جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درمان سردرد عصبی با این معجون طبیعی فقط در چند دقیقه؛ مسکن‌ها را دور بریزید
    23 مرداد 1396 - 15:06
    شناسه : 76770
    0

    گیاهان دارویی همواره یک پله بالاتر از داروها جهت درمان های مختلف کاربرد دارند. اسطوخودوس از جمله گیاهانی است که اثرات مثبتی بر مشکلات اعصاب دارد. سردرد عصبی را احتمالا همگی ما برای یکبار هم که شده تجربه کرده‌ایم. سردردها علت های مختلفی دارند که یکی از آنها سردرد عصبی می باشد. برای درمان انواع سردرد […]

    پ
    پ

    گیاهان دارویی همواره یک پله بالاتر از داروها جهت درمان های مختلف کاربرد دارند. اسطوخودوس از جمله گیاهانی است که اثرات مثبتی بر مشکلات اعصاب دارد.

    سردرد عصبی را احتمالا همگی ما برای یکبار هم که شده تجربه کرده‌ایم. سردردها علت های مختلفی دارند که یکی از آنها سردرد عصبی می باشد.

    برای درمان انواع سردرد و طبیعتا درمان سردرد عصبی داروهای شیمیایی بسیاری وجود دارد اما از بهترین روش‌ها استفاده از مواد طبیعی و گیاهان می باشد که درمان از این طریق در دراز مدت می تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

    یکی از بهترین گیاهان که بیشتر جنبه درمان روحی روانی دارد، اسطوخودوس است که این بار در نت نوشت شما را با مزایای این گیاه آشنا می کنیم.

    lavender oil 1 - درمان سردرد عصبی با این معجون طبیعی فقط در چند دقیقه؛ مسکن‌ها را دور بریزید - آرام بخش گیاهی

    اسطوخودوس و درمان سردرد عصبی

    روغن گیاه اسطوخودوس یک روغن خالص با اثرات درمانی باور نکردنی است که برای سلامتی کاربردهای بسیاری دارد.

    عطر این گیاه دارای یک ساختار پیچیده شیمیایی بوده که بیش از ۱۵۰ عامل فعال دارد. این دارو خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد افسردگی و همچنین خواص ضدعفونی کننده و ضد اسپاسم دارد.

    روغن اسطوخودوس که به راحتی می تواند سموم بدن را دفع کند به عنوان یکی از بهترین آرام بخشهای گیاهی به کار می رود. از خواص آرام بخش بودن این گیاه می توان جهت کاهش افسردگی، درمان بی خوابی، کاهش درد و بهبود جریان تنفس بهره مند شد. اختلالات تنفسی، بهبود گردش جریان خون و همچنین بهبود جریان ادرار به کمک اسطوخودوس امکان پذیر است.

    بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که اسطوخودوس جهت بهبود کیفیت تمرکز بسیار تاثیر دارد. آروماتراپی به وسیله اسطوخودوس تا حد زیادی می تواند در تمرکز بهتر کمک کند چرا که اثرات فیزیولوژیکی دارو به کمک استنشاق تاثیر گذارتر است.

    درمان افسردگی

    ترکیب اسطوخودوس به همراه رزماری از بهترین آروماتراپی ها جهت مشکلات مغز و اعصاب و همچنین خلق و خوی است.

    بررسی انواع آروماتراپی ها به خصوص آروماتراپی اسطوخودوس با غلظت ۲ درصد رقیق شده اثرات بسیار تاثیر گذاری بر روی اضطراب و افسردگی دارد.

    خانم‌هایی که بعد از زایمان در معرض خطرات افسردگی های شدید پس از زایمان قرار می گیرند، می توانند با مصرف چهار هفته متوالی از اسطوخودوس از اضطراب عمومی و افسردگی جلوگیری کنند.

    Flowers and oil of Lavender - درمان سردرد عصبی با این معجون طبیعی فقط در چند دقیقه؛ مسکن‌ها را دور بریزید - آرام بخش گیاهی

    درمان سردرد با اسطوخودوس

    شما هم می توانید با استفاده از این دستورالعمل از این گیاه برای درمان سردرد عصبی و سایر مزایای آن بهره مند شوید.

    عسل ۱ فنجان

    آب ۱۲ فنجان

    اسانس اسطوخودوس ۲ الی ۱۰ قطره

    پوست لیمو  اندکی

    چند شاخه گل یاس

    تمامی مواد بالا را در مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید. در صورتی که مواد غلظت بالایی داشت کمی آب یا عسل را اضافه تر بریزید.

    مخلوط به دست آمده را در دو حالت می توانید استفاده کنید یا اینکه به صورت آروماتراپی استنشاق کنید و یا اینکه به صورت یک خمیر بر روی پیشانی خود قرار داده تا سردرد شما درمان پیدا کند.

    مصارف دیگر اسطوخودوس

    در صورتی که پوست خشکی دارید هنگام استحمام ۵ الی ۶ قطره از اسانس اسطوخودس در وان حمام خود ریخته تا پوستتان لطافت بیشتری پیدا کند.

    اسانس این گیاه جهت تسکین استرس و اضطراب بسیار مفید است. می توانید چند قطره اسانس آن را بر روی چند شاخه گل خشک ریخته و  در نزدیکی تخت خواب خود قرار داده تا خواب راحت تری داشته باشید.

    افزودن ۲ قطره اسطوخودوس در کمی روغن بادام یا روغن زیتون بهترین کرم برای بهبود پوست و آرام بخش به شمار می رود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.