×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

1_دکتر محمدباقر نوبخت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دیشب در نشست بررسی وضعیت مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گیلان که با حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان گیلان برگزار شد، از اختصاص بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مصوبات سفر در سال ۹۵ خبر داد

به گزارش “با مردم”، محمدباقر نوبخت در این جلسه که عصر دوشنبه در دفتر کار وی برگزار شد، هدف مشترک برای برگزاری چنین جلساتی را توسعه‌ی استانها عنوان کرد و افزود : باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود که مربوط به استانهای مختلف از جمله گیلان است برای توسعه‌ی همه جانبه‌ی آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه هر اعتباری که به استان گیلان اختصاص پیدا می‌کند چیزی فراتر از حق آن نیست خاطر نشان کرد : در تخصیص اعتبارات، مسائل مکتوم و پنهانی وجود ندارد و باید حق هر استانی به احسن وجه پرداخت شود و گیلان نیز از حق خود بهره‌مند می‌شود.

سخنگوی دولت به کمبود منابع درآمدی دولت در سال ۹۴ برای پرداخت تمامی تخصیص‌ها به پروژه‌های سفر رییس جمهور به استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت : از مجموع اعتبارات تخصیص یافته در سال ۹۴ مربوط به سفر رییس جمهور به گیلان مبلغ ۵۳۵ میلیارد تومان باقیمانده است.

وی افزود : در سال ۹۵ نیز برای تکمیل پروژه‌های این سفر، اعتباری به مبلغ ۵۹۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد : مجموع اعتبارات باقیمانده از سال ۹۴ و نیز سال ۹۵ برای طرحهای مصوب عمرانی سفر رییس جمهور به گیلان، هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان است که در سال جاری به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص و پرداخت می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به توجه ویژه دولت در سال ۹۵ به موضوع واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اشاره و تصریح کرد : این طرح‌های تولیدی در همه‌ی استان‌ها شناسایی و تعریف شده و رقمی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی برای راه اندازی واحدها اختصاص پیدا کرده است.

وی به اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای واحدهای کوچک و متوسط در گیلان اشاره کرد و گفت : قطعاً تا پایان سال تحولات ویژه‌ای در استان گیلان در بخش های مختلف تولیدی رقم میخورد.

استاندار گیلان نیز در این نشست با ارائه‌ی گزارشی از اجرای مصوبات سفر دکتر روحانی به گیلان گفت : تخصیص بهنگام اعتبارات سفر به بهره‌برداری در موعد مقرر این طرح‌ها کمک می کند.

نجفی با بیان اینکه پیگیری اجرای این مصوبات بصورت روزانه به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت‌های مدیران استان محسوب می‌شود افزود : در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان تقریباً مهم‌ترین پروژه‌ها و مطالبات مردم استان جزء مصوبات قرار گرفت و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بخشی از مهمترین مشکلات و خواسته‌های مردم در بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ محقق می‌شود.

وی ساخت راه آهن رشت- قزوین را یکی از این پروژه ها به گیلان عنوان کرد و افزود : تسریع در اجرای عملیات این پروژه استراتژیک بسیار مهم است تا راه آهن در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی کل اعتبارات تملک دارایی ملی و استانی گیلان را هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : این رقم نسبت به سال گذشته از رشد ۲۵ درصدی برخوردار است.

دکتر نجفی از رشد ۱۳ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : در سال جاری میزان ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای برای استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اعتبارات مربوط به راه های استان با مجموع ۵۳۷ میلیارد تومان اعتبار بیشترین سهم از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای را به خود اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به ظرفیت بالای پروژه های چنداستانی و کلان ملی برای تمامی استان ها جدای از ارقام تعیین شده اشاره کرد و گفت: انتظار می رود با همکاری مدیران کشوری و پیگیری نمایندگان مردم گیلان در مجلس و مدیران استانی، صدها میلیارد تومان به اعتبارات مذکور افزوده شود.

وی با اشاره به افزایش خرید ۴۲ درصدی برگ سبز چای در سال جاری خاطرنشان کرد: مطالبی در خصوص بهاء برگ سبز چای از سوی چایکاران استان مطرح می شود که امیدواریم با دستوری که دکتر نوبخت درخصوص تسریع در پرداخت سهم دولت در خرید برگ سبزچای صادر می شود این مشکلات نیز هرچه سریع تر مرتفع گردد.

نماینده‌ی لنگرود و رئیس مجمع نمایندگان نیز در این نشست به همدلی و عزم موجود بین استاندار گیلان، نمایندگان مجلس و دیگر نهادها برای حل مشکلات استان اشاره کرد و گفت : دکتر نجفی با درایت و تدبیر خود در حال تلاش هستند و اهداف دولت را به خوبی هدایت می کنند.

مهرداد لاهوتی همچنین خواستار پرداخت مطالبات چایکاران و پره‌های صیادی شد و گفت : نمایندگان برای اختصاص اعتبارات مصوبات سفر پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود:سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص اختصاص اوراق مشارکت و اعتبارات فاینانس برای بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ استان کمک کند.

انتهای خبر/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.