×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

قربانی1

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه دولت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت چای موافقت نکرده است گفت: دولت تعهدات چای‌کاران را به‌موقع پرداخت کند.

به گزارش بامردم، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت تولید چای در کشور، گفت: کشاورزان ما با مشقت فراوان این محصول غنی را تولید می‌کنند و این در حالی است که کشاورزان باغات چای را احیا کردند و شکر خدا امسال با توجه به نزول باران میزان تولید را تا ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش دهیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت تعهدات چای‌کاران را به‌موقع پرداخت کند، تصریح کرد: کشاورزان معوقات اول و دوم خود را از دولت در زمینه چای دریافت نکردند؛ بنابراین ما در روایات اسلامی داریم زمانی که عرق پیشانی کشاورز خشک نشده باید مزدش پرداخت شود.

وی، یادآور شد: کشاورزی که دو ماه پیش محصولاتش را تحویل داده؛ متأسفانه هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده است و از همین رو نمی‌تواند این امر خوشایند برای ما تلقی شود و این در حالی است که بحث چای سنواتی نیز یکی از دغدغه‌های صنعت چای است که باید مرتفع شود؛ بنابراین قرار بود چای سنواتی برای کمپوست آماده شود و به خارج کشور صادر شود، اما اخیراً گزارشی مشاهده‌شده که درب انبارهای چای سنواتی بازشده است.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس بااینکه صنعت چای در این دولت در حال احیا شدن است، یادآور شد: ۶۰ و ۱۰۰ میلیارد برای خرید برگ سبز قرار داده شده بود تا حدودی محقق شده است و امسال هم ما انتظار داشتیم نرخ برگ چای ۳۰ درصد افزایش یابد؛ اما دولت در این راستا موافقت نکرده و ۱۲ درصد برگ سبز چای ارتقا پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.