×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 فرماندار رشت با مردم : فرماندار رشت گفت: ۱۵۸ مکان اقامتی در این شهرستان، آماده پذیرایی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

سید عیسی مهدوی افزود: این مکان‌های اقامتی شامل مهمانپذیر‌ها، مجتمع‌های پذیرایی و هتل آپارتمان‌ها هستند ضمن اینکه ۱۳۴ مدرسه نیز با یک هزار و ۲۰۰ کلاس، برای اقامت فرهنگیان گردشگر در این شهرستان آماده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین کمپینگ‌هایی در این شهرستان پیش بینی شده که در شهر رشت، چهار نقطه توسط شهرداری در نظر گرفته شده است.

مهدوی تصریح کرد: پیرو دستورالعمل ستاد تسهیلات نوروزی کشور و بمنظور تسریع در انجام امور، ۱۰ کارگروه در ستاد تسهیلات نوروزی رشت تشکیل شده است.

وی کارگروه‌های بهداشت و درمان، محیط زیست، بازرسی، حمل و نقل و ترافیک را از جمله این کارگروه‌های ذکر و اضافه کرد: اختیارات لازم به این کارگروه‌ها برای تصمیم گیری و خدمات بیشتر و بهتر به مردم و مسافران داده شده که برای هماهنگی بهتر بین دستگاه‌ها، تا قبل از شروع سفر‌ها برنامه‌های دستگاه‌ها در نوروز جمع بندی می‌شود.

مهدوی پاکسازی معابر مرکز استان و بخش‌ها توسط شهرداری‌ها، ترمیم سطوح ناهموار و روکش آسفالت و پاکسازی راه‌ها و زیباسازی شهرهای این شهرستان و روستا‌ها را از جمله اقداماتی عنوان کرد که انجام آن‌ها از مدتی قبل در شهرستان رشت شروع شده است.

وی گفت: تاکنون گروه‌های بازرسی نظارت ویژه نوروز فعال شده‌اند تا کنترل بیشتری بر قیمت‌ها، ارائه خدمات و نظارت‌های بهداشتی داشته باشند.

فرماندار رشت ادامه داد: همچنین پایگاه‌های اورژانس موظف شده‌اند تا برای استقرار در مسیر‌ها آمادگی لازم را با تجهیزات داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی ترافیک رشت اظهار کرد: نقاط کور ترافیک شهرستان با تدابیر لازم مدیریت می‌شوند تا مردم و مسافران بتوانند برای دیدن جاذبه‌های گردشگری، با آرامش بیشتری تردد کنند.

به گفته مهدوی، همچنین به تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان اعلام شده که با برقراری کشیک در ایام تعطیلات نوروزی، خدمت رسانی به میهمانان نوروزی را انجام دهند.

وی پاکسازی سواحل را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز امسال در رشت ذکر و اظهار کرد: ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان، پاکسازی و برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده شده است.

در نوروز سال گذشته دو و نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رشت بازدید کردند.

موزه میراث روستایی، سد سقالکسار، موزه گنجینه رشت، خانه میرزاکوچک خان جنگلی، استخر عینک، آرامگاه میرزاکوچک خان جنگلی، پارک سراوان، جاذبه‌های معنوی و مذهبی همچون خواهر امام و امام‌زاده هاشم، پارک ۴۸۰ هکتاری مفاخر رشت و بازار رشت از جمله جاذبه‌ های گردشگری این شهرستان هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.