×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

منتخب شورای پنجم شهر رشت گفت: سعی می‌کنیم بیشترین سطح همکاری را با دولت و نهادهای حاکمیتی به وجود بیاوریم تا مشکلات حوزه‌های شهری را برطرف کنیم.

حسین علوی e1502708105836 - ارتباط و تعامل تنگاتنگ با دولت و نهادهای حاکمیتی در جهت رفع مشکلات مردم/ شورا نباید سیاسی باشد - ارتباط

به گزارش ایلنا، به سراغ مرد شیک پوش شورای اسلامی شهر رشت رفته‌ایم. مهندسی ۳۸ ساله که با عملکرد قابل دفاع خود در شورای چهارم رشت، توانست بدون قرار گرفتن در لیست‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با رای رشک برانگیزی راهی شورای پنجم شود. عمده فعالیت او در شورای چهارم به ریاست کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا برمی گردد هر چند او در حوزه های دیگری نیز فعالیت موثر داشته است.

او که پیش از ورود به شورا سابقه فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی در روگاگستر را داشت از همان زمان نشان داده بود که می‌تواند مدیری جوان و موفق باشد.

سید امیرحسین علوی میهمان ما بود تا دقایقی از او در مورد رویکرد شورای پنجم رشت، آسیب‌ها، راهکارها و چالش های پیش رو بپرسیم و نظر او را در مورد شهردار آینده شهر باران های نقره ای جویا شویم.

سید امیرحسین علوی اصالتا گیلانی است و در خانواده‌ای مذهبی و صنعتگر پرورش یافته است. او یک گیلانی است و در رشته مهندسی مکانیک به تحصیل پرداخته است و هم اکنون مدرک کارشناسی ارشد دارد. علوی به واسطه فن بیان، باهوش بودن و تجربیات ارزشمندی که در عین جوانی به دست آورده، بی‌تردید از اعضای با آتیه شورای پنجم رشت به شمار می رود.

گزیده هایی از این مصاحبه با این مدیر جوان را در زیر می خوانید:

*جناب مهندس علوی ضمن سلام و خوشامد گویی و همچنین تبریک به دلیل انتخاب مجدد شما توسط مردم ، نظرتان را در مورد شورای پنجم بفرمایید. بسیاری امیدوارند آن تقابل های همیشگی شورای چهارم را شاهد نباشیم…

 من هم سلام عرض می‌کنم خدمت مردم صبور شهر باران های نقره ای که یک انتخابات پرشور را رقم زدند و بار دیگر به بنده اعتماد کردند تا حرکت و خدمت هر روزه را ادامه دهم. شورای پنجم شورای یک دست‌تری به نظر می رسد و تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت هر یازده منتخب به نحو احسن در راستای توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر عزیزمان بهره ببریم. معتقدم نه تنها از ظرفیت هر یازده منتخب بلکه با راه اندازی شورایاری‌ها می‌توانیم مشارکت مردم را هم به حداکثر برسانیم و ظرفیت های فراوان مردمی را نیز در راستای منافع شهر سوق دهیم.

* فارغ از موضوع عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری، یکی از انتقاداتی که به شورای چهارم رشت وارد می‌شد این بود که شورای چهارم بیش از آن که شورای شهر باشد، شورای شهرداری بوده و بیشترین تمرکزش در این حوزه معطوف بوده است که در همان حوزه هم گاهی‌افرادی از بیرون شورا سعی در اثرگذاری در تصمیمات داشتند. آیا برنامه و اراده ای برای تکرار نشدن این اتفاقات در شورای پنجم وجود دارد؟

 قطعا سعی می‌کنیم بیشترین سطح همکاری را با دولت و نهادهای حاکمیتی به وجود بیاوریم تا بتوانیم مشکلات سایر حوزه‌های شهری را نیز برطرف کنیم و در این راستا به ظرفیت نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم، نماینده محترم ولی فقیه در گیلان و شخص دکتر نوبخت که سرمایه گرانبهای گیلان هستند نیازمندیم. بسیاری از مسائل باید با نگاه کلان در سطح ملی بررسی و برنامه‌ریزی شوند و سپس بودجه‌ای تخصیص یابد. نگاه منتخبین مردم در شورای پنجم رشت چنین است . ضمنا به برخی افراد توصیه می کنم در امورات شورا دخالت نکنند.

*مهمترین برنامه‌هایی که در شورای پنجم در پیش خواهید گرفت کدام موارد هستند؟

 نهادهای مقدسی با قدرت سازندگی و سرمایه‌گذاری مانند سپاه را در رشت به کار خواهیم گرفت و از ظرفیت‌های‌شان برای توسعه شهر بهره می بریم. ضمن اینکه با ارتقای ساختار سازمانی شورا و بالا بردن ظرفیت‌های عملکردی برنامه ریزی و نظارت دقیق تری خواهیم داشت.

*برخی معتقدند با توجه به اینکه شورای‌پنجم اکثریت اصولگرا یا اصلاح‌طلب ندارد سیاسی نخواهد بود اما برخی هم احتمال می‌دهند فراکسیون‌های سیاسی با استفاده از ظرفیت افراد خارج از دو لیست شکل بگیرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

دنبال شورای سیاسی نیستیم و بلکه اتاق فکر مشورتی با نخبگان در شورا شکل می‌گیرد تا رویکرد علمی به مدیریت با نگاه فنی و فرهنگی را در شورای پنجم پیاده سازی کنیم.

*این روزها بحث انتخاب شهردار با حدس و گمان‌های فراوانی همراه است و برخی اعضا از معیارها و اولویت‌های‌شان گفته اند. اولویت های شما در انتخاب شهردار چه مواردی است؟

 مدیر ملی نیاز شهرداری رشت است؛ مدیری که توان اصلاح پاشیدگی سازمانی موجود را داشته باشد. توان ایجاد رونق در اقتصاد شهر را داشته باشد. با برنامه‌های شورا همراه باشد. سرعت بالایی در اجرای کارهای عمرانی و ترافیکی داشته باشد و از ظرفیت‌های فرهنگی رشت برای برندسازی و رونق برنامه‌های خلاقانه استفاده کند.

 * به گزینه خاصی هم رسیده اید؟ و آیا گزینه نهایی بومی است یا غیر بومی؟

 بیش از ۳۰ گزینه در حال حاضر در حال بررسی هستند و با اعضای شورا مصاحبه می کنند و برنامه های خود را ارائه می دهند. اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.طی سه یا چهار روز آینده مصاحبه ها به پایان می‌رسد و سپس بر اساس شاخصه هایی که منتخبین تعریف کرده اند جمع بندی خواهیم کرد. قطعا گزینه‌های بومی توانمندی وجود دارند و در شرایط نسبتا برابر گزینه بومی برای ما در اولویت خواهد بود. اما ملاک انتخاب ما صرفا بومی بودن نخواهد بود و قصد داریم مناسب ترین گزینه را برای رشت انتخاب کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.