×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

حاجی بیگی بیشترین گروه‌ خونی اهدا کننده در کشور را O مثبت بوده دانست و اعلام کرد: دارندگان این گروه خونی ۳۴ درصد واحدهای اهدایی را به خود اختصاص داده است.
اهداء خون 2 - صاحبان این گروه خونی بسیار فداکارند! - اهدا کننده

به گزارش «بامردم»، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون، به تشریح آمار اهدای خون طی ۵ ماهه گذشته در کشور پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای فروردین امسال پایان مرداد ماه یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۴۲ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد ۹۰۵هزار و ۸۰۳ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

حاجی بیگی با بیان اینکه بیش از ۱۲۴ هزار نفر از اهداکنندگان خون را افراد بار اولی تشکیل می‌دهند گفت: همچنین ۳۹ هزار و ۴۵۷ نفر از اهداکنندگان خون در این مدت را بانوان تشکیل داده‌اند. بر این اساس در پنج ماهه اول امسال تنها چهار و سه دهم درصد از اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل دادند.

مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه بانوان در استان‌های لرستان، مرکزی و کردستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون در کشور را دارا هستند، گفت: باید توجه کرد که در پنج ماهه امسال یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۹۹ واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت میان مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی در ادامه بیشترین گروه‌ خونی اهدا کننده در کشور را O مثبت بوده دانست و اعلام کرد: دارندگان این گروه خونی ۳۴ درصد واحدهای اهدایی را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر کمترین میزان گروه خونی اهدا شده در کشور نیز گروه‌ ABمنفی با هشت دهم درصد بوده است.
وی بیان کرد: البته باید گفت استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون در کشور را داشته اند.
حاجی بیگی یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های کشور و مراکز درمانی به پلاکت از مردم درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز جامع اهدای خون و با اهدای پلاکت به روش پلاکت پرزیس تولیدی به کمک بیماران نیازمند بشتابند، بیشترین مصرف پلاکت و نیاز بیمارستان‌ها برای بیماران سرطانی و بیماران خون ریزی دهنده ارثی است.

افکار

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.