار شدند، گفت: در انتخابات اخیر ظرفیت نظام و ظرفیت مردم نشان داده شد، تمامی سخنرانی هایی که از سوی ستادهای انتخاباتی درخواست داده شد بدون کوچک ترین مشکلی برگزار شد و این ظرفیت نظام را نشان می دهد که سخنرانی های اشخاص با افکار متفاوت و بدون هیچ تنش و مشکلی برگزار شد و حاصل همه این ها مشارکت بالغ بر ۹۴ درصد مردم در انتخابات بود.

* ۶۷ درصد مردم آستانه اشرفیه به روحانی رای دادند | آستانه اشرفیه سومین شهر از لحاظ افزایش درصد آرای روحانی
نماینده عالی دولت تدبیر امید به تشریح درصد آرا نامزد های ریاست جمهوری پرداخت و عنوان کرد: آقای روحانی با ۵۱ هزار و ۵۹۶ رای ۶۷ درصد آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آوردند که نسبت به سال گذشته این میزان ۱۶ درصد افزایش داشته است که به عنوان سومین شهر از لحاظ میزان افزایش رای آقای روحانی در استان نیز معرفی شدیم، آقای رئیسی نیز در این دوره از انتخابات در شهرستان آستانه اشرفیه ۲۱ هزار رای به دست آوردند.
فرماندار آستانه اشرفیه در انتها در پاسخ به این سوال خبرنگار «بامردم» مبنی بر اینکه «به نظر شما آیا در دولت دوازدهم نیز فرماندار این شهرستان خواهیدبود؟» عنوان کرد: ما برهه زمانی سخت و دشوار را در شهرستان پشست سر گذاشته ایم و نسبت به مسائل و مشکلات و همچنین روحیات مردم شهرستان شناخت کامل پیدا کردیم، اگر در آستانه اشرفیه از ما استفاده شود در خدمت مردم خواهیم بود و اگر هم تصمیم گرفته شود در شهرستان دیگری به خدمت بپردازیم نیز تابع امر خواهیم بود، بنده اعتقاد دارم که بودن در این جایگاه نعمتی است که به راحتی نصیب هر کس نمی شود و به همین دلیل می بایست قدردانی از این نعمت را با خدمت رسانی به مردم جبران کنیم.

گفت و گو با رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه 3 - باید فرهنگ جذب سرمایه گذار را در خود تقویت کنیم|مراجعات مردمی به ادارات و فرمانداری به حداقل رسیده است|مشارکت مردم آستانه اشرفیه در انتخابات 96 بی سابقه بود - آستانه

تصاویر: حمیدرضا امیدی

  1. خوش سیرت

    درود اقای حیدری عزیز
    واقعا از وقتی به آستانه اومدین بسیار تغییرات ایجاد شد کاش نماینده کمی با شما تعامل بیشتری داشت

  2. نام خود را وارد كنيد...

    کاش از سیاهکل نمی رفتید لبخند ها و مهربانی های شما صفا و صمیمیت و همدلی را به مردم سیاهکل هدیه داد

  3. مصطفی

    لاهیجان تو را می طلبد …

  4. نام خود را وارد كنيد...

    انشالله که به شهر خودتون بیاین مرد مهربان سیاست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.