جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 330 نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان وجود دارد
    19 تیر 1395 - 11:53
    شناسه : 9342
    0

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان از وجود 330 نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی این استان خبر داد. به گزارش “بامردم”، یونس رنجکش در جریان بازدید از نوار ساحلی آستارا گفت: 25 نفر از نوار ساحلی آستارا تا چابکسر در قالب چهار تیم بازرسی با […]

    پ
    پ

    دریا

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان از وجود 330 نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی این استان خبر داد.

    به گزارش “بامردم”، یونس رنجکش در جریان بازدید از نوار ساحلی آستارا گفت: 25 نفر از نوار ساحلی آستارا تا چابکسر در قالب چهار تیم بازرسی با استقرار در طرح های سالمسازی و مناطق خطر آفرین نسبت به نوع خدمات دهی به گردشگران نظارت می کنند.
    وی با اشاره به اینکه امسال گردشگران می توانند از ظرفیت 40 طرح سالمسازی در طول نوار ساحلی بهره مند شوند ، افزود: 80 شناگاه در این طرح ها برای مردان و زنان وجود دارد و نیروهای امداد و نجات و ناجیان غریق نیز در این مکان ها از آمادگی کافی برای ارائه خدمات به مسافران برخوردار هستند.
    وی با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت های مربوط به طرح های سالمسازی در دستور کار قرار دارد ، بیان کرد: امسال در 65 نقطه ساحلی نیز دهیاران روستاها موظف به ارائه خدمات به گردشگران هستند.
    وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در نوار ساحلی حضور گردشگران در نقاط خطرآفرین است ، اظهار داشت: به سبب نبود امکانات و نیز عدم آشنایی مردم با فنون شنا مشکلاتی در آن نقاط پیش می آید که از مسافران انتظار داریم از شنا در نقاط خطرآفرین بپرهیزند.
    وی با اشاره به اینکه حضور ناجیان غریق در آن نقاط صرفا در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده است ، گفت: هم زمان با آغاز فصل تابستان خوشبختانه تا کنون به سبب اعمال نظارت های دقیق هیچگونه غریق در نوار ساحلی استان گیلان نداشته ایم.
    رنجکش ادامه داد: در این میان فقط سه نفر از هموطنان مان در خرداد ماه به علت توفانی بودن دریا در منطقه انزلی جان خود را از دست دادند.
    وی تاکید کرد: از مسافران انتظار داریم از شنا کردن در نقاط خطر آفرین به صورت جدی پرهیز کنند.
    گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، حدود 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد.
    امسال 40 طرح سالم سازی با 80 شناگاه نیز در 9 شهرستان ساحلی گیلان فعال است.

     ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.