شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازتاب سخنان روحانی در رسانه های انگلیسی زبان
    30 شهریور 1396 - 8:52
    شناسه : 89486
    0

    سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ‘جاهلانه’ خواندن ادبیات رئیس جمهوری آمریکا که ‘نااهل تازه وارد به سیاست جهانی’ است، بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشت. به گزارش «بامردم»، رسانه های انگلیسی زبان به بازتاب سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان […]

    پ
    پ

    2 - بازتاب سخنان روحانی در رسانه های انگلیسی زبان - بازتاب

    سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ‘جاهلانه’ خواندن ادبیات رئیس جمهوری آمریکا که ‘نااهل تازه وارد به سیاست جهانی’ است، بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشت.

    به گزارش «بامردم»، رسانه های انگلیسی زبان به بازتاب سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک پرداختند.
    شبکه خبری سی ان ان در تارنمای خود با اشاره به پاسخ روحانی به سخنان ترامپ در این مجمع، نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت ‘باعث تاسف’ است اگر ‘نااهلان تازه وارد’ به سیاست جهانی، توافق هسته ای بین المللی را از بین ببرند.
    سی ان ان افزود: روحانی ترامپ را به صورت غیرمستقیم مورد خطاب قرار داد و سخنان او را ‘جاهلانه، زشت و کینه توزانه’ خواند که ‘پر از ادعاهای بی اساس’ بود.
    این تارنما به نقل از روحانی افزود: من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران در نقض این توافق اولین نخواهد بود، اما به هرگونه نقض آن از سوی هر کدام از طرف ها قاطعانه و بدون تردید پاسخ خواهد داد.
    نشریه «فایننشال تایمز» نیز در گزارشی با تیتر ‘روحانی به ادبیات جاهلانه ترامپ پاسخ داد’، نوشت: آقای روحانی با لحنی شمرده در مجمع عمومی سازمان ملل به رهبران جهان گفت که ایران توافق هسته ای 2015 را نقض نخواهد کرد.
    روزنامه انگلیسی «گاردین» در تارنمای خود به سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: دراین سخنرانی که یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام شد، روحانی سخنان وی را بدور از شان مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد.
    گاردین افزود: ترامپ که پیشتر مجری یک شوی تلویزیونی عامه پسند بود روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که درباره عقب نشینی از توافق هسته ای تا 15 اکتبر(23 مهرماه) تصمیم گیری خواهد کرد.
    شبکه خبری سی بی اس آمریکا با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری ایران مبنی بر افول اعتبار آمریکا از سوی ترامپ، سخن روحانی را مبنی بر اینکه ‘مایه تاسف است اگر این توافق از سوی نااهلان تازه وارد به جهان سیاست از بین برود’، به وضوح خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توصیف کرد.
    تارنمای این شبکه خبری آمریکا همچنین افزود: روحانی گفت که در این صورت جهان فرصتی بزرگ را از دست خواهد داد، اما چنین اقدامی هرگز ایران را از مسیر پیشرفت و توسعه بازنخواهد داشت.
    در ادامه بازتاب های سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در رسانه های انگلیسی زبان، تارنمای هفته نامه آمریکایی تایم با تیتر ‘روحانی سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را جاهلانه و کینه‌توزانه خواند’، نوشت: رئیس جمهوری ایران به ایالات متحده هشدار داد که در صورت نقض توافق هسته ای، کشورش ‘پاسخی قاطع’ خواهد داد.
    این تارنما افزود: روحانی سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل را ‘جاهلانه، زشت و کینه‌توزانه’ خواند که در شان سازمان ملل نبود.
    شبکه خبری فرانس24 در تارنمای انگلیسی خود نوشت: روحانی رئیس جمهوری ایران در دفاع از توافق هسته ای در سازمان ملل گفت که برجام توافقی است که پشتیبانی بین المللی دارد و نباید از سوی ‘نااهلان تازه وارد به سیاست جهانی’ از بین برود.
    روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز در تحلیلی نوشت: به نظر برخی کارشناسان سخنان خصومت آمیز روز سه شنبه ترامپ در سازمان ملل، در کنار اظهارات حساب شده روحانی در روز چهارشنبه، تصویری خردمندانه از ایران در مقابل یاوه سرایی عصبی یک دشمن ارائه داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.