چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استاندارد‌سازی حمل و نقل کشور؛ شاید وقتی دیگر!
    19 شهریور 1396 - 11:40
    شناسه : 85665
    0

    لطفا به فکر دانش آموزان، دانشجویان و همه مردم ایران باشید تا دیگر پس از این شاهد مرگ هیچ ایرانی در جاده های کشور نباشیم. بامردم | مجید فلاح شجاعی: 26 اسفند ماه سال 1376 بود که هفت نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسیر بازگشت از بیست ودومین دوره مسابقات ریاضی که در […]

    پ
    پ

    لطفا به فکر دانش آموزان، دانشجویان و همه مردم ایران باشید تا دیگر پس از این شاهد مرگ هیچ ایرانی در جاده های کشور نباشیم.

    فلاح شجاعی - استاندارد‌سازی حمل و نقل کشور؛ شاید وقتی دیگر! - استاندارد‌سازی

    بامردم | مجید فلاح شجاعی: 26 اسفند ماه سال 1376 بود که هفت نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسیر بازگشت از بیست ودومین دوره مسابقات ریاضی که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده بود، بر اثر سقوط اتوبوس کشته شدند.
    اغلب این دانشجویان از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین‌المللی ریاضی بودند. شادروان مریم میرزاخانی(اولین زن و اولین ایرانی برندهٔ مدال فیدلز) و رؤیا بهشتی زواره، نویسندگان کتاب نظریه اعداد انتشارات فاطمی که خاطرهٔ مشترک چندین نسل از دانش آموزان و دانشجویان است، از بازماندگان این سانحهٔ دلخراش بودند.
    مرگ دانش آموزان و دانشجویان در حوادث جاده ای، خبر تازه ای در انبوه خبرهای روزانه مطبوعات و خبرگزاریها نیست. حالا همه جا حرف از حادثه تصادف و واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگان در داراب است. حادثه دلخراشی که منجر به کشته شدن 9 و مجروح شدن 34 دانش آموز مدرسه فرزانگان شده است.
    با وقوع یک حادثه تلخ، همه نظام و دولت در صدد بررسی و شناسایی مقصر و یا مقصرین هستند تا به انگشت نشانش بدهند و بگویند: این بود، همه تقصیرها به گردن این آدم، این نهاد یا سازمان و… است!
    جاده های استاندارد نداریم، ناوگان حمل و نقل بین شهری ما در حد فاجعه است، رانندگان ما دوره های ویژه برای رانندگی اتوبوس های بین شهری ندیدند، اعتیاد در بعضی از رانندگان بیداد می کند و..
    ساماندهی این همه مشکلات در بخش حمل و نقل مسافرین بین شهری، می تواند از حوادث آینده جاده های کشور بکاهد.
    شما را به خدا با مانورهای حضور در محل حادثه، نشست های گوناگون برای بررسی حادثه، پیدا کردن مقصر یا مقصرین واقعه و… به مردم نگویید ما خیلی پیگیر این حادثه هستیم. عزیزان این سرزمین در نیمه های شب، در حالی که خواب بودند پر پر شدند.
    چرا باید صورت مساله را پاک کنید؟ چرا نباید دانش آموزان کشور به اردو بروند؟ به راستی با به اردو نرفتن دانش آموزان، مشکلات حمل و نقل کشور حل می شود؟!
    لطفا به فکر دانش آموزان، دانشجویان و همه مردم ایران باشید تا دیگر پس از این شاهد مرگ هیچ ایرانی در جاده های کشور نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.