×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

photo 2016 12 18 17 14 35 - کانون، سلول‌های فکری کودکان و نوجوانان را شکل داده است - کانون

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: کانون سلول‌های فکری کودکان و نوجوانان را شکل‌داده و الگوی مناسبی که جامعه باید داشته باشد را برای مخاطبان ترسیم‌می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، کیوان محمدی این مطلب را در دیدار با مدیرکل کانون استان گیلان اظهارکرد و با اشاره به دغدغه‌های والدین امروز گفت: جامعه‌ و فرهنگ پذیری از نیاز‌های کودکان و نوجوان است که با حضور مخاطبان در مراکز فرهنگی هنری کانون، این امر محقق می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان هم‌چنین نقش تربیت در کودکی و نوجوانی و نقش‌پذیری این گروه‌‌های سنی را مورد توجه قرار‌داد و با یادآورشدن خاطره‌ی شیرین عضویت خود در کانون گفت: کانون همواره به عنوان محلی برای حضور شخصیت‌های برجسته در زمینه‌ی فرهنگ، هنر و دانش مطرح بوده و این امر تاثیر‌به‌سزایی درالگوسازی مناسب داشته‌است.
کیوان محمدی درعین حال تقویت ساختار سازمانی، افزون‌شدن امکانات و تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مراکز کانون را مهم‌ارزیابی‌کرد و با تاکید برضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی با این مجموعه‌ی فرهنگی افزود: برای سرعت‌بخشیدن به تخصیص بودجه به کانون تلاش خواهیم‌کرد و در همین زمینه افزون بر پیگیری مصوبات کمیته برنامه‌ریزی استان، به مسوولان استانی توصیه‌های لازم را خواهیم‌داشت.
این مسوول استانی در همین زمینه از تلاش برای اختصاص بودجه لازم برای بهره برداری از مراکز فرهنگی هنری خمام و چابکسر خبرداد و ضمن استقبال از راه‌اندازی مراکز تخصصی کانون در زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی، برضرورت راه‌اندازی موزه تخصصصی کودک و نوجوان و هم‌چنین راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های شهری و روستایی جدید در استان تاکید‌کرد.

اسفندیار ضیایی - کانون، سلول‌های فکری کودکان و نوجوانان را شکل داده است - کانون
مدیرکل کانون گیلان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همراهی سازمان مدیریت برنامه و بودجه با برنامه‌های کانون، به پیشینه و جایگاه این مجموعه‌ی فرهنگی درجامعه پرداخت و با یادآورشدن رسالت‌های این نهاد تخصصی حوزه‌ی کودک ونوجوان اظهار‌کرد: کانون همواره به عنوان یک مجموعه هدف‌مند و برنامه‌محور، درجهت کشف و پرورش استعداد‌های مخاطبان حرکت کرده و در این مسیر، تعامل کانون استان و سازمان برنامه و بودجه می تواند به ارتقای قابلیت‌های مخاطبان و تحقق چشم انداز برنامه‌های ۱۰ ساله کانون کمک کند.
اسفندیار ضیایی در ادامه این دیدار به ارایه‌ی گزارشی از برنامه‌ها و گستره‌ی فعالیت‌های کانون پرداخت و ضمن تبیین خواسته‌های این مجموعه تصریح‌کرد: مربیان، پشتوانه ارزش‌مند کانون هستند و در این مسیر بهره‌گیری از فعالیت‌های خلاقانه و آموزش‌های غیرمستقیم در معرفی این مجموعه به عنوان الگویی مناسب، نقش موثری ایفا‌کرده است.
تاکید بر ضرورت همراهی مسوولان با دستگاه‌های فرهنگی از دیگرمحور‌های سخنان اسفندیار ضیائی محسوب‌می شد و وی ضمن اشاره به اهداف عالیه کانون در جهت تحقق عدالت فرهنگی گفت: فعالیت مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی و هم‌چنین کتاب‌خانه‌های شهری و روستایی کانون، گامی در همین مسیر است.
وی اضافه‌کرد: مراکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون نیز امکانی مناسب برای مخاطبان و فرصتی برای معرفی بیشتر و بهتر فعالیت‌های کتاب محور آن را فراهم‌کرده است و از این رو در سایه حمایت‌های مسوولان، حرکت در این مسیر را ادامه خواهیم داد.
بنابراین گزارش، استقبال از تداوم همکاری‌های متقابل و تاکید بر ضرورت هدف‌مند‌سازی برنامه‌های پیش رو بخش‌پایانی این دیدار بود که در دفتر ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان صورت‌گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.