×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

چتر وای فای اینترنت پارک شهر رشت


چتر وای فای اینترنت پارک شهر رشت با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت و رضایتی مدیر کل فناوری و ارتباطات گیلان در پارک شهر رشت محل عمارت کلاه فرنگی افتتاح و عموم می تواند به صورت رایگان از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند .چتر وای فای اینترنت پارک شهر رشت

به گزارش پایگاه خبری «با مردم»؛ دکتر ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح وای فای پارک شهر گفت: برای کاهش هزینه ‌های زندگی شهروندان که در بستر کالبدی شهر زندگی و تردد می ‌کنند ، فراهم کردن زمینه‌ های سه رکن سکونت ‌، فراغت و‌ زندگی انسانی از مهم‌ ترین وظایف‌ شهرداری‌ ها است. باید ضمن کاهش هزینه ‌های زندگی شهروندی‌، سرعت زندگی آنان را افزایش دهیم و این‌ کار نیاز به بستر‌ سازی فناوری و ارتباطات دارد‌. از این رو فضاهای عمومی و پر تردد شامل حال حمایت چتر عمومی خدمات رسانی شهرداری می ‌شوند.
ثابت قدم تصریح کرد:‌ خدمات‌ چتر عمومی فناوری در ارتباطات می‌ تواند جایگزین حمل و نقل و تردد فیزیکی شهروندان شده و از بسیاری از رفتارهای نابهنجار اجتماعی که در پی این تردد ‌ها رخ می دهد‌ جلوگیری کرده و در یک بستر نرم و هوشمندانه شهروندان با هم تبادلات سازنده داشته باشند. بر این مبنا فضاهای پر تردد شهری از جمله پارک ‌ها در دستور کار قرار گرفت و در بافت مرکزی شهر نیز توسعه می یابد.چتر وای فای اینترنت پارک شهر رشت

شهردار رشت افزود: با ایجاد این بستر در پیاده راه فرهنگی رشت برای بسیاری از شهروندان و گردشگران که در ‌بافت مرکزی تردد می ‌کنند ضمن ارایه بسیاری از خدمات شهری امکان استفاده رایگان از فناوری و اینترنت فراهم می ‌شود.
وی گفت: معتقدیم رفتارهای هوشمندانه نیاز به نگاه نسل جدید و سیستم ‌های فناورانه بر مبنای آ تی دارند و این ‌کار با آموزش به شهروندان محقق می‌ شود. در این‌ باره در سرای محلات رشت بسته ‌های آموزشی مبتنی بر فناوری آماده شده و علاوه بر بستر ‌سازی فضایی از لحاظ روحی و روانی شهروندان ‌عادت می‌ کنند تا با استفاده از فناوری در زندگی شهری از سفرهای درون ‌شهری اجتناب کنند.
مهندس محمود علیجانی مدیر فناوری و اطلاعات شهرداری رشت در این باره گفت: در راستای توسعه شهری و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان ، شهرداری رشت اقدام به فراهم کردن بستر ارتباط اینترنتی رایگان در پارک شهر رشت نمود. این پروژه با اعتباری بیش از ۳۰ ملیون تومان راه اندازی شد و هزینه های نگه داری از جمله نگه داری دستگاه ها ، bts ، شارژ دوره ای ترافیک و حجم دانلود توسط شهرداری رشت تامین می شود.
وی گفت فاز بعدی وای فای اینترنت رایگان در پیاده راه فرهنگی و بوستان ملت رشت خواهد بود.
گفتنی است شروع بکار ایجاد وای فای پروژه پیاده راه فرهنگی رشت از همین هفته آغاز خواهد شد. حجم ۱۰۰ مگا بایت اینترنت برای هر دستگاه موبایل و تبلت برای شهروندان پیش بینی شده است.

آرت گیل/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.