چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نشر اکاذیب و هتک حیثیت از مهم‌ترین جرایم سایبری در گیلان
    16 تیر 1395 - 22:18
    شناسه : 9245
    0

    سردار میر حیدری فرمانده انتظامی گیلان در جلسه ستاد فرماندهی انتظامی گیلان گفت:هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت اینترنتی و برداشت اینترنتی مهم‌ترین جرایم سایبری در گیلان است. به گزارش “بامردم”، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی انتظامی گیلان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر روزی است […]

    پ
    پ

    سردار محمدرضا میرحیدری

    سردار میر حیدری فرمانده انتظامی گیلان در جلسه ستاد فرماندهی انتظامی گیلان گفت:هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت اینترنتی و برداشت اینترنتی مهم‌ترین جرایم سایبری در گیلان است.

    به گزارش “بامردم”، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی انتظامی گیلان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می‏‌گردد.

    وی عید فطر را پاداش صیانت و روزه‌داری دانست و افزود: عید فطر پایان یکماه و آغاز یک راه است.

    فرمانده انتظامی گیلان عید فطر را پایان ماه اشک‌‏ها و لبخندها و آغاز راهی برای بازگشت، شکفتن و بازیافتن انسان به خود عنوان کرد و گفت: عید فطر عید زیبایی‏‌های معنوی، بشارت‏‌های الهی و روز خوب مهربانی‏‌های خداوند است.

    وی در ادامه به عملکرد پلیس فتا در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ورودی پرونده‌ها به پلیس فتا ۲۸ درصد رشد داشته است.

    میرحیدری هتک حیثیت و نشر اکاذیب را با ۴۵ درصد بیشترین جرایم در فضای مجازی استان عنوان کرد و افزود: مزاحمت اینترنتی با ۱۸ درصد و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی با ۱۶ درصد از جمله مهم‌ترین جرایم سایبری در گیلان است.

    وی ادامه داد: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۲ و ۳۳ درصد کاهش داشته است.

    فرمانده انتظامی گیلان ۴۲ درصد مجرمان فضای سایبری شناسایی‌ شده را افراد تحصیلکرده و دانشگاهی خواند و خاطرنشان کرد: انگیزه ارتکاب به جرم متهمان در ۴۷ درصد ضداخلاقی، ۲۳ درصد کسب منافع مالی، ۲۰ درصد متفرقه شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی‌ها و ۱۰ درصد انتقام‌جویی بوده است.

    وی ۷۰ درصد مجرمان را مرد و ۳۰ درصد را زن عنوان کرد و افزود: میانگین سنی این متهمان ۱۷ سال، ۱۸ تا ۲۵ سال، ۲۶ تا ۳۵ سال، ۳۶ تا ۴۵ سال و ۴۵ سال به بالا بوده است.

    میرحیدری با بیان اینکه در مدت مذکور کشف پرونده‌های حوزه فتا در گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: مجرمان فضای سایبری همواره به دنبال فرصتی هستند تا با سوء‌استفاده از غفلت کاربران فضای مجازی و به دست آوردن اطلاعات مهم و حساس آنها مقاصد شوم و پلید خود را محقق کنند.

    وی خواستار هوشیاری مردم و ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: مردم با جدی گرفتن نکات ایمنی از بروز و ظهور جرایم سایبری پیشگیری کنند.

    فرمانده انتظامی گیلان گفت: مردم گیلان در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند./فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.