عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از سوی سازمان مالکیت فکرى جهانى مستقر در ژنو سوئیس (WIPO) و سازمان ملل متحد، در حکمى به عضویت هیئت ژورى براى گزینش دانشمندان جهان منصوب شد.

 پروفسور دکتر پرویز نورى‌ - محقق دانشگاه آزاد عضو هیات گزینش دانشمندان جهان شد -

به گزارش «بامردم»، به نقل از خبرگزاری آنا، پروفسور دکتر پرویز نورى‌سایها دانشمند برگزیده جهان در تورنتو کانادا و تحادیه اروپا، دانشمند برگزیده باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامى و دبیر کارگروه متخصصان داروهاى گیاهى گروه متخصصان ایران بوده است.

او داراى ٢١٨ جلد کتب علمى، ادبى و دویست و پنجاه ثبت اختراع، ١٢دکترى علمى و ١٨ دکترى افتخاری با ٣٨ مدال طلاى جهانى و ١٢ تندیس جهانى از سمینارهاى علمى مختلف است و پرچم همیشه سربلند کشورمان ایران را بارها به اهتزاز در‌آورده است.

نوری هم‌اکنون علی‌رغم دعوت‌هاى متعدد از کشورهاى خارجى، در کشورمان داراى شرکت‌ دانش‌بنیان نانو پرنوس سانیار می‌باشد که موفق به تولید داروهاى متعدد با ساختار نوین علمى شده است.

او همچنین رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان مغان جیران دارو است و افتخار دانشمند برتر جهان در سال ۲۰۱۶ در تورنتو کانادا و دانشمند برتر همین سال در بروکسل بلژیک را در کارنامه خود دارد.