چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41432 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استفاده از ظرفیت های درونی و افزایش تولید بصورت جدی دنبال می شود
    03 مهر 1396 - 20:30
    شناسه : 91236
    1

    فرماندار لاهیجان گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی دولت باید چابک شود و واژه با ارزش کار نهادینه شود و به این باور برسیم که کار فقط پشت میز نشینی نیست. به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، فرماندارشهرستان لاهیجان در جلسه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: در اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی از درون و […]

    پ
    پ

    محمد احمدی 4 - استفاده از ظرفیت های درونی و افزایش تولید بصورت جدی دنبال می شود - اقتصاد

    فرماندار لاهیجان گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی دولت باید چابک شود و واژه با ارزش کار نهادینه شود و به این باور برسیم که کار فقط پشت میز نشینی نیست.

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، فرماندارشهرستان لاهیجان در جلسه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: در اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی از درون و جهت گیری به سمت افزایش تولید داخلی هدفی است که باید با جدیت دنبال شود.

    سید محمد احمدی افزود: پیامد توجه به تولید داخلی ایجاد اشتغال برای نسل جوان و تلاش در جهت مقاوم سازی اقتصاد داخلی است تا با توجه به ظرفیت های درونی بتوان اقتصاد و درآمدهای پایدار برای کشور ایجاد شود.

    وی با اشاره به اینکه همه کشورها سعی در تقویت موضوعات مختلفی نظیر مسایل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی دارند خاطرنشان کرد: دولت نمی تواند برای همیشه با فروش منابع زیر زمینی نظیر نفت و گازی که در اختیار دارد نیازهای کشور را تامین کند و برای رشد و توسعه کشور برنامه ریزی نماید بلکه باید به بهبود اقتصاد و افزایش تولیدات داخلی توجه شود.

    وی اظهارداشت: با منابع زیر زمینی نمی توان به رشد اقتصادی هشت درصد که در برنامه ششم اقتصادی پیش بینی شده است، دست یافت بلکه برای این رشد و ایجاد سالیانه 700هزار شغل برای نسل جوان جویای کار باید تولیدات داخلی افزایش یابند و فاصله بین اشتغال و جوانان جویای کار کاهش یابد.

    وی تصریح کرد: زمان زیادی تا پایان سند توسعه چشم انداز ۲۰ ساله نمانده است و باید با کار، تلاش و تفکر جهادی اقدام به رفع مشکلات اقتصادی و تحقق برنامه ششم کرد.

    فرماندار لاهیجان گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی دولت باید چابک شود و واژه با ارزش کار نهادینه شود و به این باور برسیم که کار فقط پشت میز نشینی نیست.

    وی با اشاره به نیاز کشور به سرمایه گذار داخلی و خارجی در حال حاضر افزود: دیپلماسی معنا دار و هدفمند و ارتباط سازنده با جهان در چارچوب مقررات کشور می تواند عامل مهمی برای تامین امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور باشد.

    وی ادامه داد: یکی از راه‌های تامین منابع مالی برای سرمایه گذاری استفاده بهینه از ظرفیت بانک ‌هاست.

    وی افزود: سرمایه های خوبی طی چند سال اخیر در گیلان جذب شده است و شهرستان لاهیجان نیز باید تلاش کند در این رابطه سهم خود را بگیرد و مدیران اقتصادی شهرستان و مسوولان مرتبط با کار تحرک و فعالیت بیشتری داشته باشند.

    احمدی یادآورشد: تولید را نباید صرفا در صنعت دنبال کرد بلکه باید به بخش کشاورزی، خدمات و دیگر بخش ها توجه شود و از ظرفیت های خوبی که در شهرستان لاهیجان وجود دارد بتوان به خوبی استفاده کرد.

    فرماندار لاهیجان اظهارداشت: هم اکنون با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید نشانه های بسیار مثبتی در اقتصادی که در حال سقوط بود دیده می شود و این اقتصاد روند قابل دفاعی پیدا کرده است

    وی ایجاد اشتغال در اقتصاد مقاومتی را مهمترین اصل دانست و یادآورشد:باید برای این هدف بین مراکز علمی، دانشگاهی و صنعت و دیگر بخش ها هماهنگی و همکاری ایجاد شود تا بتوان توفیق یافت.

    وی برخی از مشکلات اقتصادی را ساختاری دانست و اظهارداشت: باید از سرمایه گذاری در شهرستان حمایت شود و مشکلات این بخش با همکاری همه ادارات و دستگاهها بر طرف شود.

    جلسه اقتصادی مقاومتی ، تولید و اشتغال شهرستان لاهیجان عصر روز دوشنبه با حضور مسوولان بانک ها، موسسات اقتصادی و مدیران شهرستان لاهیجان در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

    در این جلسه موانع موجود بر سر راه تولید و اشتغال و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد برخی از مشکلات بانکی که در سطح استانی قابل رفع هستند توسط مدیریت ارشد شهرستان پیگیری و بر طرف شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.