پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دلسوز استانمان باشیم!
    15 مهر 1396 - 19:42
    شناسه : 95038
    0

    سید محمد علوی : گیلانیان با رای حداکثری و قاطع به کاروان تدبیر و امید، که بی شک هوشیارانه و از روی شعور و بصیرت سیاسی شان با آن عقبه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و تاریخی بوده ، راه را برای خدمت دولتمردان در این استان بسیار آسان و هموار کردند بگذریم که بسیاری […]

    پ
    پ
    سید عادل علوی بخشدار رودبنه - دلسوز استانمان باشیم! -
    سید محمد علوی : گیلانیان با رای حداکثری و قاطع به کاروان تدبیر و امید، که بی شک هوشیارانه و از روی شعور و بصیرت سیاسی شان با آن عقبه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و تاریخی بوده ، راه را برای خدمت دولتمردان در این استان بسیار آسان و هموار کردند بگذریم که بسیاری از بسته فکرها همواره موج سوار پیروزی اند و بعد از هر انتخاباتی جدا از مردم همواره بدنبال پدرخواندگی در استانند باز سعی داشتند و دارند این پیروزی را به نام خود ثبت و مصادره کنند. دیده ایم که بسیاری از مدیران برای تثبیت خود بستگان این عزیزان را به اسم مشاور و … بکار بردند.
    ولی هر انسان معتدل و منطقی خوب می دانند انتخاب مردم ناشی از شناخت وضع موجود زمانی بوده و این اعتمادشان همیشگی نیست و این حمایت بستگی به عملکرد مسئولین داشته و اگر خوب و با برنامه عمل نشود این هواداری ادامه دارد و اگر منفعلانه و منفعت طلبانه و باندی عمل شود از حمایت بعدی در سنوات آتی خبری نخواهد بود. با انتخاب و انتصاب استاندار جدید برای استان عزیزمان، در حرکتی قدیمی و سریع باز شاهد ادامه نمایش همچون چهار سال پیش بعضی از مدیران موج سوار هستیم که شاید به چشم استاندار بیایند.
    چرا باید شعاری باشیم و برای چیزی که به آن باور نداریم فقط برای خوش خدمتی یک مقام عالی شو بازی کنیم. بسیاری از مدیرانی که در چهار سال اول دولت تدبیر امید با گرایش ریشه بادی و غیر اعتدالی که توان کاری هم نداشتند به روش مختلف که خود جای بحث و حرف دارد تثبیت و ماندگار کرده بودند، بدون کوچکترین خروجی جز ترویج فامیل بازی و انتصابات پر حرف حدیث از خواهر زاده ها گرفته تا سایر نزدیکان سببی و نسبی این و آن به اسم اصلاح طلبی و اعتدال گرایی و حامی دولت و …. اقدام نمودند که اگر وجدان داشته باشند هیچ یک از این معیارها و ملاکها در انتصاب ملاک نبوده و فقط و فقط این حرکات در راستای حفظ میز و صندلی مدیریت بوده است. همین آقایان که در برزخ چند هفته ای انتخاب استاندار گیلان به تمامی گزینه های بومی نزدیکتر از پیش شده بودند و در کنارشان سلفی ها می گرفتند و مطالب حمایتی و مجیز گو بودند بدون آنکه دغدغه توسعه استان را داشته باشند تنها ماندگاریشان هدف بوده و آینده مدیریتشان را در میان گزینه های مطرح آن مقطع می دیدند. امروز با تدبیر و اقتدار وزیر کشور و حمایتهای شخص ریاست محترم جمهور خارج از این بازیهای سیاسی منفعت طلبانه استانی به اسم گزینه های اصلاح طلب و اعتدال گر ، دکتر سالاری به دور از این تعرفه کردن های محفل نشینیانه به مقام عالی استان جلوس نمودند، شاید بتوان گفت تنها گزینه ای بود که بجز حزب ندای ایرانیان هیچ یک از احزاب و هیچ کدام از بزرگان اسمی استان نمی توانند ادعا کند که در مقطع تعرفه ایشان حمایتی کرده باشند و در صدور حکمشان نقش و اثری داشته است شایدتنها مدعی شوند که ماهم نظرمان مثبت بود البته خوب می دانیم که چاره ای جز آن نداشتند چون زمانی حمایت کردند که کار تمام شده بود کافی است به مصاحبه ها و حرکات و صحبتهای این عزیزان تا هفته قبل از این انتصاب نگاهی کنیم.
    با این حال همه اینها را به کناری می گذاریم و به خصلت آدمی و خودخواهی ربطش می دهیم و تا اینجای ماجرا را طبیعی می دانیم.ولی حرکات شو گونه مدیرانی را که در چهار سال گذشته به غیر از انفعال و ضعف و درجا زدن چیزی از آنها ندیده ایم دیگر برایمان قابل درک نیست! مدیری که در این چهار سال در هیچ زمینه ای برنامه نداشته جز کانال زدن به این نماینده و آن مدیر بالا دست برای حفظ جایگاه خود ،چرا باید با روش چاپلوسی دوباره خود را تثبیت کند؟ چرا نباید ملاک ادامه همکاری این مدیران عملکردشان و ارزشیابی آنها باشد؟چرا باید پس از ابلاغ جدید استاندار محترم مبنی بر جوانگرایی و انتصاب مدیران زن، اینها از قافله جلو زده و با انتصاب جدید که به کام ” ژن خوبهای استان ” به دنبال تثبیت خود به اسم تحقق دستور استاندار محترم باشند، به عبارتی با یک تیر و دو نشانه هر چند چنین حرکاتی که از روی انتخاب شایستگان نباشد همه برنامه ها را به خطا خواهد برد و از طرفی منجر به انحراف آن هدف شده از آن بدتر باعث تمسخر و شکست یک هدف عالی شوند.
    در روزهای اخیر در بسیاری از تصاویر پخش شده چه در مراسمات رسمی و غیر رسمی یا مراسمات ویژه محرم بسیاری از این مدیران محفلی را در کنار مقام اول استان یا بعضی از نمایندگان مشاهده می کنیم خوب قابل احساس است که این حرکات از روی چه مقصدی است . از جناب آقای دکتر سالاری بعنوان یک مدیر ارشد کاربلد انتظار دوری نیست که به سادگی با نشست و مشورت با متخصصان حوزه های مختلف از جمله تجارت ، گردشگری ، کشاورزی ،صنایع ،ورزش و …. استان تفاوت بین مدیران مدبر که از روی سند برنامه توسعه به پیش رفته اند را با مدیران شومن و آویزان که عملکردشان فقط در ارایه عدد و ارقام و آمار خودساخته و بی پشتوانه است را به راحتی تشخیص داده و ضمن غربال این افراد که جز لطمه به وجاهت دولت آورده ای ندارند و جلوی ادامه حضور این افراد را در بدنه دولت دوازدهم بگیرند.
    باید در تصمیمات استان دلسوزان واقعی نقش داشته باشند ، نمایندگان احزاب که به شایستگی در پیروزی دولت نقش آفرین بودند در انتصابات مدیران جدید نفرات تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند. باید ماندگار شدن مدیران و انتصابات از روی راضی کردن افراد نباشد و معیار در انتصابات شایستگی و توانایی و همراه بودن افراد باشد. هر چند در نبود یک سیستم نظارتی مدون و ارزشیاب اینگونه حرکات غیر طبیعی معمول شده است . این نگاه دور از دسترس نیست که در نظام جمهوری اسلامی از هر مسئول انتظار است که اگر فردی توانایی انجام مسئولیتی را نداشت یا شخص شایسته تری از خود در آن دید ، باید از قبول آن مسئولیت طفره رود تا کار با فرد شایسته تر در روال مناسب تری به سرعت بهترب به پیش رود هر چند این اتفاق در استان ما امری غیر متعارف است.
    تدبیر شرق
    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.