×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر فیروز فاضلی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه خانه مطبوعات باید الگویی برای تبادل خرد باشد، خواستار افزایش بیش از پیش همدلی درونی و تعامل بین اهالی رسانه شد.

به گزارش بامردم، دومین جلسه هم اندیشی برگزاری مراسم روز خبرنگار، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۶ تیر) با حضور اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

فیروز فاضلی در این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) به عنوان انسانی کامل، معنای واقعی « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بودند هیچگاه کاری را برای مسائل شخصی خود انجام ندادند.

وی تأکید کرد: نمی شود ادعای علوی بودن داشته باشیم و چون آن حضرت عمل نکنیم.

فاضلی با اشاره به اینکه همیشه «ما» بودن نسبت به «من» بودن مورد استقبال است، گفت: در مجموعه خانه مطبوعات نیز باید اینگونه باشد و همدلی درونی و تعامل بین اهالی رسانه بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه «دیالوگ» به معنای تبادل خرد است، افزود: این تبادل خرد بیش از همه جا باید در خانه مطبوعات که مجموعه ای صنفی متشکل از اصحاب قلم و رسانه است وجود داشته باشد تا الگو شده و به بقیه انتقال داده شود.

وی ادامه داد: تبادل خرد و اندیشه و پذیرش خرد جمعی لازمه پیشرفت است و کسی که همیشه نظرات خود را قطعی می داند هیچگاه سخن حق را نمی تواند بپذیرد، پس باید «اگر» و «احتمال» را نیز در کلاممان داشته باشیم.

این استاد دانشگاه، اولین شرط حرکت رو به جلو را دریادلی عنوان و اضافه کرد: شفافیت لازمه مدیریت است و مطمئنم هرچه به جلو حرکت کنیم، شفاف سازی بیشتری صورت خواهد گرفت با اینکه معتقدم نیم نگاه به گذشته لازم است اما به معنای در گذشته ماندن نیست.

فاضلی تأکید کرد: مسئولان خانه مطبوعات گیلان باید سعی کنند تا همدلی موجود را به بیرون از مجموعه نیز انتقال داده و حمایت مادی و معنوی مسئولان و مدیران استانی و وزارتخانه را جذب نمایند.

طبقه فوقانی خانه مطبوعات به مسائل آموزشی و پژوهشی اختصاص یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز مبرم آموزش های اصولی و حرفه ای برای خبرنگاران و اهالی رسانه، خواستار اختصاص طبقه فوقانی ساختمان خانه مطبوعات استان برای مسائل آموزشی و پژوهشی شد و افزود: وزارتخانه نیز از افزایش تعامل آموزش های رسانه ای استقبال می کند.

وی در پایان با بیان اینکه دغدغه های شما راجع به خبرنگاران در بنده نیز وجود دارد، اضافه کرد: در جهت کمک به همدلی و هم پایی شما تلاش می کنم و هر جا که نیاز به وجود بنده باشد، همراهتان هستم.

در این جلسه که با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان برگزار شد، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.