×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی منتظری (3)

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: دولت امسال شرایطی را ایجاد کرده تا واحدهای صنعتی کوچک و متوسط راکد، فعال شوند.

به گزارش بامردم، علی منتظری روز شنبه در جریان بررسی مسائل و مشکلات شهرک صنعتی لاهیجان در شرق استان گیلان، با بیان این مطلب افزود: امسال هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط طی سالجاری در کشور فعال می شوند.
وی اظهار کرد : تاکنون دو هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد واحدها در سایت مربوطه ثبت نام کرده اند و این تعداد، شامل پروژه هایی است که هم سرمایه در گردش دارند و هم برای پروژه های بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی.
منتظری ادامه داد : امسال چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان در همین زمینه در نظر گرفته شده و واحدهایی که فعال و نیمه فعال هستند، می توانند بهتر از این اعتبارات استفاده کنند.
وی همچنین از سرمایه گذاری جدید به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال طی سالجاری در استان خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار به لاهیجان نیز اختصاص می یابد ضمن اینکه بحث صنایع معدنی سیاهکل را هم در اولویت قرار داده ایم.
به گفته منتظری، لاهیجان در بحث صنایع غذایی یکی از قطب های مهم کشور است که باید این حوزه را نیز فعال و از آن ظرفیت سازی کنیم.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با یادآوری این مطلب که هم اکنون یک سوم واحدهای ما در شهرک های صنعتی و دو سوم نیز بصورت پراکنده در همه شهرستان ها مستقرند، تصریح کرد: برنامه ما در این زمینه این است که همه واحدها را در شهرک های صنعتی متمرکز کنیم که متاسفانه به غیر از رشت در شهرستان ها با کمبود عرصه زمین مواجهیم.

* طرح توسعه واحدهای صنعتی لاهیجان
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان نیز در این بازدید، شهرک صنعتی لاهیجان را یکی از شهرک های صنعتی فعال در استان برشمرد و گفت : در این شهرک با ۱۸ هکتار مساحت، هم اکنون ۱۴واحد فعالیت دارند.
طهمورث لاهوتی افزود : در شهرک صنعتی لاهیجان ۵۳۰ نفر بصورت مستقیم و حدود یک هزار نفر هم بصورت غیر مستقیم اشتغال دارند.
وی در ادامه از طرح توسعه واحدهای صنعتی لاهیجان خبر داد و گفت : امسال طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توتستان لاهیجان با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در دستور کار قرار دارد که برای انجام آن بیش از ۲۰میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است. / ایرنا

انتهای خبر/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.