شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • حرم سید جلال الدین اشرف آستانه میعادگاه سوگواران سالار شهیدان
    08 مهر 1396 - 19:56
    شناسه : 92753
    0

    همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی ،آیینهای سوگواری ایام شهادت علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) با حضور دستجات عزادارای از نقاط مختلف استان در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برادر مکرم حضرت امام رضا (ع) برگزار شد. به گزارش «بامردم»، در این آیینها ،سوگواران حسینی در حالی که اشک ماتم […]

    پ
    پ

    اشرفیه - حرم سید جلال الدین اشرف آستانه میعادگاه سوگواران سالار شهیدان - آستانه

    همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی ،آیینهای سوگواری ایام شهادت علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) با حضور دستجات عزادارای از نقاط مختلف استان در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برادر مکرم حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

    به گزارش «بامردم»، در این آیینها ،سوگواران حسینی در حالی که اشک ماتم می ریزند با حضور در دستجات مختلف سینه زنی و زنجیر زنی در غم شهادت سقای دشت کربلا به عزاداری می پردازند.
    امروز مردم مومن و عزادار آستانه ای نیز در حالی که جامه سیاه عزا بر تن دارند، با توزیع انواع غذاهای نذری از عزاداران حسینی و زائران حرم مطهر اقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) پذیرایی می کنند.
    همچنین مردم این شهر مذهبی به یاد جوانمردیهای حضرت عباس (ع) ، تشنگی اهل بیت (ع) و شهداء تشنه لب دشت کربلا ، از سوگواران با شربت پذیرایی کردند.
    به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیینهای سوگواری و عزاداری تاسوعای حسینی همچنان با حضور پرشور مردم عزادار منطقه و استان در شهر آستانه اشرفیه ادامه دارد.
    حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای خیل عزادارانی است که برای شرکت در آیینهای سوگواری به این شهر مذهبی وارد می شوند.
    آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

    ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.