×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

استاندار گیلان گفت: آسیب های ناشی از بارش شدید باران در استان بویژه مناطق شرقی، بررسی و تسهیلات اعتباری کوتاه مدت به آسیب دیدگان پرداخت می شود.

نجفی استاندار - تسهیلات اعتباری کوتاه مدت به آسیب دیدگان پرداخت می شود - آسیب دیدگان

به گزارش «بامردم»، محمدعلی نجفی عصر جمعه پس از بازدید از مناطق آبگرفته شهرستان های لنگرود و لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهادهای خدمات رسانی نظیر آب، برق و گاز با سرعت، خرابی ها و خسارت های ناشی از بارندگی ها را بررسی کنند و سپس پیگیری می کنیم تا تسهیلات اعتباری کوتاه مدت برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شود.
وی درباره آسیب های ناشی از بارش شدید باران طی بامداد امروز در استان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارندگی در شرق گیلان بویژه در شهرهای لاهیجان و لنگرود بوده ولی از آنجاییکه لنگرود به لحاظ موقعیت جغرافیایی، در سطحی پایین تر از لاهیجان قرار دارد، خسارت های ناشی از این بارش ها در این شهرستان بیشتر بوده است.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مدیران شهرستان های یادشده پای کار بودند، گفت: هم اکنون در شهرستان لاهیجان وضعیت عادی است ولی در بعضی روستاهای لنگرود مانند دیوشل و تالش محله هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید با تلاش و همت، اوضاع به حالت عادی برگردد.
وی یادآور شد: بخشی از امکانات برای اسکان موقت مسافرانی که دچار مشکل شده بودند، اختصاص یافت و توسط جمعیت هلال احمر کمک های اولیه به آنان ارائه شد.
استاندار گیلان پیش از ظهر امروز (جمعه) با حضور در شهرستان های لنگرود و لاهیجان، از مناطقی که بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده بودند، بازدید کرد و در جریان خدمات رسانی به مردم ، رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی و نحوه کمک رسانی به مسافران و شهروندان قرار گرفت.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، بیشترین بارندگی های بامداد امروز در استان به ترتیب شامل لاهیجان با ۲۶۴ میلیمتر، لنگرود با ۲۲۲ میلیمتر و رودسر با ۱۷۸ میلیمتر بوده است.
هواشناسی همچنین از کاهش ناپایداری ها در استان طی عصر و امشب خبر داده و آسمان گیلان برای فردا (شنبه) را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بارش پراکنده و وزش باد، احتمال رعدو برق، گاهی کاهش ابر پیش بینی کرده است.
شهرستان های لنگرود و لاهیجان به ترتیب در ۶۰ و ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.