×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان 7 - رویکرد دانشگاه باید کارآفرین محور باشد | استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی لاهیجان - ،رماندار لاهیجان
فرماندار لاهیجان بیان کرد: نظر به رویکرد دولت دوازدهم مبنی بر استفاده جوانان و بانوان در دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را به جهت احقاق این سیاست در شهرستان بکار خواهیم گرفت.

به گزارش «بامردم»، ؛ سید محمد احمدی در مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: قطعا هربار که این واقعه برای ما مرور می شود محرم را بهتر درک می کنیم، علی رغم ارادت هایی که به این شهید برجسته اسلام ابراز می‌داریم می‌بایستی تدبر و تفکری هم در رابطه با این حرکت عظیم داشته باشیم.

وی افزود: در بسیاری از کتاب ها و منابع مختلفی که در خصوص واقعه کربلا به دست من و شما رسیده است، انگیزه های مختلفی را برای این قیام ترسیم کرده اند، چون تمام تلاش سپاه یزید این بود که کوچکترین اخباری از کربلا به بیرون درز نکند، خیلی تلاش کردند که یک جنگ نیم روز را بنا بگذارند و در همانجا هم همه چیز ختم شود و هیچ آثاری از کربلا خارج نشود.

احمدی با بیان اینکه «بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز هرسال واقعه کربلا زنده و پویاتر می شود، گفت: یکی از دلایل مهم و برجسته قیام اباعبدلله انگیزه فرهنگی بود، ما در طول تاریخ اسلام و در زمانی ک پیامبر عظیم شان ما می‌خواستند اسلام و رسالت خودشان را برای مردم بیان بکنند یک جهالت و نادانی را در صدر اسلام داشتیم که به آن جهالت اولیه گفته می شد و در کتب مختلف دقیقا از این کلمه به کار رفته شده است، مردم در جهالت اولیه بت می پرستیدند و از بت ها انتظار معجزه داشتند.

وی عنوان کرد: در سال ۶۰ هجری مجددا در زمان یزید،جهالت دیگری تکرار شد که به نام جهالت ثانویه از آن نام می برند، فساد، بی بند و باری از شاخصه های این جهالت بود و اسلام در آن زمان کم کم داشت از بین می رفت.

فرماندار لاهیجان افزود: انگیزه امام حسین در آن زمان جهل زدایی بود، یعنی اینکه حضرت امام (ره) در فرمایشات خودشان به ما آموختند که محرم اسلام را زنده کرد، قیام عاشورا اسلام را زنده کرد.

وی با بیان اینکه «بسیار خوشحالم از اینکه در جمع پرشور، فعال و پرانرژی از جوانانی قرار دارم که قرار است آینده سازان کشور عزیزمان باشند»، اظهار داشت: لاهیجان با بیش از ۱۶۷هزار نفر جمعیت و ۴۰۷کیلومتر مربع مساحت و تراکم جمعیتی ۱۴۲ نفر یکی از شهرهای مهم گیلان و کشور محسوب می شود، این شهرستان دارای چند ویژگی مهم از جمله از شهرستان های فرهنگی و علمی است در لاهیجان بیش از ۱۵ هزار دانشجو تحصیل می کنند و این فرصت ارزشمندی برای شهرستان است.

فرماندار لاهیجان گفت: ویژگی های گردشگرپذیری شهرستان لاهیجان که به عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام لقب قرار گرفته است می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد، این مطالب را برای آن دسته از عزیزانی که از سایر شهرستان ها و استان ها لاهیجان را برای تحصیل انتخاب کرده اند بیان می کنم تا با این شهرستان بیشتر آشنا شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان عنوان کرد: از جمعیت شهرستان ۴۹/۷۵ را زنان و ۵۰/۲۵ درصد را مردان تشکیل داده اند که تقریبا برابر می باشد و این یک مسئولیت مضاعفی را برای ما ایجاد می کند.

احمدی با اشاره به وعده های مهم انتخاباتی رییس جمهوری مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی، رویکرد مدیریتی در گیلان و شهرستان لاهیجان در این زمینه را هدف گرایانه دانست و افزود: در لاهیجان ما با تمام توان خود فرار است بیش از گذشته از این ظرفیت ها در پست های مدیریتی استفاده کنیم تا انگیزه ای برای تلاش و فعالیت های دختران و بانوان جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان استان جوان محسوب نمی شود، گفت: سن ۵۱درصد جمعیت لاهیجان بین ۳۰تا ۶۴سال است که این شهرستان از نظر جمعیتی جوان محسوب نمی شود و این می تواند نگران کننده باشد.

فرماندار لاهیجان اضافه کرد: می بایست به جوانان بیشتر اهمیت داده و تحرک و فعالیت بیشتری در بخش جوانان و امور مرتبط با آن ها داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با بیان اینکه امروزه رویکرد دانشگاه باید کارآفرین محور باشد، عنوان کرد: ایجاد اشتغال و اقتصاد دانش بنیان باید از دانشگاه ها شروع شود و مراکز آموزش عالی به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان بر همین اساس تاسیس شده اند افزود: دانشگاهها باید بتوانند با سایر بخش های اقتصادی و تولید ثروت نظیر صنعت و کشاورزی پیوند ایجاد کنند تا زمینه های اشتغال را برای فارغ التحصیلان فراهم نمایند.

احمدی گفت: در اقتصاد دانش بنیان منابع تولید ثروت به روش علمی به دست می آید، امروزه دیگر شیوه های سنتی در اقتصاد و اشتغالزایی کاربرد آنچنانی ندارد و هزینه آور است و برای اقتصاد مقروم به صرفه نیست،

فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: امروز دانایی محوری مهمترین ابزار در دست دولت ها است و دولت ها رویکرد خود را بر آن اساس قرار داده اند تا بتوانند به ابزارهای فیزیکی برای تولید ثروت دست یابند.

احمدی با اشاره به ورود دانشجویان جدید تصریح ادامه داد: دانشجویانی که امروز وارد دانشگاه می شوند در آینده نزدیک باید وارد بازار کار شوند و همه نباید انتظار داشته باشند که با جذب نظام اداری کشور برای خود اشتغال ایجاد کنند زیرا این یک آفت محسوب می شود و باید خود دانشگاه ها با همکاری دانشجویان بتوانند کار و اشتغالی که بر مبنای بنیان علمی باشد را ایجاد کنند.

وی از دانشجویان خواست که توصیه های مدیران و مسوولان دانشگاه ها را جدی بگیرند و برای بهبود روش های مدیریتی تلاش کنند.

مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان 1 - رویکرد دانشگاه باید کارآفرین محور باشد | استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی لاهیجان - ،رماندار لاهیجان مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان 8 - رویکرد دانشگاه باید کارآفرین محور باشد | استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی لاهیجان - ،رماندار لاهیجان مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان 6 - رویکرد دانشگاه باید کارآفرین محور باشد | استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی لاهیجان - ،رماندار لاهیجان مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان 5 - رویکرد دانشگاه باید کارآفرین محور باشد | استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی لاهیجان - ،رماندار لاهیجان مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان 2 - رویکرد دانشگاه باید کارآفرین محور باشد | استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی لاهیجان - ،رماندار لاهیجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.