پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا کحالی استیضاح شد | بیژن خانی پور را به یاد دارید
    01 مهر 1396 - 20:17
    شناسه : 90427
    1

    درپی حادثه انفجار بالن تبلیغاتی شهرداری لاهیجان که به فوت یک تن و جراحت سه نفر از کارگران شهرداری انجامید، شهردار لاهیجان در برزخ استعفا یا برکناری قرار گرفت. به گزارش “لاهیگ”، اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان در نشست شب گذشته خود که با هدف بررسی حادثه انفجار بالن تبلیغاتی و فوت و جرح تعدادی […]

    پ
    پ

    درپی حادثه انفجار بالن تبلیغاتی شهرداری لاهیجان که به فوت یک تن و جراحت سه نفر از کارگران شهرداری انجامید، شهردار لاهیجان در برزخ استعفا یا برکناری قرار گرفت.

    به گزارش “لاهیگ”، اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان در نشست شب گذشته خود که با هدف بررسی حادثه انفجار بالن تبلیغاتی و فوت و جرح تعدادی از کارگران شهرداری لاهیجان در محل این شورا برگزار شد، از توضیحات شهردار لاهیجان قانع نشده و خواستار ارائه گزارش تفصیلی وی شدند.
    اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان در این نشست پس از استماع سخنان شهردار درخصوص حادثه پیش آمده و با توجه به عدم اخذ مجوز و اطلاع از نصب بالن تبلیغاتی بر فراز ساختمان شهرداری لاهیجان، از توضیحات رضا کحالی قانع نشده و به اتفاق آراء خواستار ارائه گزارش کتبی از نحوه صدور مجوز نصب بالن و گزارش حادثه به شورا جهت تصمیم‌گیری بعدی شدند.
    در همین راستا شنیده شده است، اکثریت اعضای شورای شهر به شهردار لاهیجان توصیه کرده‌اند داوطلبانه از مسئولیت خود استعفاء دهد.

    بیژن خانی پور - چرا کحالی استیضاح شد | بیژن خانی پور را به یاد دارید - بیژن
    جهادگر فقید بیژن خانی‌پور

    رضا کحالی که از آذر ۱۳۸۹ تا کنون، نهمین شهردار لاهیجان پس از انقلاب اسلامی است، تجربه همکاری با دوره‌های اول، سوم و چهارم شورای اسلامی شهر لاهیجان را دارد.
    وی که در سومین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان با اخذ ۴ رأی از مجموع ۷ عضو و در دوره چهارم، با اتفاق آراء، اعتماد ۹ عضو شورا را کسب کرده بود، طی دو سال گذشته به‌دلیل برخی اختلافات و مداخلات، دو بار تهدید به استعفا از مقام خود کرد که با پادرمیانی فرماندار و تعدادی از اعضای شورای شهر، منتفی شده بود.
    اما آن‌چه از قرائن و شواهد امر پیداست، رضا کحالی این‌بار باید از بین دو گزینه با حاصل جمع صفر، یکی را انتخاب کند: استعفا یا برکناری؟ مرگ دلخراش یک کارگر جوان در اثر سوء مدیریت، هزینه بزرگی است که شهردار لاهیجان باید با تمام وجود مسئولیت آن را بپذیرد و وظیفه مندانه با آن برخورد کند.
    در صورت تحقق هریک از این گزینه‌ها، شهرداری لاهیجان باید در سوگ همکار زحمتکش خود، به انتظار تصمیم پارلمان شهری برای انتخاب سکان‌دار جدید بنشیند؛ به این امید که تخصص، تجربه و تدبیر، آرامش‌بخش دل‌های نگران باشد.
    در این میان، شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز اگر به‌واقع خود را برآمده از رأی و نظر مردم می‌داند، باید با دوری جستن از هرگونه سیاست‌بازی و استبداد رأی و بسط و گسترش هرچه بیشتر تفکر شورایی و جلب مشارکت مردم و صاحب‌نظران، مصالح عمومی و توسعه همه‌جانبه را فدای شهری بی‌قاعده و مدیریت‌هایی نمایشی ننماید.
    یادمان باشد؛ بیژن خانی‌پور ـ با هزار امید و آرزو ـ هزینه آزمون و خطاهای مدیریتی‌مان را با تقدیم جان باارزش خود پرداخت.

    تاريخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳
    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.