×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شماری از کارگران کارخانه اشی مشی که در زمینه تولید انواع پفک و نوشابه در شهر صنعتی رشت فعالیت دارند؛ از تعدیل دست‌کم ۱۱۰ نفر از همکاران خود خبر دادند.

 

منابع کارگری ایلنا در کارخانه«اشی مشی» از تعدیل ۱۱۰ کارگر این واحد صنعتی با دست کم شش ماه مزد معوقه خبر می‌دهند. این کارگران برای بازگشت بکار تقریبا هر روز به کارخانه مراجعه می کنند.

از قرار معلوم کارگران تعدیل شده به صورت میانگین بین ۱۵  تا ۲۵سال سابقه کار دارند و بعد از گذشت سه ماه هنوز بابت مزایای مختلف مزدی بهمن و اسفند سال ۹۴ ، دی و بهمن سال ۹۵، فرودین و اردیبهشت سال ۹۶ و عیدی سالهای ۹۳ ، ۹۴ و ۹۵ و سنوات سال‌های ۹۳ تاکنون طلبکارند.به نقل از این کارگران عنوان می‌شود: در زمان اشتغال شرایط تولید در کارخانه اشی مشی بسیار خوب بود و در نتیجه نمی‌دانند که به چه دلیلی تعدیل شده‌اند.

در عین حال کارگران یاد شده در خصوص وضعیت بیمه بیکاری خود گفتند: هنوز مقرری بیمه بیکاری کارگران اخراجی محقق نشده است.

گفتنی است گروه تولیدی-بازرگانی اشی مشی در سال ۱۳۷۱ راه‌اندازی شد و در زمینه تولید مواد غذایی، آب و سایر نوشیدنی‌ها فعالیت می‌کند.

کارگران شکایت کنند، پیگیری می‌کنیم

در این زمینه واحد روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تایید خبر اخراچ حدود ۱۱۰ نفر از کارگران کارخانه اشی مشی گفت: این کارگران بعد از اتمام قرارداد کار از سوی کارفرما اخراج شده‌اند.

او با بیان اینکه اداره کل کار استان گیلان آمادگی لازم را برای پیگیری مطالبات کارگران استان را دارد، افزود: اگر این کارگران تعدیل شده مطالباتی دارند بایستی مطالبات خود را به صورت قانونی و با طرح شکایت پیگیری کنند.

به گفته وی، تا این لحظه از مجموع کارگران تعدیلی شرکت اشی مشی بجز دو فقره شکایت از کارفرما، هیچ شکایت دیگری در اداره کار مطرح نشده است.

طبق اظهارات وی، شکایت این دو کارگر اشی مشی در حال پیگیری است و در صورتی که مابقی کارگران بیکار شده  طرح شکایت کنند، به شکایتشان به صورت جدی رسیدگی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.