×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر

 شعربافان عضو شورای شهر لاهیجان گفت: می بایست ضمن بازنگری نقاط حادثه خیز در سطح شهر ، تدابیر اجرایی لازم در جهت رفع مشکل صورت گیرد.

محسن شیخ شعربافان - تدابیر اجرایی لازم برای نقاط حادثه خیز لاهیجان صورت گیرد - بامزدم

به گزارش روابط عمومی شورای شهر به «بامردم»، محسن شیخ شعربافان در ششمین جلسه شورای شهر لاهیجان طی سخنانی اظهار داشت: بارش شدید باران در روزهای اخیر باعث شد تا شاهد آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر در سطح شهر باشیم و این موضوع باعث آزردگی شهروندان و بروز مشکلاتی برای مردم شد.
وی حضور پرسنل خدماتی و امدادی شهرداری را در سطح شهر، موجب دلگرمی مردم عنوان و افزود : هرچنددر برخی نقاط به دلیل حجم زیاد آب ، امکان ارائه خدمات مطلوب فراهم نبود، اما تعداد زیادی از شهروندان از حضور پرسنل خدماتی و امدادی شهرداری ابراز قدردانی داشتند .

وی با اشاره به برخی نقاط حادثه خیز در سطح شهر، اظهار داشت: از دیرباز نقاطی در سطح شهر وجود دارد که حادثه خیز بوده و همواره در مورد مشکلات این مکان ها صحبت شده ولی متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری در این رابطه صورت نگرفته است .
وی گفت : می بایست ضمن بازنگری نقاط حادثه خیز در سطح شهر ، تدابیر اجرایی لازم در جهت رفع مشکل صورت گیرد.

شیخ شعربافان با اشاره به اینکه در گذشته خروجی های فاضلاب و آبهای سطحی در حاشیه و اطراف شهر بصورت نهرهای روباز وجود داشته ، افزود : با توجه به توسعه شهری و ساخت و ساز در حاشیه شهر بسیاری از این خروجی ها و نهرهای روباز بویژه در منطقه کمربندی ، مسدود و یا با لوله های بتنی سرپوشیده شده که تمامی آبهای سطحی و فاضلاب سطح شهر از طرف شمال شهر بطرف کمربندی و قسمت جنوبی شهر سرازیر می شود که این لوله ها کشش این حجم از آبهای سطحی و فاضلاب را ندارند .
وی بر لزوم بررسی کارشناسی و ارائه راهکارهای مناسب برای این موضوع ، تأکید نمود.

شیخ شعربافان با قدردانی از تلاش و زحمات مسئول و پرسنل آتش نشانی ، خدمات شهر ، امور اجرایی و عمرانی در رفع آبگرفتگی اخیر به نواقص و تجهیزات مورد نیاز ستاد حوادث غیر مترقبه شهرداری از جمله خودروهای شاسی بلند و تجهیزات مورد نیاز مواقع بحران اشاره و خوستار تمهیدات ویژه جهت خریداری و تجهیز موارد مورد نیاز شدند .

وی با تأکید بر لزوم بررسی کارشناسی و استفاده از نظرات مشاوران و کارشناسان حوزه آبفا در خصوص رفع آبگرفتگی معابر سطح شهر ، افزود : با توجه به اینکه در فصل مناسب برای لایروبی نهر های روباز و زهکش های هدایت های آبهای سطحی می باشیم ضمن برنامه ریزی جهت رفع آبگرفتگی معابر سطح شهر ، در زمینه لایروبی نهرهای روباز بعنوان کاهش مقطعی آبگرفتگی ها اقدام شود .

وی همچنین خواستار پاکسازی علف های هرز اطراف استخر لاهیجان شد و با اشاره به مشکلات جایگاه دفن زباله در تموشل ، افزود : با توجه به اینکه شهرها و روستاهای اطراف زباله های خود را در این مکان می ریزند و همه هزینه های مربوطه متوجه شهرداری لاهیجان است، جا دارد مسئولیت های مرتبط در این حوزه به واحد مربوطه واگذار گردد و این محل ساماندهی شود .
محسن شیخ شعربافان در ادامه به ابراز نارضایتی برخی شهروندان که در اطراف استخر پیاده روی می کنند و از صید ماهی توسط برخی افراد در ساعت اولیه صبح گلایه مندند، اشاره و خواستار رسیدگی به این موضوع شد .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.