×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان لاهیجان گفت: دفاع از ارزش ها و حریم ولایت فقط محدود به مرزها نیست، در خارج از مرز ها نیز از هویت دینی، ملی و ارزش های اسلامی خود دفاع می‌کنیم و این به خاطر الگو پذیری از دفاع مقدس می‌باشد.

سرهنگ احمد نقدپور سپاه لاهیجان 1 - دفاع از ارزش ها و حریم ولایت فقط محدود به مرزها نیست | برگزاری 135 برنامه در هفته دفاع مقدس امسال در لاهیجان - 135

اختصاصی «بامردم»، سرهنگ دوم پاسدار احمد نقدپور در جلسه مشترک هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی شهرستان لاهیجان با تبریک روز میلاد امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یک رویداد و معجزه الهی بود که امروزه به عنوان یک پشتوانه اساسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است در همه عرصه ها مورد استناد قرار می‌گیرد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس به عنوان اثبات اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت شده است و باعث شد تا دیگر هیچ ابرقدرتی حتی جرأت فکر به تجاوز به خاک و بوم، مرز و نظام مقدس ما را نداشته باشد، نمونه دیگر این اقتدار را در بحث مدافعین حرم می بینیم، دفاع از ارزش ها و حریم ولایت فقط محدود به مرزها نیست، در خارج از مرز ها نیز از هویت دینی، ملی و ارزش های اسلامی خود دفاع می‌کنیم و این به خاطر الگو پذیری از دفاع مقدس می‌باشد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان لاهیجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی ، عنوان کرد: هدف از بزرگداشت دفاع مقدس ترویج و انتقال فرهنگ رشادت، اقتدار ، هویت دینی و ارزش های اسلامی و … می باشد، شهید حججی یک جوان امروزی بود که با الگو پذیری از دفاع مقدس توانست این را به اثبات برساند که در نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی از هیچ چیزی ترس و واهمه نداریم.

سرهنگ نقد پور تصریح کرد: شعار محوری هفته دفاع مقدس در امسال با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، «من انقلابی ام» می باشد که انتظار داریم این شعار در بنر ها و پوستر های ادارات و ارگان ها درج شود.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس امسال ۱۳۵ برنامه در سطح محلات و پایگاه های مقاوت شهرستان لاهیجان پیش بینی شده است که انشالله در این هفته اجرا خواهند شد، از این تعداد برنامه ها ۴۳ برنامه در تقویم شهر آمده است، اداراتی که تاکنون برنامه های خود را ارائه نداده اند تا ۴۸ ساعت آینده برنامه های خود را برای اطلاع رسانی در اختیار ما قرار دهند.

نقد پور گفت: در برنامه های امسال ما دو رویکرد اساسی را مد نظر قرار داده ایم، یکی شعار سال «اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال» و شعار «من انقلابی ام» و دیگری نیز با توجه به تقارن این هفته با ایام دهه اول محرم تناسب برنامه ها و فضاسازی ها  با این ایام خواهد بود.

وی با اشاره به تعدادی از برنامه های پیش بینی شده هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: از جمله این برنامه ها می توان به نشست های روشنگری، زنگ مقاومت و ایثار و اعزام رزمندگان دفاع مقدس در سطح مدارس، ویزیت رایگان در سطح روستاها، محفل انس با قرآن، تجلیل از عوامل بازسازی واقعه غدیر خم، مسابقات ورزشی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان گردان های بیت المقدس و عاشورا با حضور مردم در محوطه سپاه و سخنرانی سردار حق طلب مسئول مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان مدافع حرم و رزمندگان دفاع مقدس، افتتاح  ۲ ساختمان پایگاه مقاومت و یک ساختمان حوزه مقاومت با اعتباری بالغ بر۲۵۰ میلیون تومان، واگذاری ۴۸ واحد مسکن محرومین برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، اشاره کرد.

جانشین فرماندهی سپاه لاهیجان افزود: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم، امسال یک هفته زودتر همایش پیاده روی خانوادگی را در روز جمعه پیش رو ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان لاهیجان برگزار خواهیم کرد که از همه شهروندان دعوت می کنیم در این همایش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در بحث نشر ارزش های دفاع مقدس نتوانسته ایم به درستی از ابزار فرهنگ و هنر خود اسفاده کنیم تاکید کرد:خیلی از کشورهای دیگر بسیاری از نداشته های خود را با زبان هنر در قالب فیلم ها و سریال های اساطیری منعکس می کنند، در حالی که اصلا وجود خارجی نداشته اند، ولی ما فرهنگ ارشمند خوبی داریم اما تا به حال نتوانسته ایم به خوبی با زبان هنر این فرهنگ را انتقال دهیم.

نقد پور افزود: امیدواریم امسال بتوانیم با کمک هنرمندان شهرستان و بهره گیری از ظرفیت های آن ها در قالب موسیقی، نمایشگاه عکس، نمایش و … برای انتقال این فرهنگ ارزشمند استفاده کنیم که انتظار داریم با همیاری های اداره فرهنگ و ارشاد و استفاده از ظرفیت بسیج هنرمندان، بسیج رسانه و اقشار بسیج بتوانیم اقدامات فاخری را در این خصوص ارائه دهیم.

سرهنگ احمد نقدپور سپاه لاهیجان 2 - دفاع از ارزش ها و حریم ولایت فقط محدود به مرزها نیست | برگزاری 135 برنامه در هفته دفاع مقدس امسال در لاهیجان - 135

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.