×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

اینکه شهردار آینده یک شهر چه کسی می‌تواند باشد و شهردار بومی بهتر است یا غیر بومی؟ یکی از سوالات همیشگی افکار عمومی پس از انتخاب اعضای شورای شهر است.

شهردار بومی یا غیربومی - شهردار بومی یا غیربومی؟! | نظر شهردار یزد در این رابطه + فوتونیوز - اصفهان

به گزارش «بامردم»، مهدی جمالی‌نژاد مدیری با دو تجربه بومی و غیر بومی در حوزه شهرداری که در این رابطه به تابناک گیلان گفت:بهترین تجربه را در زمینه بومی و غیر بومی شهرداران را گمان میکنم با سابقه تصدی شهردای سابق اصفهان و شهرداری فعلی یزد بنده داشتم.

شهردار سابق اصفهان تصریح کرد: بیان موضوع بومی و غیر بومی بودن مدیران شهری بحثی است که به هیچ عنوان در آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مطرح نشده و با بررسی این آیین نامه سایر شرایط از جمله موارد فنی و داشتن تخصص و توانایی های مختلف مورد توجه و تاکید قرار میگیرد و چیزی به نام بومی و غیر بومی را مطرح نمیکند.

شهردار یزد ادامه داد: به علاوه لزوما بومی بودن مزیت نیست، چرا که دانش بومی را می توان با نیروهای بومی هر محل و منطقه ایی کسب کرد اما دانش و توانایی فنی و تخصصی را نمیتوان به سادگی دست یافت ؛ به همین دلیل فکر میکنم در کنار همان دانش بومی که باید یقینا وجود داشته باشد، وجود دانش فنی و تخصصی هم خیلی بحث مهمی است ؛ حتی در برخی موارد همین غیر بومی بودن باعث انتقال تجربیات و نوآوری ها از شهری به شهر دیگر می شود.

وی افزود: نهایتا مدیران، چه بومی و چه غیر بومی باید الفبای مسائل شهری و برنامه ریزی شهری را بدانند و در خیلی از اوقات شاهدیم که بسیاری از شهرداران با کوله باری از تجربیات از شهری به شهر دیگر می روند و در مسائل شهری آنجا تحول شگرفی را رقم می زنند و مصادیق این موارد نیز در گذشته های دور وجود داشته است.

شهردار یزد گفت: مگر شیخ بهایی غیر بومی نبود که با ورود به اصفهان تحول عظیمی را به وجود آورد ؛ بنابراین معضلات شهری را با تجربه و خلاقیت میتوان حل کرد نه اتکا به مدیر بومی و به همین خاطر است که در آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار بحثی از بومی و غیر بومی بودن مشاهده نمی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.