×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در لاهیجان، کارگاه ساخت کار دستی بامواد بازیافتی عصر امروز سه شنبه در محوطه رو به روی اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان 4 - کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان برگزار شد + جزئیات و تصاویر - dd

مسئول هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم سبز در شرق گیلان در همین رابطه در گفت و گو با «بامردم» اظهار داشت: در این کارگاه که با همکاری انجمن بوم بانان گیلان و عزیزان سندروم دان لاهیجان برگزار شد شرکت کنندگان در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اقدام به ساخت کاردستی و اسباب بازی با مواد دور ریختنی کرده اند و آموزش های لازم توسط دبیر کارگاه خانوم منیژه صفری به شرکت کنندگان عزیز داده شد و البته در حین کار از موسیقی زیبا فرزندان گل سندروم دان لاهیجان لذت بردند و به کاردستی های برتر جوایزی از طرف شرکت نادی تعلق گرفت.

پوریا فرهش با بیان اینکه  امروزه مهمترین شاخص‌های زندگی بشر، حفاظت از منابع تولید است، افزود: بشر دریافته است که تبعات و پیامدهای خسارت و زیانهایی که به طبیعت وارد می‌کند، به مراتب بیشتر از بهره‌ای است که از آلوده کردن محیط زیست دریافت می‌کند از این رو ، با بکار بستن امکانات عملی و علمی می‌کوشد کمترین زیان را به طبیعت وارد آورد. امروزه تولید زباله در شهرهای بزرگ مسئله آفرین شده است.فرایند تولید زباله که خود ناشی از فعالیت انسان شهرنشین مصرف‌کننده است و هر روز نیز او را به مصرف بیشتر ترغیب می‌کنند، جزء لاینفک زندگی است.

وی اضافه کرد: بطوری که بطور متوسط هر انسان شهرنشین روزانه نیم کیلوگرم زباله تولید می‌کند و چنانچه جمعیت شهرنشین کشور را سی میلیون نفر تخمین زنیم، روزانه معادل پانزده هزار تن زباله تولید می‌شود که دفع این حجم عظیم زباله ، چنانچه بطور اصولی و بهداشتی انجام نشود، معضلات جبران ناپذیر زیست محیطی را بدنبال خواهد داشت. از سوی دیگر چنانچه با دیدگاه مثبت به زباله بنگریم و عبارت طلای کثیف بر آن نهیم.

فرهش خاطرنشام کرد: زباله ماده‌ای است ارزشمند و قابل بازیافت. انسان و بسیاری از موجودات به شیوه های مختلف زباله تولید می کنند که تولید زباله بطور چشمگیری رو به افزایش است . این افزایش و تولید موجب بحرانهایی در زمینه محیط زیست گردیده است که حیات موجودات کره زمین را با مشکلات جدی روبرو ساخته است . تولید آلاینده های مختلف زباله که هر روز بر تعداد و تنوع آنها افزوده می شود سبب شده که ضمن خسارت به منابع اصلی ( آب ، خاک ، هوا ) با مقادیر زیاد مواد زاید به اشکال جامد ، نیمه جامد ، مایع و گاز مواجه شویم و این بدان معناست که بشر به دست خود عرصه زندگی را برخود و سایر موجودات تنگ نموده است.

مسئول هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم سبز در شرق گیلان عنوان کرد: استفاده از چهل و هشت هزار ماده شیمیایی در زندگانی روزمره که تاکنون تنها خاصیت سرطان زایی پانصد نوع آن به اثبات رسیده، نوعی تهدید جدی برای محیط زیست و سلامت انسان به شماره می رود. براساس مطالعه سازمان بهداشت جهانی عدم توجه به جمع آوری و دفع مواد زائد می تواند ۳۲ مشکل زیست محیطی بوجود آورد . افراد جامعه باید به این باور برسند که علاوه بر رعایت موازین بهداشت فردی، ملزم به حفظ بهداشت محیط پیرامون خود نیز هستند، زیرا درصورت عدم رعایت این موضوع سلامت آنها و سلامت سایر افراد جامعه در مخاطره خواهد افتاد.

فرهش افزود: یکی از موارد مهم در زمینه حفظ و ارتقای سلامت افراد و جامعه دفع زباله و مواد زاید صحیح است که متأسفانه درخیلی از مناطق شهری و روستایی بدلیل روشهای نامطلوب جمع آوری زباله، محیط زندگی و سلامت افراد در معرض آلودگی و خطر قرار دارد. بازیافت به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، بازیافت زباله ها سه فایده مهم برای محیط زیست دارد. ما به کمک بازیافت زباله در مصرف منابع طبیعی صرفه جویی کرده ایم زیرا به جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات نو، از مواد بازیافتی استفاده می‌کنیم .از دیگر فوائد بازیافت، صرفه جویی در مصرف انرژی است.

وی اضافه کرد: سومین فایده بازیافت نیاز به فضای کمتر برای دفن زباله هاست.در صورتی که ما بتوانیم فرهنگ تفکیک از مبدا را در خانواده ها نهادینه کنیم قطعا کمک شایانی به حفظ سلامت خود و افراد جامعه و همچنین محیط زیست کرده ایم، بنابراین می طلبد که با انجام برنامه ها و کارگاه های آموزشی برای خانواده ها و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی فرهنگ تفکیک زباله را توسعه داده و در حفظ هرچه بهتر محیط زیست قدم برداریم.در پایان از شهروندان عزیز برای تماشای فیلم های گزیده جشنواره بین المللی فیلم سبز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در سالن شورای شهر لاهیجان (پشت باغ ملی ) دعوت به عمل آمد

کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان 1 - کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان برگزار شد + جزئیات و تصاویر - dd کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان 6 - کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان برگزار شد + جزئیات و تصاویر - dd کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان 5 - کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان برگزار شد + جزئیات و تصاویر - dd کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان 4 - کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان برگزار شد + جزئیات و تصاویر - dd کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان 3 - کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان برگزار شد + جزئیات و تصاویر - dd کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان 2 - کارگاه ساخت کاردستی با مواد بازیافتی در لاهیجان برگزار شد + جزئیات و تصاویر - dd

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.