×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر

همزمان با مراسم بدرقه عباس کیارستمی در تهران فیلم سازان سراسر کشور با حضور در دفا‌تر انجمن سینمای جوانان ایران یادش را گرامی می‌دارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر “بامردم”، به پاس و قدردانی از نقش و تاثیر بی‌پایان سینماگر یگانه و جهانیمان، همزمان با برگزاری مراسم بدرقه وی در تهران، سینماگران سراسر کشور با حضور در دفا‌تر انجمن سینمای جوانان ایران آیین بدرقه او را به گستره تمامی ایران وسعت می‌بخشند.

بر همین اساس روز یکشنبه ۲۰تیرماه همزمان با برگزاری مراسم بدرقه عباس کیارستمی دفا‌تر انجمن سینمای جوانان ایران ضمن بزرگداشت این هنرمند اسطوره‌ای سرزمین کهن، با قرائت فاتحه، روشن کردن شمع و نثار گل به مقام ایشان در فضای باز به تماشای فیلمی از این کارگردان بزرگ سینمای ایران خواهند نشست.

این مراسم در لاهیجان ساعت  ۱۸:۳۰ دقیفه، در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آغاز می‌شود.

ساسان عادلی سرپرست انجمن سینما جوان لاهیجان در همین رابطه از علاقه مندان به کیارستمی خواست تا با حضور گرمشان در مراسم یادبود این کارگردان فقید سینمای ایران، در گالری استاد حسین محجوبی  لاهیجان و با روشن کردن شمع و  نثار صلوات به روح نازنین این هنرمند فرهیخته به تماشای فیلم مستند ده روی ده از این کارگردان نامی کشور بنشینند و  یاد و خاطره این عزیز از دست رفته را زنده نگه دارند.

photo_2016-07-09_23-19-10


این مراسم در رشت هم با شمع‌های روشن در دست علاقه مندان به کیارستمی، در مجتمع خاتم‌الانبیاء (ص) آغاز می‌شود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره این مراسم، قرار است موسیقی «رکوئیم» این مراسم از سوی «دامون یعقوبی» اجرا شود؛ رکوئیم موسیقی آیینی است که برای آرامش رفتگان اجرا می‌شود.
در این گرهمایی فرهنگی «شاهرخ فروتنیان» اشعار «هایکو»ی عباس کیارستمی را برای حاضران دکلمه‌ می‌کند و همچنین «فرهاد مهران‌فر» کارگردان گیلانی درباره عباس کیارستمی به سخنرانی می‌پردازد.

پایان بخش برنامه‌های انجمن سینمای جوانان گیلان دفتر رشت نمایش مستند «از کوچه تا کن» است.
بخشی از مستند «از کوچه تا کن» که به زندگی و سینمای عباس کیارستمی می‌پردازد گفت‌وگو با خود کیارستمی است.
در این مستند همه فیلم‌های کیارستمی از «نان و کوچه» گرفته تا آثار اخیرش، با نمایش صحنه‌هایی از هر یک و پشت صحنه‌های برخی از آثار بحث انگیز او بررسی شده است. صاحب نظران و هنرمندانی چون مسعود کیمیایی، علیرضا زرین دست، مرتضی کاخی، حسین سناپور، امید روحانی، اکبر عالمی، جواد طوسی، سعید عقیقی، محمدعلی سجادی، تهمینه میلانی، محمد یعقوبی و نگار اسکندرفر درباره شخصیت کیارستمی و سینمایش حرفهایی شنیدنی در این مستند زده‌اند.

سینماتوگرافی و پیوند این مستند را علی رضوانی برعهده داشته و برنامه ریزی کار بر عهده الهه قاسم‌زاده و صدابرداری آن بر عهده ایرج نوروزی بود. سعید اردهالی هم تهیه‌کننده مستند «از کوچه تا کن» است. / گیل نگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.