×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

زنگ شروع به کار شورای اسلامی پنجم تا چند روز آینده به صدا در خواهد آمد . نهادی مدنی که می تواند در قامت یک دولت کوچک محلی مشکلات و خواسته ها و توقعات مردم را به سطح مدیران اجرایی و کلان کشور منتقل نموده و با تاثیر گذاری در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها به گونه ای حرکت کند طرح های ابلاغی دولت در پایان سال مطابق خواسته ها و تصمیم مردم باشد .

دیدار منتخبین دوره پنجم شورای شهر با شهردار لاهیجان 1 - آزمون خطیر شورای پنجم شهر لاهیجان! - شهر لاهیجان

از طرفی نقش مدیریت شهری به لحاظ اجرایی همچون یک موسسه وسیع و بزرگی محسوب می گردد که در آن مشکلات و موانع ، بسیار متنوع و گسترده بوده که شهرداری یک جزء از عناصر مهم و مدیریتی آن محسوب می شود .لذا چیدمان سیستم مدیریت شهری به جهت ماهیت متنوع و چند عملکردی آن باید به نحوی طراحی و اجرا شود تمام عناصر و وظایف امور اجرایی روزمره و بسیار جزئیتا برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان را مورد توجه قرار داده و در ارتقاء جایگاه توسعه شهری موثر باشد .

به فراخور این روند مدنی شورای اسلامی پنجم شهر لاهیجان نیز این دوره با تغییراتی جدید و چهره هایی متنوع و چیدمانی متفاوت در اعضاء ، وارد عرصه فعالیت اداره شهری خواهد شد تا پس از گذراندن چهار دوره تشکیل این شورا این بار اعضای آن در پیشگاه مردم شهر با تصمیم گیری هایشان عیار خود را با سنگ محکی نو بسنجند. ترکیب این دوره از اعضاء شورای شهر لاهیجان بر خلاف دوره چهارم که بخش عمده آن انتقال یافته از شورای شهر سوم بودند ترکیبی متفاوت و قابل تامل است . ترکیبی که در نگاه اول میانگین سنی اعضا آن نسبت به اعضاء دوره چهارم برنا وجوانتر به نظر می رسد و این می تواند مولفه مهمی در راستای ایده زایی و پویایی این تیم باشد اما با اندکی کنکاش در سوابق کاری و تحصیلی و اجرایی و با توجه به گرایش های فکری متنوع و متکثر و ناهمگون و متاثر از منابعی متفاوت ! در این تیم جدید ، شاید در آینده برای اجماع روی موضوعات تا حدی دستخوش مشکلاتی شوند!

آنچه که در اولین قدم پیش روی تیم جدید شورای شهر لاهیجان خودنمایی می کند انتخاب شهرداری در خور و شایسته برای این شهر با اصالت و توریستی است . شهر لاهیجان در دوره های متمادی شهرداران متفاوتی را به خود دیده است که برخی از آنها با عملکرد موثرشان نامی نیک و برخی دیگر صرفا با چهره آرایی شهری بدون زیرساخت های مناسب نامی گذرا و فاقد اعتبار برای خود به جا گذاشته اند . اکنون شورای پنجم شهر لاهیجان به مصاف آزمونی خطیر می رود تا با گام برداشتن بر روی لبه تیغ و با انتخابی صحیح یا عدم انتخاب مناسب سکاندار مدیریت شهری لاهیجان ، خود را در برابر مردم به بوته آزمایش گذارند. شهرستان لاهیجان با توجه به پتانسیل های گردشگری و بافت های تاریخی و نظام محله محور و تنوع عوامل هویت ساز در بافت شهری و بیشمار عوامل دیگر نیازمند شهرداری مدیر و مدبر وآگاه به مسائل شهرسازی است و با بسیاری از شهرهای دیگر استان گیلان از منظر ویژگی های فطری و برون نهاد خود متفاوت است بنابراین مواجهه اعضاء جدید شورای پنجم با این مقوله و نتیجه تصمیم گیری آنها بسیار با اهمیت بوده و از نگاه سایر مدیران بالادستی و رسانه ها دور نخواهد ماند .

ناگفته نماند طی بیش از دو سال و نیم از مدیریت سعید آگشته در قامت شهردار لاهیجان خدمات زیر بنایی مهم و متمایزی نسبت به دوران قبل و شهرداران گذشته در شرایط رکود اقتصادی در این شهر صورت پذیرفته که از آنجمله می توان به نهضت آسفالت معابر شعری با حجم گسترده ، احداث دو پارک جدید که پس از گذران سالیان زیاد کمبود آن احساس میشد، همچنین احداث دو فضای ورزشی مناسب و شایسته برای این شهر و مرمت و رسیدگی مناسب به بافت و محلات قدیمی شهر در راستای نظام محله محور و… اشاره کرد که حضور او به عنوان مدیری متخصص در امور شهری غیر قابل انکار است.

حال شورای پنجم شهر لاهیجان می تواند در قدم اول با انتخاب شهرداری شایسته و کارآزموده و به دنبال آن اجماع روی هیات رییسه ای منطقی و قابل دفاع برای شورای شهر لاهیجان گامها و افق های روشن تری را برای آینده کاری خود ترسیم نماید.

منبع: تدبیر شرق

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.